Annons:
Etikett18-utrustning-säkerhet
Läst 4823 ggr
MagArne
2010-04-14 10:04

Köpa trådlös babyvakt

Är i behov av en trådlös babyvakt. Men vad ska man satsa på?

De kostar ju allt från 200-2000kr men i vilken prisklass börjar de bli användbara om man enbart vill ha ljud?

Vad bör jag tänka på inför köp?

Annons:
AnnaLundin
2010-04-15 00:01
#1

jag har inte använt såna så jättemycket, främst för att jag med de första tre barnen inte hade tillgång till någon som nådde ut till stallet - där jag ofta tillbringade kvällarna efter att de hade somnat, i racerfart och med åtskilliga besök in för att kolla så de sov…

Nu har jag hittat en som har betydligt längre räckvidd än de tidigare och med den kan jag i lugn och ro ta hand om hästarna för den har bra kontakt även "bakom knuten" vid stallet! Jag köpte den via en annons på Blocket.

Mitt bästa råd, med bara begränsad erarenhet, är att du funderar på när och hur du behöver använda den. Är det bara inomhus i ett inte jättestort hus så duger nog de billigaste ganska bra.
Men har du, som jag, ärenden utomhus och en bit ifrån sändaren så är räckvidden ett viktigt köpargument.

Min är av fabrikatet Topcom och dessa är de enda jag har sett med lite längre räckvidd. (de tillverkar även walkie talkie, så jag förstår om de fått till bra räckvidd….)

MagArne
2010-04-15 09:03
#2

Vi ska flytta till ett enplans radhus i trä så räckvidden behöver bara räcka på den lilla tomten runt huset.

Vi ser hällst att de kan gå på laddbara AA batterier.

johan
2010-04-15 10:10
#3

Vi hade Ikeas men de fick även in skrik från grannbarnen. Mitt tips är därför att hitta en modell som är bättre på att para ihop rätt enheter.

Mvh // Johan

Född vid 334.00 PPM

MagArne
2010-04-15 11:14
#4

Är det en digital DACT som gäller då?

MagArne
2010-04-15 15:18
#5

Nu har jag beställt en Philips SCD496.

Den ska tydligen vara DECT så den borde bli bra för oss.

KimE
2010-04-16 00:38
#6

Se även på en komradio de har ofta barnvaktsfunktion når ca 1km kostar från 400-2000 paret.

Annons:
Hannapanna
2010-04-19 14:57
#7

Åh jag funderar också över detta! Vi skulle behöva en tills i sommar då vi kommer spendera MYCKET tid i våran stuga och våran stuga har två delar, en lillstuga och en "storstuga".. Vi har som plan att ha barnen sovandes i lillstugan och behöver därför en "Barnvakt"..

JOhan: HUr funkar IKEAs annars? De är ju inte alls nån direkt tätt inpå oss i stugan så andra barn borde jag itne få in på den.. ;)

MagArne
2010-04-19 20:59
#8

Prisjakt kan man jämföra priser
http://www.prisjakt.nu/kategori.php?k=1171

Jag har beställt min här, de har tydligen rea och gratis frakt nu.
http://www.barabus.se/babyvakter_sakerhet.html

ClarasMamma
2010-04-21 13:32
#9

Ett rå när ni skaffar en trådlös ha inte kvar den i laddan när ni inte använder den.. vi gjorde så och nu är batterierna urladdade hela tiden.. kan ha den utan laddare kanska max 5min…Ska köpa nya batterier till våran nu och inte göra om den misstaget…

Ta till vara på alla nära och kära du vet aldrig när dom lämnar denna jord <3

http://pysselgummsan.blogg.se/

AlbaStiffler
2010-06-17 13:59
#11

Att båda enheterna är laddningsbara tycker jag är viktigt. Det går ju en del batteri.

Vissa riktiga walkitalkies har även baby-watch funktion, så har man sådana så funkar de lika bra. Eller så köper man såna och kan använda dem till annat (i skidbacken tex)…

Upp till toppen
Annons: