Annons:
Etikett02-barn-0-12-mån
Läst 3338 ggr
ho0mii3z
2010-05-03 11:59

Tänderna!

Nu tränger framtänderna  fram. Vilken dag som hellst nu. Vilken natt det varit inatt! Hon har haft så himla ont i munnen och frukosten i morse var olidlig för henne stackarn!

Jag vill inte ge henne en massa alvodon i onödan men har någon någan annan huskur man kan göra för att lindra?

Is har jag testat!

Tiktok: @iminaandetag
Instagram: @iminaandetag

Annons:
Bumsibum
2010-05-03 12:34
#1

nja, de som är bra är väll att hon får bita på en del saker… bitrung man har i kyl/frys är en bra sak kan jag tycka.. Glad eller något annat som en bit gurka eller liknande, de är ju inget farligt mest vatten ju. Men då får man ju (såklart) sitta med helöatiden… Glad

ho0mii3z
2010-05-03 14:15
#2

vi har en massa bit leksaker men nu gör de så ont att hon inte tuggar på dem längre :(

Tiktok: @iminaandetag
Instagram: @iminaandetag

Bumsibum
2010-05-03 14:55
#3

aj då.. Rynkar på näsan då vet jag inte.. isglass, emn de är ju upptill dig om du tycker din beby ska få smaka på det eller inte, min dotter hade de bra när hon fick smaka en liten stund på de när hennes tänder var på väg ut.

sandra1977
2010-05-06 18:17
#4

min personliga åsikt är att ge alvedon/panodil…varför låta dom ha ont när man kan lindra det…men som sagt det är vad jag tycker.Glad

AlbaStiffler
2010-05-31 16:16
#5

Frysta ärtor älskar min son när han har ont. Funkar både på tandvärk och när han tex slagit munnen/tänderna/tungan när han ramlat (något han gör väldigt ofta den klantisen).

Hemmagjord isglass (fryset vatten med saft/citron eller någon annan fruktsmak tex) funkar perfa. Frysformar finns tex på ikea och många andra affärer. men det blir vädligt paltigt och kladdigt… :-)

AlbaStiffler
2010-05-31 16:20
#6

En annan fråga angående tandsprickning. Min son fick en ny tand förra veckan och fick i samband med det nästan 40 graders feber i typ 36 h. Gick ner imellanåt till 38 grader när vi gav han febernedsättnande, och var väldigt medtagen detta dygn. I övrigt inga som helst andra symptom mer än tanden. Dagen efter var han helt frisk igen, om än gnällig och öm i tanden några dagar.

Enligt min svärmor fick allla hennes barn (bla min man alltså) åxå sån här hög feber och även diarré när de fick tänder. Själv är jag lite fundersam om tandsprickning verkligen kan ge sån hög feber?

Vad säger era erfarenheter; har era barn fått feber/hög feber i samband med tandsprickning?

Annons:
KimE
2010-05-31 18:07
#7

Dottern fick feber men bara ca 38g men vi är låga i temp normalt  36g.

AnnaLundin
2010-05-31 18:37
#8

Ingen av mina fyra barn har fått feber när de har fått tänder.

Det ska inte finnas något samband mellan tänder och feber, men ändå kan ju många föräldrar vittna om just feber vid tandsprickningen.

magma
2010-05-31 23:27
#9

Jag kan tycka att det inte alls är att ge i onödan, att ge Alvedon vid tandsprickning- om barnet verkar ha ont. Det är väl verkligen befogat om barnet har olidligt ont, som du skriver i #0?

Mina barn har alltid, utan undantag, fått både feber och blivit småförkylda vid varenda tand som skulle upp, och fått riktigt ont.

AlbaStiffler
2010-06-01 12:22
#10

Såg idag att min son faktiskt fått hela 2 tänder i veckan, sina första kindtänder. Så kanske var det därför han hade så hög feber, han fick helt enkelt dubbel feber, hehehe… stackarn.

Upp till toppen
Annons: