Annons:
Etikett10-amning
Läst 6440 ggr
[kvasthilda1972]
2/27/10, 11:14 AM

tappar hår efter avslutad amning

Är det fler som har tappat mycket hår sedan man slutat amma?

Jag tappade inte särskilt mycket hår under Amning men nu när jag slutat för 1 mån sedan lossnar det stora tofsar…

Annons:
Kimpa
2/27/10, 11:20 AM
#1

Kanske inte efter amningen, men under amningen därimot. Det var knappt jag ville borsta håret då borsten blev FULL, och så var det varje gång jag borstade.
Drabbades även av det senare med nästa barn, men då pga stress.
Fast det kom tillbakaFlört.

Bumsibum
2/27/10, 11:23 AM
#2

det är vanligt jag amade inte men tappade sjukt mycket hår under bebistiden. Hört en del som tappat massa hår när de slutade amma så det är ganska vanligt. Eller jag amma/pumpade i några veckor sen efter det började jag tappa.

[kvasthilda1972]
2/27/10, 11:33 AM
#3

Det var skönt att läsa!

Man blir ju lite fundersam eftersom jag endast läst att man tappar hår under Amning och inte efter..

Bumsibum
2/27/10, 11:39 AM
#4

Japp, de blir man ju när det är något sånt, men jag tror et är så olika! Glad antingen eller kanske! Tungan ute

Trollhassel
2/27/10, 1:54 PM
#5

Nu under gravidieten har jag inte tappat enn hårstrå. Mitt hår är tjokt men tovigt. Jag har också hört att det trillar av efter att bebis kommit. :)

Med Vänliga hälsningar

Myra Dessjack Medarbetare på Reptiler

[kvasthilda1972]
2/27/10, 4:40 PM
#6

#5 under graviditeten slutade jag att tappa håret och väntade mig att det skulle åka när jag fått barn men det gjorde det inte så mycket men nu rasslar det till… 14 mån efter.

Annons:
Trollhassel
2/27/10, 5:50 PM
#7

#6 Oj då, då får vi se när mitt trillar av :) Måte vara läskigt att få hela borsten full med hår.

Med Vänliga hälsningar

Myra Dessjack Medarbetare på Reptiler

JohannaMax
2/27/10, 10:23 PM
#8

Mitt började trilla av ganska direkt efter förlossningen denna gång, drösvis…låg en jättetoffs kvar på kudden varje morgon och borsten precis proppfull…Trist är det men det har slutat nu!

Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Trollhassel
2/28/10, 12:26 PM
#9

Men blir man tunnhårig i stället då?

Med Vänliga hälsningar

Myra Dessjack Medarbetare på Reptiler

AusaBausa
2/28/10, 7:33 PM
#10

Ja det är vanligt att håret inte ramlar under graviditeten(kroppen behöver all energi till barnets tillväxt) men så fort bebis kommit eller efter ammning brukar det falla en grym massa hår..äckligt mkt faktiskt! 

Efteråt fick jag alla 3 ggr små babylockar framme vid pannan pga allt hår som ramlat..sådär snyggt;-S

Lenore
2/28/10, 10:27 PM
#11

Jag tappade en väldig massa hår i början av amningen men det blev bättre och bättre efter avslutad Amning. Tack och lov har jag tjockt hår, annars hade jag nog blivit väldigt tunnhårig.

Upp till toppen
Annons: