Annons:
Etikett01-allmänt-om-barn
Läst 1921 ggr
lisette
1/21/10, 8:38 AM

hur hantera att någon fått missfall`?

en person i min närhet som jag inte känner speciellt väl, gjorde UL häromdagen. då visade sig att barnet hade dött. =(

träffar den här personen dagligen på min sons dagis och jag och min man var de enda föräldrarna på dagiset som visste att hon var gravid. dagen efter UL berättade en av de andra fröknarna att det inte hade gått så bra på UL.

nu undrar jag lite hur jag ska hantera detta. jag känner ju inte personen tillräckligt väl för att ringa och prata med henne. men samtidigt så bryr jag mig ju om henne, för det är verkligen en supertrevlig människa.

skickade iväg ett litet mail på facebook till henne. skrev att jag tänkte på henne, att jag var ledsen för deras skull och att jag hoppas vi ses snart igen.

men hur hanterar man det sen? ska man prata med henne om det, eller bara låta det vara?

grymt svårt det här.

Annons:
AnnaLundin
1/21/10, 9:46 AM
#1

Hon vet att du vet. Låt henne avgöra ifall hon vill orata om det eller inte. Jag vet inte vad du skrev i mejlet, men generellt är det ju bra att tala am att man är tillgänglig för prat, så lägger man över bollen till dem det berör. Vissa pratar massor medan andra undviker ämnet.

lisette
1/21/10, 11:13 AM
#2

skrev att jag tänkte på henne, att jag var ledsen för deras skull och att jag hoppas vi ses snart igen.

Zahara
1/22/10, 10:41 AM
#3

hände här med min svägerska med och dessutom höll hon på att dö när det skulle skrapa henne då det gick hål på livmoder och tarmar. Hon började själv prata med mig när vi kom dit. var upprörd och ledsen men pratade självmant. Vet hon att hon har ditt stöd hör hon av sig om hon behöver prata…. Tråkigt när sådant händer.

inget är omöjligt. Det tar bara lite längre tid! gottoblandat

medarbetare på scrapbooking.ifokus

Lillan7704
1/25/10, 1:42 AM
#4

Jag håller med #1 och 2..

Hon vet att du vet och nu är det upp till henne om hon vill prata om det eller inte. Alla hanterar vi det olika..

Jag fick ett missfall 2007 och jag tog det väldigt bra, för bra enligt vissa, men vi reagerar ju alla olika.. Jag kände aldrig att jag behövde prata om det, men en vän till mig som fick ett missfall bara nån månad innan mig pratade massor om sitt..

Sen kan jag inte hjälpa det, men jag reagerade väldigt starkt på att en av dagispersonalen berättade det för er… Har dom inte tystnadsplikt även om saker som inte berör barnet på dagis? Om familjesituationen över lag? Så är det hos mina barns dagmamma i alla fall..

Pälsbollarna i Höganäs

lisette
1/25/10, 8:29 AM
#5

de ville berätta så att jag sedan inte frågar hur UL hade gått.

Upp till toppen
Annons: