Annons:
Etikett01-allmänt-om-barn
Läst 2506 ggr
ztinaj
5/18/10, 10:02 AM

Snälla jag behöver tips!

Hej. Nu ska jag och min särbo flytta i hop. Min son som är 6 år säger att han också vill bo på min särbos gård men på kvällen när vi ska sova blir han ledsen och längtar hem till vår lägenhet. Till saken hör att allt annat runt oss e som vanligt: De e samma dagis samma kompisar bara de att avståndet ökat. Vad ska jag göra. Tror ni det blir bättre om han har alla sina saker runt sig eller ska jag slå allt ur hågen?? Alla i blivande familjen kommer överens och tycker om varandra så jag förstår inte varför. Snälla kom med råd.

Annons:
OzzyochJag
5/18/10, 10:36 AM
#1

Det kan säkert bli bättre när han får ha sina saker omkring sig.
Men antar att gården ligger på landet och det är ju ofta stor skillnad på att sova på landet mot i ett samhälle, det är mörkare och tystare på landet så när han ska sova så känns det säkert ovant o lite läskigt.
För ljuden och ljuset är många gånger en trygghet.
Det är ju bra om han kan försöka förklara vad det är som gör att han längtar till lägenheten, försöka sätta ord vad som är skillnaden så kan ni försöka göra något åt det.

Lycka till! :)

Anna-Helga
5/18/10, 12:58 PM
#2

Det är svårt för ett barn att sätta sig in i hur det verkligen kommer bli när man väl flyttat på riktigt, som du säger och har alla sina saker med sig och ett rum eller en plats som är ens alldeles egen, att man får som i sin lägenhet fast på ett annat ställe! Glad

Lycka till, jag tror det blir jättebra!

magma
5/18/10, 1:56 PM
#3

Tror också det blir jättebra, bara han vant sig! Hemma är hemma, och det tar självklart ett tag innan ett nytt hem blir "hemma" det också. Att ha invanda saker omkring sig kan kanske underlätta, att han får göra sig hemmastadd också utomhus på gården osv. Lycka till!

johan
5/18/10, 6:47 PM
#4

Tycker själv är att hemma är där man har sin säng och sina saker. Det det brukar gå snabbt att vänja sig vid att bo på nytt ställe.

Mvh // Johan

Född vid 334.00 PPM

Tangotime
5/19/10, 12:42 PM
#5

Ni kanske kan ha en liten sermoni eller nåt när han flyttar in i sitt nya rum? Föräldrar brukar vara påhittiga! Använd fantasin, inred hans nya rum med mycket skoj så han känner sig lite mer hemma och har annat att tänka på. Kommer han få ett eget rum eller dela? Om han får ett helt eget rum kanske han kan få bestämma själv hur han vill ha det. Ni kan måla om och fixa så ni gör något ihop.

ztinaj
5/19/10, 1:15 PM
#6

Tack! Alla ni som kommit med tips och tankar. Känns skönt att ni varit så positiva. Tror oxå att de kommer gå jätte bra. Ska erkänna att jag oxå e lite pirrig inför flytten. Tusen tack än en gång! Kram

Annons:
Tangotime
5/19/10, 4:55 PM
#7

Lycka till och grattis till sambon!

Upp till toppen
Annons: