Annons:
Etikett01-allmänt-om-barn
Läst 12277 ggr
Bumsibum
2/18/10, 10:13 PM

IKEA MAMMUT serigen!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag förstår INTE varför IKEA gör så här..

Min dotter har denna sängen "MAMMUT" från IKEA, den är fin tycker jag, den har röda fötter inte så farligt tycker jag, MEN sen alla deras andra möbler till flickor i samam serige passar inte inn alls tycker jag!

till pojk är de ju fint men inte till flick.

Annons:
Bumsibum
2/18/10, 10:15 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

som dena tex… Röd och Rosa!!! tycker inte de passar, alla deras andra möbler är röda och rosa på detta sättet, bokhyllan är till och med HELT röd, hur smyggt är det, om man har hela serigen?!

kan kolla mer om ni vill på www.ikea.se

hade velat ha hela serigen men inte nu, en sak om de vatt 2 nyanser av rosa eller helt rosa men INTE röd/rosa.

tycker det är rent av fult!

Bumsibum
2/18/10, 10:16 PM
#2

snyggt ska de ju stå inte smyggt!

Anna-Helga
2/18/10, 10:52 PM
#3

Jag tycker det är läckert med dessa färger jag… :) Smaken är olika… :)

Bumsibum
2/18/10, 10:53 PM
#4

Aha okej, mjo et är den ju.. :P

förr (innan jag hade barn) fanns den i 2 olika nyanser av rosa, tyckte de var bättre! Glad hehe, men som sagt smaken är olika! :) hehe

Bumsibum
2/18/10, 11:04 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

så såd dom ut förr, de är en garderob (fel håll dock)

Anna-Helga
2/18/10, 11:20 PM
#6

Den är också fin förstås… :) Ja du…Synd att de ändrar färg på en serie tycker jag, om man börjat "samla"… :( Kanske går det att få tag i "gamla färgen" på Blocket?

Annons:
Bumsibum
2/18/10, 11:22 PM
#7

ja det är synd.. Obestämd
ja, et var blocket jag hitta bilden på garderoben! Glad

men finns mest långt bort, men har jag tålamod kanske jag hittar något nära! Glad

eller hitta andra fina möbler på ikea, man måste ju inte ha i samma serige hehe.. Glad (eller nån annan afär)

Anna-Helga
2/18/10, 11:31 PM
#8

Man kan ju måla också, det är rätt kul dessutom!

Bumsibum
2/18/10, 11:32 PM
#9

jo så sant det! Skrattande

Mirjami-78
2/19/10, 12:43 AM
#10

Ja man kan ju köpa möbler och måla dem i den färgen man vill ha dem i sedan. Om du vill tex. ha rosa så kan du ju köpa använda möbler tex. på second hand och och måla. Då kan man skapa mycket fint som som kan passa ihop med sängen och man kan få färgerna man vill ha och det behöver inte bli så dyrt heller.

Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.

Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!Cool

AusaBausa
2/19/10, 8:51 AM
#11

Blocket alt tradera kan du hitta gamla mbler på..

jag gillar ju den färgkombinationen men synd som ngn sa att om man börjat samla o sen finns det ej längre..bättre att dem har kvar dem färgerna OCH utökar m flera färgkombinationer tycker jag..

Mammut-serien är superhäftig!

Bumsibum
2/19/10, 3:02 PM
#12

#10, ja det kan man ju! Glad

#11, ja et tycker jag med..

ja den är sjukt fin! Glad

bfee
2/21/10, 12:19 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#13

Jag tycker att denna serien är fin som den är… :)

Såg nu sist då jag var på ikea att dom nu även har
spjälsäng i mammut-serien.
*tufft*

Den har dessutom en praktisk funktion. Då barnet växer ur spjälsängen så tar man bort en sidan o förvandlar den till en säng för lite större barn. (se bild)

Annons:
bfee
2/21/10, 12:20 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#14

O så här ser den ut som spjälsäng (fast i blått här).

Bumsibum
2/21/10, 9:19 PM
#15

ja, de är rätt smart! Glad

jag tycker då bara de blåa är fina i alla möberna i mammut, inte de röd/rosa, bara formerna och så men inte färgerna ihop. På sängen är de ju inte så mycket rött därför jag köpte den till min dotter… men resten av möblerna är de sjukt mycket räött på, röd och rosa i hop.. för mycket, nej inget jag gillar iaf… ^^ (men alla tycker ju oika.. Glad ) men som bokhyllan til tjejer är ju till och med helt röd.. tycker bara de ser dumt ut att  ha en säng som är nästan helt rosa, en byro som är rosa/röd och en bokhylla som är helt röd… och en garderob som är rosa/röd, tycker isåfall att de kunat göra de ca ika mkt röd och rosa… och inte bara bokhylan som är helt röd… ahh svårt och förkara men ja! Tungan ute.

hade jag haft en son hade jag köppt alla möblerna i den serien iaf hehe!  eller ja, inte spjälsängen… me tanke på att mitt barn är dryga 2 år.. Glad hehe.

Bumsibum
2/21/10, 9:19 PM
#16

ja, de är rätt smart! Glad

jag tycker då bara de blåa är fina i alla möberna i mammut, inte de röd/rosa, bara formerna och så men inte färgerna ihop. På sängen är de ju inte så mycket rött därför jag köpte den till min dotter… men resten av möblerna är de sjukt mycket räött på, röd och rosa i hop.. för mycket, nej inget jag gillar iaf… ^^ (men alla tycker ju oika.. Glad ) men som bokhyllan til tjejer är ju till och med helt röd.. tycker bara de ser dumt ut att  ha en säng som är nästan helt rosa, en byro som är rosa/röd och en bokhylla som är helt röd… och en garderob som är rosa/röd, tycker isåfall att de kunat göra de ca ika mkt röd och rosa… och inte bara bokhylan som är helt röd… ahh svårt och förkara men ja! Tungan ute.

hade jag haft en son hade jag köppt alla möblerna i den serien iaf hehe!  eller ja, inte spjälsängen… me tanke på att mitt barn är dryga 2 år.. Glad hehe.

[veralera]
2/23/10, 12:55 PM
#17

Åååhh jag älskar mammutserien!

Men vad störigt att de lagt in rött i den! Det var inte alls snyggt tyckte jag!

Bumsibum
2/23/10, 1:15 PM
#18

#17, ja den är fin, nej de tycker inte jag i heller, massa massa synd… Obestämd

[veralera]
2/23/10, 1:19 PM
#19

Det där med att "rött och rosa aaaalltid skär sig" är ju lite överdrivet, men just på en möbel som är såpass stor som ex garderoben såg det ju bara dumt ut =/

Bumsibum
2/23/10, 1:27 PM
#20

ja, det kan jag hålla med om, och bokhyllan är ju helt röd, jag tycker bara det ser dumt ut om man skulle haft en helt rosa säng (förutom fötterna på den som är röda) sen en helt röd bokhylla, röd/rosa byro och röd/rosa garderob… de hade ju bara sätt dumt ut i mina ögo… en färgblind kanske som valt färgerna. Tungan ute

Annons:
Upp till toppen
Annons: