Annons:
Etikett15-barnsjukdomar
Läst 2458 ggr
Linda
3/5/10, 7:31 PM

Infektionskänslig

Vår dotter är extremt infektionskänslig och det gör mig så stressad.. jag var så stolt över att jag var så relax förut med de andra barnen men pga alla sjukhus inläggningar känns det som jag håller på gå in i väggen.. Vår dotter föddes 5 veckor för tidigt och vi var överlyckliga att hon klarade att stanna så länge i magen eftersom jag blev inlagd redan i v. 28 pga tidigt värkarbete. Hon föddes frisk och kry men efter ett par månader ändrades sig allt… Från lunginflamationer och kraftiga feber atacker har avlöst varandra, svår astma och mat allergier och exem, födelsemärken som växer osv osv.. Vi springer till läkaren en gång i veckan om vi inte redan ligger inne på sjukhus för någonting.. Jag försöker följa läkarens råd men ändå lyckas hon få nya symtomer och bli sjuk hela tiden.. Jag försöker spela cool och säga att det är helt ok att hon leker med grannens barn som veckan innan varit förkylda..sedan timmarna senare blir hon jätte sjuk.. -Hur normalt är detta????? jag vill sova, vill vara en normal familj där vi kan göra saker ihop..just nu kretsar det kring våran stackars lilla dotter som ständigt fajtas med lunginflamationer osv och läkarens enda förklaring: Infektionskänslig..Man kan ju inte stänga in henne i en bubbla ju.. Vad ska vi göra?? Vänligen/Orolig, trött mamma

ps nu ligger hon uppe i sin säng igen med hög feber..

Annons:
Trollhassel
3/5/10, 10:32 PM
#1

Oj, det låter jättejobbigt! Hoppas att ni får en bättre förklaring och att ni kan få hjälp. Inget kul att ha det så, det förstår jag!

*kram*

Med Vänliga hälsningar

Myra Dessjack Medarbetare på Reptiler

Lenore
3/7/10, 2:16 PM
#2

Men fy så jobbigt både för flickan och er familj! Rynkar på näsan

Om jag hade varit er hade jag begärt en ordentlig utredning på henne för att hitta anledningen till varför hon blir sjuk hela tiden. Om hon får en diagnos fastställd är det kanske lättare för er att veta hur ni ska göra för att underlätta för henne och kanske att hon kan få någon medicin som minskar risken för att hon ska bli sjuk.

Stå på er! Sjukvården kan vara svår att ha att göra med och ibland måste man verkligen ligga på för att få igenom vad man vill, men var envisa så ger dom säkert med sig. Det måste ju ta hårt på er alla att ha det så här.

Linda
3/9/10, 3:21 PM
#3

Just nu har hon dubbel öroninfl. och feber igen..

Vi har jätte bra försäkring och bor i USA så vi har fått super vård men de kan ändå bara säga att som diagnos : Infektionskänslig..suck..I går sa de om hon hade feber i dag också så måste hon läggas in igen..

Så jag antar att det är bara och packa väskorna igen..

Mvh Linda

Lenore
3/9/10, 4:35 PM
#4

Jaha, ni bor i USA. Vet inte riktigt hur det fungerar där men jag tycker ändå att ni borde stå på er för att få gjort en utredning på dottern!

Hoppas att er tös snart blir frisk igen!

Upp till toppen
Annons: