Annons:
Etikett20-tips-råd
Läst 2188 ggr
bummsan
2010-01-24 12:44

Krypa, åla, skutta

Ja hur får man lite fart på ett barn som snart 1 år blir?

Hon vill så gärna i väg, men kommer inte riktigt på hur hon ska ta sig fram o vilken metod hon ska använda.

Hon går när man håller henne.

Ligger hon på golvet på mage skriker hon o har armar o ben i lufften.

Sitter hon kan hon i alla fall snurra .

Gåstolen går det unndan i.

Hon har inte lärt ig att resa sig upp o klättra osv.

Bara o vänta??

Några tipps el är de fler som har villiga barn men som inte riktigt kommer till skott.

Annons:
sandra1977
2010-01-24 20:06
#1

ursäkta om jag låter klumpig….men det låter lite märkligt…barn är ju väldigt olika i utvecklingen o man ska ju absolut inte jämföra..men jag tycker att det låter väldigt sent..vad säger BVC?  ursäkta igen om du tar illa upp..det är inte meningenGlad

bummsan
2010-01-24 20:57
#2

Inget säger dom men, de kommer väl när det kommer.

regskylt
2010-01-24 21:03
#3

#1 de tär inte sent, det är normalt, men inte tidigt

AnnaLundin
2010-01-25 10:33
#4

Det finns forskare som säjer att gåstolen kan fördröja att barnet lär sig ta sig fram på egen hand.

OM jag vore du så skulle jag ta bort gåstolen så hon tvingas hitta egna sätt att röra sig. (men så tycker jag personligen förvisso också att gåstolen är en av de mest onödiga prylar man kan ha Tungan ute) Om hon går när du håller henne så låt henne träna på det och tids nog släpper hon taget och går själv. Det är bättre träning för hennes kropp än att springa runt i gåstolen.

Lenore
2010-01-26 09:28
#5

Låter precis som vår dotter när hon var mindre!
Hon hatade alltid att ligga på magen, och om vi ändå hade henne liggande så var det också armar och ben rakt ut och en massa skrik tills vi satt henne upp eller att hon själv vände sig till rygg. Hon började inte krypa förrens hon var 10-11 månader.

Men hon älskade att gå, även när hon hade lärt sig att krypa ville hon hellre att vi skulle hålla henne i händerna så att hon kunde gå, det gick ju mycket snabbare så. :)

Jag håller med #4 om att ni bör skippa gåstolen och öva mer på gåendet genom att hålla henne i händerna. Vissa barn är lite sena med motoriken och koncertrerar sig på att lära sig annat istället men förr eller senare släpper det med och då brukar det gå snabbt.

susdus
2010-01-26 11:24
#6

ta bort gå-stolen absolut. o när hon sitter på golvet, ordna lite olika stationer till henne lagom långt bort med saker hon gillar. iaf funkar det för vår lille kille, han e nog lite bekväm tror jag men leksakerna lockar honom att röra på sig o på en vecka har han fått riktig fart när han föser sig fram på rumpan. tro mig inget onormalt alls, har tre barn alla varit olikaGlad

Annons:
bummsan
2010-02-21 15:44
#7

HAr tagit bort gå stolen för ca 2 veckor sen o nu hännder de saker.

Ålar sig fram åker på baken. Fort går det.

Tack för all suport.

Bumsibum
2010-02-21 21:37
#8

vissa barn krälar/kryper aldrig.. dom bara går.

sen så inom de normala är ju att ett barn är sig gå 12 - 18 månader, sen finns de ju alltid undantag, vissa tidigare som min dotter var 10 månader och 1 vecka när hon började gå, sen finns de alltid undantag åt andra hålet med sällan men de förkommer ju att de finns såna som är över 18 mån när de börjar gå.

Ta de med BVC om du känner dig oroig, dröjer de efter 18 mån o ens barn fortfarande inte går brukar dom göra undersökningar osv.

Upp till toppen
Annons: