Annons:
Etikett01-allmänt-om-barn
Läst 2187 ggr
lovelybirma
3/2/10, 10:18 PM

1 års kalas :S hjälp!

Om en månad fyller vår dotter 1 & då vill vi såklart bjuda hela tjocka släkten. Känns fel att inte göra det samt att det vore roligt om alla kunde komma!

Problemet är att vi har ont om plats. Vi vill inte dela upp det, är det fel att låta gästerna "trängas"? Vi har inget emot att sitta på golvet på våra sköna ryamattor, ungarna har säkert inget emot det heller. Vi har två stora soffor & x antal stolar.

Tänkte oss att vi ställer vårt lilla köksbord i hörnet & serverar kaffe, tårta, kakor, dricka osv där så man får plocka själv. Papperstallrikar? Funkar det?

Räkna 14 vuxna & 7 ungar! Ungarna kan ju flockas i dotterns rum också ju!

Tycker ni det verkar för trångt? Hade ni känt er obekväma? Det får plats 4 vuxna i soffan & 2 vuxna i fåtöljen.

Är det "snålt" att bara bjuda på tårta & kakor? Hade gärna bjudit på middag men känns inte som ekonomin tillåter det just nu :/

Tacksam för svar!

Annons:
Anna-Helga
3/2/10, 10:38 PM
#1

Tycker det låter alldeles utmärkt! :) Vad mysigt!

AusaBausa
3/3/10, 8:55 AM
#2

Låter hur trevligt som helst..är väl helt okej att bjuda på tårta o kaffe..

..finns det hjärterum finns det stjärterum;-)

[kvasthilda1972]
3/3/10, 7:53 PM
#3

Finns det hjärterum så finns det sjärterum, duka upp på köksbordet tårta och kakor som räkcker aldeles förträffligt bra och sen får man ta sin assiett och sitta där det finns plats.

Ekonomiskt tips… att baka egna kakor är inte så svårt som man kan tro och billigt blir det, detsamma gäller tårtan!

Kan berätta när min dotter fyllde 1 år den 20 dec kom ingen alls och jag var jätteledsen, mina föräldrar bor 10 mil ifrån oss, så vi satt själva och frossade tårta…. Jag önskar att min släkt var lika engagerad som er!

Bumsibum
3/3/10, 8:39 PM
#4

tycker det låter bra… Glad vi var ca lika många nästan på min dotters 2års kalas i vår  2a på 69kvm, det gick hur bra som! Glad Brnen hörlt sig rätt bra till min dotetrs rum medan de vuxna satt i soffan/köket osv, plus har vi stor balkong, så lite då o då gick rökarna ut o rökte Glad.

Zahara
3/4/10, 4:06 PM
#5

Vi är 30 pers vid kalas och då är det bara föräldrar, syskon och syskonbarn :) sittplatts där det går soffa stolar golv :) blev tårta som vi själv gjort och kakor på 1års kalaset, lagom tyckte jag! Tycker det du säger låter bra! Jag kan lova dig att liten inte bryr sig :)

inget är omöjligt. Det tar bara lite längre tid! gottoblandat

medarbetare på scrapbooking.ifokus

lovelybirma
3/6/10, 12:50 AM
#6

Tack för era härliga kommentarer! Här ska bakas & här ska ringas till alla släkt & vänner! :)

Vad tråkigt att ingen kom på din dotters födelsedag, man fyller bara 1 en gång och det är en speciell dag, första födelsedagen ju! Jag är kanske känslosam men jag fällde en tår när jag läste det :( Vi bor 6 mil från min familj.

Annons:
Anna-Helga
3/6/10, 12:54 AM
#7

#6 Lycka till och hoppas ni får en härlig dag!

Bumsibum
3/7/10, 3:08 PM
#8

#3 amen herre gud… TIO mil är ingentung… Tyst jag hadde kommit til mitt barnbars 1 årskalas så o de varigt 100 mil… (sen i framtiden ) en del av min släkt bor i malmö jag i hässlegolm de är ca 8 - 1o mil, dom komemr ofta änsdå. Tycker inte 10 mil är nån bra ursekt… HOPPAS inte dom gör så sen när dotetrn blir 1,2,3 osv.. och börjar fatta lite mer, men sen tyckeer jag inte man ska srunta i de för "ammen hon blir bara 1 förstår ändå ej" värkligen synd… Obestämd blev lite tårögd av det.. Rynkar på näsan

Upp till toppen
Annons: