Annons:
Etikett20-tips-råd
Läst 3639 ggr
ClarasMamma
2010-02-22 09:21

En trött mamma :( !

Vet inte om Detta är rätt forum men hoppas Att det finns nån som kanske kan ge lite råd …

Jag är en mamma till Två underbara barn och Har varit hemma nu i treår.

Det känns som jag Inte har sovit hela nätter på tre år for Bägge Två barnen har vaknat på natten och vill ha mat. har tänkt Att Köra 5minutermetoden män dottern sover i rummet brevid och vill ju integ väcka henne: (

Sedan känns det som jag har fastnat i en svacka har inga vänner och inget Att göra på dagarna (förutom Att va med barnen)

Jag Försöker gå på öppnaförskolan Men det samhället vi bor på har Svårt att ta in nya människor (tror jag) eller är det fel på mig???

Ska berätta Att jag Flytta för 7 år sedan från Göteborg till ett litet ställe Utanför Uppsala med min man, Jobbade mkt så jag har inte så mkt med vänner (förutom min mans vänner) Har aldrig haft tid egna och skaffa. < / P>

Mina vänner jag från Göteborg pratar jag aldrig med Längre Känner mej som Värdens ensammaste människa :,(.

Hoppas Att ni kanske kan Komma med Förslag eller kanske det är är dom som / har varigt med om Samma Hur gjorde ni??

Många kramar!

Ta till vara på alla nära och kära du vet aldrig när dom lämnar denna jord <3

http://pysselgummsan.blogg.se/

Annons:
Anna-Helga
2010-02-22 11:09
#1

Åh jag känner igen mig sedan jag fick mina första två barn! Vet att jag var på återträff med högstadieklassen efter 10 år när de äldsta barnen var ett par år, det är 14 månader emellan dem. Då skulle vi skriva på en lapp vår högsta önskan och så skulle vi läsa dessa lappar om ytterligare 10 år… :) Jag minns vad jag skrev och jag önskade att få sova en hel natt!

Nu har jag småbarn igen, men jag upplever inte samma sorts trötthet ännu i alla fall. Och jag tror det beror på att min nuvarande man är lite annorlunda än min första faktiskt. Eftersom han vet att jag ammarhela nätterna och sover väldigt lite, låter han mig ligga kvar på morgonen när han är ledig så jag får sova ut.

Kan man inte koppla av och sova ut hemma, så boka rum på hotell, gärna med spa, och ta hand om dig själv under en helg? Eller ett billigtvandrarhem beroende på ekonimi. Det gör under att bara få sova ordentligt någon endaste natt och ladda batterierna!

Det är svårt att skaffa vänner när man är äldre, upplever jag. Menjag har hittat ett parav de bästavänner som finns, under mitt vuxna liv. och dem har jag träffat genom förening för olika saker, då har manjutill attbörja med liknande intressen…

Hoppas jag tillförde nåt i alla fall? :)

Mvh Anna

Anna-Helga
2010-02-22 11:10
#2

(Ber om ursäkt för min tab-knapp… Skrikandes)

ClarasMamma
2010-02-22 12:23
#3

Tack för dom bra råden.. Vi brukar göra så på helgerna att han sover till kl 9 så går jag upp med barnen sedan får jag sova igen med killen i ca 3timmar så det är ganska skönt..

Vi har pratat att vi ska föröka köra 5 minutersmetoden till helgen så får jag och min son sova nera, Får hålla tummarna att det går bra….

Har med funderat på kurser ska på forumträff nu till juni ska blir super kul..

Det är inget att be om ursäkt för :D

Ta till vara på alla nära och kära du vet aldrig när dom lämnar denna jord <3

http://pysselgummsan.blogg.se/

Red-Lady
2010-02-22 13:40
#4

Jag förstå dig lilla gumman. Jag hoppas att det kommer att ordna sig att lilla Denis sover hela netter.

Det är bara synd att vi skall bo så långt ifrån varandra. Anars får du skicka ner Denis till mig. Men det får bli med flyg.

Jag älskar dig.

Anna-Helga
2010-02-22 15:10
#5

#3 Förresten heter det space-knapp! Haha! Jag kanske är lite trött ändå? Haha!

Bumsibum
2010-02-22 18:39
#6

Bli medlem på familjelycka.se och familjeliv.se om du inte redan är det, där kan du lätt söka upp föreldrar i din by/stad eller i närhetern av där du bor… så kan du ju ta kontakt med dom.. Glad skriva lite osv osv, vem vet efter ett tag kanske ni bestämmer en träff… spec.. om ni har barn i ca samma ålder.

Jag har träffat nån där nån gång, och har haft kontakt sen mars/april 2007. Och träffas då o då! Glad.

Annons:
Upp till toppen
Annons: