Annons:
Etikett10-amning
Läst 3951 ggr
Lenore
1/9/10, 12:52 PM

Var hitta bh som passar?

Jag har vanligtvis 70D och har svårt för att hitta bh:ar eftersom denna storleken inte är så vanlig.
När jag ammade dottern växte brösten och då hittade jag ingen alls som passade utan fick gå runt i storttoppar vilket var meckigt när man skulle ta fram brösten och amma och det såg konstigt ut under många tröjor.
Denna gången tänkte jag försöka förbereda mig och leta efter butiker som kan tänkas ha 70E eller nårgot sånt. Förra gången kändes det som att brösten växte två storlekar ungefär.
Det finns säkert många specialbutiker som har men där brukar det vara sjukt dyrt och det känns lite halvt onödigt att lägga så mycket pengar på något som man inte kommer att använda så länge. Detta blir nog dessutom det sista barnet så dom kommer inte att återanvändas heller.

Så, är det någon som vet en butik där man kan köpa specialstorlekar till ett inte så överdrivet högt pris?

Visste inte riktigt i vilken kategori jag skulla lägga detta i men valde Amning eftersom det är det som orsakar mitt problem.

Inlägget finns även på gravid.ifokus.

Annons:
lisette
1/9/10, 2:14 PM
#1

lindex och twillfit har större behåhar.

Lenore
1/9/10, 2:44 PM
#2

På Lindex har jag bara hittat några enstaka i 70D, aldrig större. Det är nog bara när man har större omfång som det finns större kupor.

Ska ta en titt inne på Twillfit. :)

Ylva_87
1/9/10, 2:56 PM
#3

Har du provat söka på internet? Brukar vara lättare att hitta "udda" storlekar på internet.

Här kommer iaf en länk till en ammnings BH i 70E inte allt för dyr heller:
http://mamma.timarco.se/Product88352b3d-8f68-4baa-a114-8bb40f5ed067.aspx

Hoppas att du hittar ngt som passar.

AnnaLundin
1/9/10, 8:30 PM
#4

Change är en kedja som har ett stoort spann på sina storlekar, jag hittade amningsBH i 80J hos dem.

Annars är det inte fel att besöka specialbutikerna, där hitta rman oftast något som passar för de har flera alternativ i varje storlek.

Memsan
3/30/11, 2:08 PM
#5

bh-teamet.se

Jensa90
3/30/11, 9:29 PM
#6

på Tradera har jag sett dom som säljer större bh:ar till bra priser Oanvända så klart… kika där i värsta fall.

Resistance is futile. 

Annons:
bubbelbubbel
3/30/11, 11:08 PM
#7

bh-teamet som du fått rekommendationer om innan, kan jag också varmt rekommendera!

annars om du vill våga dig på att beställa från england finns ju bravissimo.com, jag har aldrig handlat därifrån, men jag har läst om många som gjort och som sagt att det funkat fint.
och det är billigare!

däremot vet jag att kupan på engelska bh;ar ibland är större.
så testa i så fall att köpa en engelsk bh via tex bh-teamet, och beställ sen en från samma tillverkare från bravissimo, så får man nog garanterat rätt..

ensofia
4/7/11, 8:53 PM
#8

hej! Undergraviditeten hade jag storlek 70G, den köpte jag på spec-butik. men nu efteråt så har jag handlat på Lindex, de har väldigt bra storlekar för oss som är smala runt om med har gigantiska tutisar! :) Kostar väl runt 400 kr, men det är de väl värt om man vill må bra i ryggen? lycka till och kram

ensofia
4/8/11, 7:16 AM
#9

Bonprix.se har bra storlekar också.

[miaÅjohn]
4/12/11, 10:03 AM
#10

köpte på internet, från 4mom, köpte då märket "anita" & "abecita" Anita bh:n är den bästa! Den är en st 70H som jag hade, fanns nog även lite större. så nog finns det ;) Tror tom att den va på rea.

geekspox
2/4/12, 5:47 PM
#11

www.kisskiss.se har bh i bra pris och stora storlekar

Upp till toppen
Annons: