Annons:
Etikett02-barn-0-12-mån
Läst 8853 ggr
ho0mii3z
4/3/10, 1:30 PM

Vissa åsikter säger man bara inte

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Min bror kränkte min 6 månaders dotter idag, och det sårar så djupt!

Min dotter har utåtstående öron, väldigt lite men endå, och vet ni vad den jävla drummeln häver ur sig??

Hon är så sööt men öronen kan man ju åtgärda med operation!

Fy fan för dig!

Tiktok: @iminaandetag
Instagram: @iminaandetag

Annons:
magma
4/3/10, 9:43 PM
#1

Visst var det ett klumpigt uttalande, men kanske han inte menade något illa med det, utan bara tänkte på hennes bästa? Jag har en kusin som opererade sin utstående öron som vuxen, och han hade verkligen mått dåligt av sina öron under hela sin uppväst. Nu stod de ut mer än din dotters, men ändå så kanske din bror bara visade omsorg om henne?

Jag känner mig förresten tveksam till ordet "kränkning", det har börjat användas så ofta att jag tror det börjat gå inflation i uttrycket.

Tycker kanske inte att det är din dotter som blivit kränkt (föroämpad kanske är ett bättre ord?) i första hand, utan det verkar som att det snarare är du som känner dig kränkt å din dotters vägnar. Och hon är ju faktiskt verkligen jättesöt oavsett vad, så känn dig stolt över henne och låt inte klumpiga kommentarer få dig att må dåligt!

Zahara
4/4/10, 9:05 AM
#2

Förstår dig men samtidigt kan jag säga att tex min sambo har utåtstående öron och det klär honom! Det är ju en del av dem, det som gör dem till vem dom är. Tala om det för din bror, och att det är insidan man älskar!

inget är omöjligt. Det tar bara lite längre tid! gottoblandat

medarbetare på scrapbooking.ifokus

Tangotime
4/4/10, 10:09 AM
#3

Klumpigt sagt, men säkert inte illa menat. (Om han inte är elak som person vill säga, det vet ju inte jag.) Men nej, vissa saker säger man inte! Har en kompis som fick barn för et år sen och hennes barn ÄR inte söt. Men herre gud, det SÄGER man ju inte! HON tycker ju att dottern är söt! Och det spelar nog ingen roll om man som förälder kanske vet om att ens barn inte är så söt så gör det ju fruktansvärt ont om man får det bekräftat från andra människor!

Nu menar jag INTE att din dotter inte är söt, för det var hon verkligen! Och med lite mer hår på huvudet så kommer inte öronen synas :-)

Linn
4/4/10, 3:43 PM
#4

Jag tyckte att öronen var fruktansvärt charmiga! Skrattande Fick henne att se väldigt busig ut!

____________________________________________________

Linn

Sajtvädinna Florist.ifokus
Medarbetare GodaNyheter.ifokus och Barnlöshet.ifokus

ho0mii3z
4/4/10, 11:17 PM
#5

jo, men han tar grejen bara längre o längre, alltid något nedvärderande om min dotter på sistone.

Tiktok: @iminaandetag
Instagram: @iminaandetag

Tangotime
4/4/10, 11:21 PM
#6

#5 Det är ju väldigt tråkigt om han är så nedvärderande hela tiden. Då förstår jag verkligen att du blir ledsen över en sån här sak också! Har ni en bra relation för övrigt? I så fall tycker jag att du ska ta ett snack med honom! Fråga vad han får ut av att vara dum!

Annons:
magma
4/5/10, 3:06 AM
#7

Är han avundsjuk?? Har han inga egna barn?

AnnaLundin
4/5/10, 3:55 AM
#8

Förstår han att Ni tar illa upp? Börja med att göra klart för honom att ni inte uppskattar hans plumpa försök att skämta, eller vad han håller på med. Man måste vara tydlig med sånt till vissa.

Annars kan du ju svara med motfrågan om ifall han själv är perfekt på alla punkter, eller hur många gånger han själv lagt sig på operationsbordet för att rätta till skavanker?

Linda
4/6/10, 10:17 PM
#9

Först av allt man kan inte kränka en 6 månaders med ord..

Hon är ju underbart söt, och det var ju faktist ganska mjukt och gott av din bror att säga det..Sedan som syskon ska man väll kunna säga lite tokiga saker som råkar komma ut ur en?!

Varför ska det vara en ful sak att prata om operationer?!

Jag vet att världen/barn osv kan vara grymma därför försöker jag se till att de får en bra grund, rena kläder, och ja om det kr'ävs en liten enkel operation så varför inte?!

Men du, mina barn hade sådanna strutöron oxå men de har rättat till sig.

-Hon är ju bara 6 månader..

Mvh Linda

ho0mii3z
4/7/10, 12:01 AM
#10

jo sant.

kanske skulle ha förklarat lite bättre men var så himla arg!

Min bror och jag har inte vuxit upp ihop. Och ända sedan jag berättade att jag skulle ha barn har edt inte varit så bra mellan oss, han fick barn 08 och jag 09, han hävdade att de avr hans år.. Alltså att jag skulel gjort en abort?!

Där började hjulen gnisla!

Om det bara hade varit operationen hade jag sagt ifrån, men det har förekommit andra saker, och detta var bara droppen . Bägarnen rann över, och jag råkade sitta just här inne då och skrev av mig.

Jag ser inte vf han skulle behöva komma med en åsikt angående hennes öron , Jag förstår inte heller hur man kan kasta ur sig " smutsungen"( Mitt barn är aldrig smutsigt utan han skulle skoja!)  "skitan" "pruttan"  , när man pratar om någons barn,

Ni kanske inte tycker de är illa, men för mig är de det!
han vet om att vi tar illa upp, efter som vi har konfronterat honom om saker tidigare ( herregud han är 45 år och borde väl fatta någongång!)

det är mycket bakgrund som inte framkom,
Men  summa sumarum:

jag skrev av mig, Jag tog illa upp. Jag tycker min dotter är den vackraste på jorden och operationer är uteslutet! Och jag tycker att det är fräckt att man ringer till min mamma och föreslår sådant om MIN dotter han träffat 1 gång!

Tiktok: @iminaandetag
Instagram: @iminaandetag

Linda
4/7/10, 12:46 AM
#11

#10 haha Har vi SAMMA BROR haha min e lika dan!!!

_-Mina ungar brydde han sig ALDRIG om  och helt plöttsligt skaffade han och hans fru barn efter 20 år ihop..och nu är hon UNDERBARASTE ungen på jorden..såklart..

Han vräkte oxå ut sog komentarer som din bror gjorde, och det gjorde mig oxå arg..Men du det gick över nu tycker jag bara synd om honom för att hans barn inte kan ha en deltagande moster som avgudar henne..Dels för att jag aldrig fått chansen och dels för att jag inte längre har någon kontakt med min bror..

Många kramar till dig, visst var det skönt att få skriva av sig va?

kram!

ho0mii3z
4/7/10, 2:17 AM
#12

ja verkligen, skönt att du förstår! Tack! *kram!

Tiktok: @iminaandetag
Instagram: @iminaandetag

OzzyochJag
4/7/10, 3:34 PM
#13

TS: Din dotter är bedårande för det första. :)

Och jag förstår dig helt och fullt, jag blev helt knäckt för att en 5 åring sa att min dotter har en likadan näsa som en gris.
Det drog upp en massa mobningsminnen från min barndom och jag blev så rädd att det är så det ska bli för henne.
Man är mamma och vill skydda sina barn från allt ont.
Flickan som sa så om min dotter menade säkert inget illa och jag sa inget då, men grät jätte mycket efteråt.
Vi är känsliga när det gäller våra barn.

Tykcket att du ska visa din bror på dörren nästa gång han säger något elakt. Om du inte kan vara hövlig i vårat hem så kan du gå och det på en gång.

Min dotter var nästan två år vid tillfället kan jag tillägga.

Annons:
viktoria91
4/7/10, 6:17 PM
#14

det här påminner lite om vad min 3,5 år äldre bror lurade i mig när jag var liten. han sa att jag var ett troll som dem hittat i skogen så dem tog hem mi och opererade bort svansen, men lite utstående öron berodde på att jag var troll. detta trodde jag på fram tills jag var ca 6 år gammal och jag kollade varje dag så att min svans inte höll på att växa ut XD elak bror man kan ha ^^

Linda
4/7/10, 6:25 PM
#15

Ha haha #14 det sa min syrra oxå till mig och hon sa, känn efter själv och jag kände min svanskota..och ja visst var det nog så..jag var ju inte änns lik mina syskon..hahha

jag var övertygad så jag berätta för min fröken att jag var adopterad för det var ett ord jag hört hahah

viktoria91
4/7/10, 10:24 PM
#16

#15 jag var inte direkt lik någon i familjen heller och han sa att dte inte var jag på mina bebiskort utan någon unge dem lånat bara för att jag skulle tro att jag alltid bott med min familj =)

Bumsibum
4/7/10, 10:37 PM
#17

tur att hon inte förstod, men jag kan förstå dig hade med blivigt sur.

jag har själv opererat öronen, blev en del retat för att jag hade utstående, så det är sjukt jobbigt, skulle något av mina barn få, så skulle jag så fort som möligt (om dom vill) ställa dom i kö till en opretion, då jag vet hur jobbigt det är…. men barnet ska ju vilja med. Kan jag tycka. men hon är sjukt söt, jag tycker inget fel med utstående öron, bara synd att alla ska tycka de o mobba/reta därför jag opererade mig (när jag var 14) första gången jag berättar om detta. Ingen vet de bara de närmsta. ens inte nya vänner  vet om de, inget man pratar om.

sandra1977
4/8/10, 12:24 PM
#18

båda mina barn har lite utstående öron..har alltid sagt att dom får välja själva den dan dom tycker att det blir jobbigt.. vill dom operera så okej..vi står bakom..min dotter på snart 10 tycker att det är väldigt jobbigt,så vi står i kö för operation…på nåt märkligt,konstigt sätt så verkar det som om det är mer "accepterat" att killar har utstående öron  än tjejjer….

Bumsibum
4/9/10, 10:48 AM
#19

#18 det kan jag hålla med dig om, osm jag skrev innan har jag jo opererat mig, min bror har det med, men han blev inte alls retad/mobbad som jag. Skumt. De där, att de ska va mer fult, farligt ja va dom nu tycker om en tjej har de. Tillsist hade jag aldrig uppsat mer. bara nerslept. Hoppas hon får en tid snart, för jag vet hur de var.. Obestämd inte skoj alls. Men jag tycker mes att dom får välja själv! Glad

ho0mii3z
4/9/10, 12:09 PM
#20

det jag menar är att man ska löåta en 6 månaders flicka bara ifred, Varför ta ut olyckan iförväg?
Allt är ju lite oproptioneligt när man är såpass liten, man växer in i öronen! (Och jag älskar hennes öron!!)

Att diskutera operation om en 6 månader är fel. Om de nu skulle bli att hon skulle bli retas som äldre kan man ta upp diskutioner då, låt barn vara barn!

Tiktok: @iminaandetag
Instagram: @iminaandetag

Annons:
Bumsibum
4/9/10, 3:09 PM
#21

Nä, skulle hon nu ha utståene öron tex när hon är 12, och blir mobbad för det och VILL bli opererad, tycker iaf JAG att barnet avgör de själv, klar att man INTE opererar ett barn som är så litet o inte kan säga om hon eller han vill de eller ej, sen tycker jag inet alls de e fult, bara charmigt, men som sagt, blir man mobbad (som jag blev) så överväger man nog att operera (som jag gjorde när jag avr 14).

sandra1977
4/9/10, 6:50 PM
#22

håller helt med er..jag har en lillebror som hade utstående öron som liten..men dessto äldre han blev ju mer växte öronen in o idag har inte utstående öron överhuvudtaget.

Upp till toppen
Annons: