Annons:
Etikett06-tonåring
Läst 3369 ggr
masssie
3/25/10, 10:06 PM

Till Sebe

Din tråd om din 13:åring som gillar blöjan, kanske har ett liknande problem med min son.

Han är visserligen mycket yngre, 4, han är pottränad och går på pottan/toan och gör sina behov där, förutom att bajsa. Han säger jämt att han vill bajsa i blöjan, och absolut inte på pottan.

Efteråt gnider han sig på golvet/soffan/stolar så det kommer överallt i blöjan..

Undrar om det kan vara något gemensamt?

Har funderat länge över detta. Kan det vara för att han tycker det blir varmt, skönt, för att han behöver längre tid att göra sina behov, eller inte vill vara själv när han gör det? Han går ju annars själv på toan/pottan, så jag vet inte vad som är felet.

Tacksam för svar!

Annons:
JohannaEkroth
3/26/10, 12:40 AM
#1

Många barn har svårt att ge upp blöjan just när de ska bajsa. Det är en trygghet för dem, när de har blivit så stora och medvetna. De kan gilla känslan, eller så är det stort och skrämmande. Min systerdotter hade problem att sluta med blöja just vid bajsningen. Hon kom med en blöja i handen när det var dags och som förälder vill man ju inte neka för det kan leda till förstoppning. Jag gissar att din 4-åring inte har blöja jämt utan att han hämtar en blöja när det är dags för det stora med tanke på att du säger att han är pottränad?

Jag tror inte att din 4-åring gör det av samma anledning som Sebes tonåring. Det handlar bara om en trygghet.

Hittade en sida på vi föräldrar för hur man ska gå tillväga för att få ens barn att sluta bajsa i blöjan.

Sluta med blöja

Lycka till! Glad

Suicide doesn't take away the pain, it gives it to someone else

masssie
3/27/10, 11:19 PM
#2

Tack för länken, ska kolla på den Glad
Japp pottränad är han, kan meddela att det går framåt, han gick på toan och bajsade hos en väninna när vi var där. Skrattande
Väntar bara på att det ska börja så hemma oxå.

[YlvaP]
3/28/10, 7:25 PM
#3

Min ena tjej hade väldiga problem med att inte bajsa på toaletten. Hon var lite på fyra år innan hon bajsade på stora toaletten.

masssie
3/29/10, 1:46 PM
#4

#3 Då är din tjej lika gammal som min son då. Skönt att det inte är bara jag som har så med honom Glad

Upp till toppen
Annons: