Annons:
Etikett20-tips-råd
Läst 3732 ggr
AlbaStiffler
4/22/10, 4:46 PM

Tips på bra bok under första levnadsåret

Växa och upptäcka världen : sju utvecklingssprång under barnets första levnadsår

[Hetty van de Rijt](search.aspx?author=Hetty van de Rijt&fromProduct=true) ,[Frans X Plooij](search.aspx?author=Frans X Plooij&fromProduct=true)

http://www.adlibris.com/se/product.aspx?isbn=917429055X

Vill tipsa om denna braiga bok, som jag och min man haft massor av nytta av under vårt barns första år. Den förklarar med exempel vad som händer med barnet under vissa veckor under först levnadsåret, då barnet tar ett utvecklingssprång. Med hjälp av denna bok, som stämde jättebra på vårt barn, kunde vi enkelt förstå varför vårt barn vissa veckor betedde sig som det gjorde (grät extra mycket, sov dåligt, lärde sig nya saker). Omgivningen försöker alltid hitta orsaker (tex tandsprickning) på sitt barns humör, men med denna  bok slipper man som förälder ligga sömnlös på natten och undra vad som är fel.

Rekommenderar den starkt, även om man får ta vissa saker med en gnutta salt, då den är hollänsk.

Annons:
Tisdag
4/26/10, 4:10 PM
#1

Jag läser den nu (barnet kommer i juli) och tycker att den är väldigt bra. Förklarar enkelt de olika utvecklingsstegen, sen får vi se om det stämmer in på vårt barn… Tungan ute

AlbaStiffler
5/31/10, 3:17 PM
#2

Kul!

Upp till toppen
Annons: