Annons:
Etikett01-allmänt-om-barn
Läst 4884 ggr
Linda
2010-04-20 04:41

Pinsamma barn säger:

Tänkte vi kunde dela med oss av alla dessa pinsamigheter våra älskade barn gör/säger…

Först ut är jag:

(Hände i dag..)Skäms

Står och väntar på att dottern ska bli klar på gymnastiken, sonen står bredvid mig och tittar på mig plöttsligt och säger:

Mom: I think it looks like you need to go and take a poop…..

Jag: What???

Neo: Yaa, Last time we had to drive wicked fast so you didnt do it in your pants..

hahaha

Jag höll på smälla av, bredvid mig hade jag alla mammor bara stirrande på mig…Jag är nu Bajs mamman på gymnastiken.,…

Det var en gång jag sa åt dem att skynda sig för jag behövde gå hem och gå på toa….ghaaa

Annons:
johan
2010-04-20 11:18
#1

Haha…

Mina barn är lite för små för pinsamheter, men detta tjuvlyssnades vid godisdisken en vardag:

- Nej, du får inte godis idag. Det är inte lördag.

- Då säger jag till farmor att du hade pappas snopp i munnen.

Mvh // Johan

Född vid 334.00 PPM

Linda
2010-04-20 16:05
#2

#1 Haha Men fy så pinsamt!!!

AnnaLundin
2010-04-20 20:59
#3

hehe…

För några år sedan, när mina barn var mindre (äldsta var kanske 5, då var de andra 3 resp 2) stod jag i kassakön på Willys. Då säjer äldstan att "mormor brukar ge oss pisk på rumpan!"….

Ooops, liksom…

Bakgrund - när mormor åkte hem brukade det vara "puss och kram och pisk på rumpan", där pisk på rumpan betydde en klapp på rumpan….

Fast sånt är ju lite svårt att förklara när man står i en lång kassakö. Cool

Tangotime
2010-04-20 21:09
#4

Ella lärde sig först att säga titta och när hon sen lärde sig att säga fisk så började hon blanda ihop bokstäverna lite… En dag när min man var ute med henne i vagnen mötte dom en lite finare dam på gångvägen och Ella sträcker ut sitt finger och pekar på damen samtidigt som hon utbrister FITTA! Anders höll på att skämmas ihjäl och sa snabbt att SÅ får man ju inte säga, mendans tanten glodde ilsket på honom… När han kom hem och berättade detta sa jag till honom mellan skratt attackerna att han helt lugnt bara skulle sagt "Nä det där var en vanlig kärring" Cool 

När min bror var liten och såg en ganska stor bystad opera sångerska på tv så säger han "Titta mamma, tanten har rumpan på magen!"

Linda
2010-04-20 21:23
#5

Vilka härliga komentarer….haha tack för gott skratt..

Har en annan:

När min mans bror var liten så tog hans pappa med honom till systemet.

Ungen kollar på alla flaskor de köpt till festen och utbrister: Men pappa, kan vi inte köpa mat för pengarna?

haha

Trine
2010-04-21 22:11
#6

Jag har ett skojigt minne..

När våran dotter var ca 2,5 år så sov hon fortfarande i spjälsängen i vårt sovrum ibland, hon brukade drömma mardrömmar där en period.. Jag o gubben hade det lite mysigt Flört, sen hör vi Wilma sätta sig upp och utbrister " MEN pappa , SLUTA putta på mamma, man ska vara SNÄLL!!Förvånad"Cool

Sen lägger hon sig ner o fortsätter o sova SkrattandeKyss..

Behöver jag säga att det liksom rann av oss OskyldigVi la oss ner o bara fnissade…Hon minns ju ingenting av det där hon inte..

Annons:
[YlvaP]
2010-04-21 22:37
#7

#6 Haha det var bland det roligaste jag hört. :D

Trine
2010-04-22 18:38
#8

#7 ja nu efteråt skrattar jag gott åt minnet med…Men man var ju livrädd att hon skulle minnas o berätta för alla då Skäms..

Linda
2010-04-22 20:18
#9

#8 Äh..Jag kan GARRANTERA att fler än ni har haft till det…Visserligen är det väldigt många som gör provrör nuför tiden;)

lisette
2010-04-24 12:38
#10

#0 haha du måste ju hålla svenskan vid liv hos dem, tänk så smidigt om han hade sagt det på svenska och ingen förstått.

#1 det där var ju för hemskt! HAHA

min lilla historia

när loke nyss hade lärt sig säga vissa ord var vi och badade. vi satt i babypoolen och en svart man satt mittemot oss med sitt barn. loke satt och stirrade länge innan han pekade och sa "apa". jag höll på att dö, men fann mig snabbt och sa "nej det är inte morfar" apa och morfar kunde vara ganska likt då nämligen. mannen började skratta och sa på bredaste skånska "nej det är verkligen inte morfar"

jag trodde jag skulle sjunka under jorden.

Bumsibum
2010-04-24 13:54
#11

hahaha! Glad

casandra70
2010-04-24 14:26
#12

Jag satt på tåget tillsammans med min 3,5 åriga dotter då hon plötsligt säger högt o tydligt:Mamma du är en tönt! du är knäpp!(vet ej vart hon lärt sig dessa uttryck men troligtvis på dagis,hrrmmmffff)

Då säger jag till henne att hon måste sitta stilla o sluta prata dumheter.

Då utbrister hon,MAMMA du slog mig!(högto tydligt) o jag tänkte att men herregud,sitter min ditter här inne på tåget o säger på det viset så kan ju folk tro att hon verkligen bliviit slagen(vilket hon aldrig blivit) så jag säger till henne att det gjorde jag verkligen inte o har aldrig gjort.

Då svarar hon:Jo jag SÅG att du slog mig!

Det var riktigt pinsamtTyst

casandra70
2010-04-24 14:34
#13

En annan gång så står vi i kö inne på en mataffär där det sitter en kille i 35 års åldern i kassan,då säger min dotter Titta mamma farbrorn är jättetjock o han har inget hår på huvudet.(han var kraftig med rakat huvud).

Min dotter pratar alltid så HÖGT när hon säger något dessutom o pekar på personen ifråga.

försöker man lådsas som om man inte hört vad hon sagt så upprepar hon det hon sagt tills man svarar…ufffffffffff…….De små änglarna så pinsamma de kan vara ibland……

Annons:
casandra70
2010-04-24 14:37
#14

När min äldste dotter var liten så var jag tvungen att ta med henne på ett möte,då jag ej fick barnvakt.

När ordföranden (som lider av stammning) tog till orda,så härmade hon honom varje gång han "hakade" upp sig på ett ord.(högt o tydligt)hon var då ca 2,5 år.

När han fastnade på "men,men,men,men,så sa min dotter direkt efter:men men men men…………….

Linda
2010-04-24 17:13
#15

#12 haha det där känner jag igen!

Min son skriker jämt att jag slår honom men då väser jag på svenska: Ja om du tror att detta är att slå så ska du få känna på lite pisk om du inte slutar haha (elaka mamman)Självklart slår jag inte mina barn…men bra på hot…väldigt tomma sådanna…

casandra70
2010-04-24 19:35
#16

Ja de kan vara pinsamma de små:-) men tyvärr inte alltid för sitt eget bästa.

Min vän har en som som är ca 4,5 år som på lek låste in sina dagislärare  bakom en dörr där lärarna befann sig.

Personalen tyckte inte detta var skoj utan fast min väns son inte hade nycklar utan allt var på lek.så kände de sig tvungna att meddela detta till socialen,ang hans "konstiga lek"

De tog förgivet att hans mamma hade låst in honom pga att de påstod att barn kan inte komma på sådana lekar själva i den ålden.

När mamman sedan kom för att hämta sitt barn var sonen borta.Soc hade tagit honom!!!! pga att de anmält detta till soc om hans "udda"lek.

Det tog ca ett halvt år innan hon lyckades få tillbaka sitt barn då hon lyckades bevisa att  hon aldrig låst in sin son(vilket även jag kan bevisa att hon är världens goaste mamma).

Soc hade däremot undersökt pojken innan de tog honom till familjehem(hos läkare o psykolog)då var han frisk.

Men de accepterade det första bästa familjehemmet till honom.o det var en ensamstående man i 45 års åldern,som fick ta hand om pojken/agera familjehem.

När lille pojken väl kom tbx så var ändtarnen o baken på honom helt trasiga.Han hade sår långt ned i halseno led dessutom av ångest/panik.

Mannen som tagit hand om barnet var pedofil! O jag kan säga att de har förstört barnets liv pga ett misstag av dagisets tolkning av hans lek

Det har ju gått tider nu men barnet  mår fortfarande inte bra eft allt.så jag tror inte man alltid kan "skämta bort" vad barnen säger el gör i dagens läge.

Tack o lov går min dotter på en förskola som if jag uppfattar som trygg.Men rädd(ja det är jag alltid,pga konstiga,pinsamma uttalanden hon gör.)

Jag hade önskat att barnen  ska få vara just barn utan att man ständigt sska vara rädd för att "fel" vuxen ska dyka upp o misstolka så att det leder till att barnen torteras på samma vis som min väns son…………

[YlvaP]
2010-04-24 21:04
#17

#16 Hade jag varit denna mamma hade jag stämt dagiset (kommunen) på en rejäl summa pengara och en ordentlig ursäkt (förlåtelse).

Blir både arg och förbannad när jag läser sånt.

trollet85
2010-04-25 00:46
#18

Pratade med en kompis igår, hennes dotter hade varit i badhuset med sin resurs. Var på tjejen (som just lärt sig en del kroppsdelar) frågar resursen:
"Får jag se din navel?"
"Nej."
"Får jag se din mu**a?"
"öhh, NEJ."
Så det kan gå ibland Flört

Samma lilla tjej träffade jag på sjukhuset i sommras. Hon var då drygt 2. På väg hem från förlossningen kom en kvinna i niqab. Den lilla tjejen utbrister. "mamma titta spöke!"
Varken jag eller mamman visste vart vi skulle ta vägen.

Jag bävar för vad sonen kommer "utsätta" oss för i framtidenTyst

Tangotime
2010-04-25 10:36
#19

#16 Jag blir bara SÅ arg när jag läser det här! I mullsjö så hade vi en familj som adopterade en lite pojk. Grannar och dagis har vittnat om att föräldrarna sagt att pojken var en "ungjävel" som borde låsas in osv. Han var tydligen lite besvärlig. Det slutade med att han dog av blodförgiftning och hjärtstillestånd pga div sår han hade bland annat under hela fötterna och föräldrarna inte gick till läkare för dom LITADE inte på vården. Så dom behandlade barnet själva! Soc hade haft kontakt med dom tidigare men hade aldrig kollat barnet. "Han såg frisk ut" mmm, med kläderna på ja! Hur får ett barn så stora sår under fötterna att han dör av dom??? Inte pga skoskav i alla fall! Så soc verkar ha mycket olika riktlinjer dom går efter i olika kommuner…

casandra70
2010-04-26 14:36
#20

Ja det tycks vara väldigt olika vart man bor,själv vill jag inte tänka alls på hur vidrigt allt kan gå till.

Önskar att barnen fick vara ifred.De är ju barn o måste få vara barn.

Man blir så förtvivlad när man vet vad som faktiskt händer här i "vårt trygga"sverige.

Mår dåligt av att barn utomlands blir illa behandlade.Men när det tom händer i vårt eget "rättfärds land". så orkar man knappt tänka…..ufffff…….

Våra älskade barn måste vialla vara rädda om,men det finns så grymt sjuka människor "därute".

Ett ordspråk som stämmer allt för väl:De fulaste fiskarna simmar i de lugnaste vatten…………………….

Annons:
Linda
2010-04-26 17:28
#21

vad hände med vår roliga tråd?!ObestämdKyss

ho0mii3z
2010-04-28 11:55
#22

jag ahr en rolig grej att berätta om min lillasyster.

Vi var på posten hon och jag och då svishar hon längre framikön och säger ljudligt: NÅGON HAR FISIT! Vem är det som har FISIT?
Hon cirkulerade där ett tag och jag försöker diskrek kalla in henne, men misslyckas totalt. Hon börjar gå tillbaka mot mig och herrn framför ställer hon sig brevid och sätter händerna i midjan och säger Det är DU som har FISIT! VILKEN LUKT! Vad har din mamma gett dig till middag?

Jag bara gick rakt ut ur posten, hahaahahhah jag klarade inte att stå kvar.

Tiktok: @iminaandetag
Instagram: @iminaandetag

Linda
2010-04-28 20:32
#23

#22 hahahaha

[YlvaP]
2010-04-28 22:12
#24

Minstingen här hemma hade ramlat och slagit rumpan. Hon kom gråtandes och ville att jag skulle blåsa. Hon gick och återvände innan hon hunnit en bit. Mamma, pussa sa hon. Hon var bara klädd i trosor och såklart ville jag inte pussa hennes rumpa oavsett hur många byxor hon hade på sig.

Tur att hon inte befann sig på dagisgården eller någon annanstans.

viktoria91
2010-04-30 18:33
#25

kanske inte pinsam men;) har inga egna barn med där jag har hästen finns en 4årig pojke som älskar att hänga efter mig, jag släppte ut hästen så hon kunde rulla sig och gick efter en bit när jag hör att han skjuter med sin knallpulver pistol. jag frågar om han skjuter på hästen men han sköt på mig varpå jag frågar var han skjuter mig och han svarade: på rumpan för den är lättast att träffa!! detta garvade jag mkt åt =D

lisette
2010-04-30 19:25
#26

#25  HAHAHA!

viktoria91
2010-04-30 19:28
#27

#26 väldigt roligt att han säger då jag tkr min rumpa är snygg, får kanske tänka om XD

Annons:
lisette
2010-04-30 20:43
#28

#27 den kan ju vara stor och snygg… ;)

viktoria91
2010-04-30 21:21
#29

#28 den är faktiskt lagom och vältränad men för en 4åring kan den nog se stor ut=)

Upp till toppen
Annons: