Annons:
Etikett02-barn-0-12-mån
Läst 2239 ggr
Anthka
4/27/10, 10:40 AM

Vilken ersättning/tillägg?

Ni som ger ersättning eller tillägg vilken typ använder ni? Jag antar att det finns flera olika märken (som med allt annat) och vill nu ha tips på vad som fungerat bra för andra, så jag har någonting att börja med.

'Beyond the Wild Wood comes the Wide World,'

Annons:
AnnaLundin
4/27/10, 2:28 PM
#1

Jag har fött upp mina barn på Baby Semp. Det finns tydligen en del barn där magen inte mår 100% av detta fabrikat, men med mina fyra har det inte varit några såna problem alls.

(jag har av ren princip vägrat köpa Nestlés produkter, då det var detta företag som var inblandade in nån skandal då de mer eller mindre lurade i föräldrar i fattiga länder att ersättningen var bättre än bröstmjölk Skrikandes - jag kan inte hela historien om det, men det lilla jag känner till gjorde att jag bojkottat detta märke till 100%)

De märken jag känner till är Baby Semp (Semper) Nan (Nestlé) och Hipp (ekologisk, dansktillverkad), sen finns ju fler sorter när man kommer till barn med födoämnesallergier, de är rätt mycket dyrare och inget man behöver hålla på med om barnen tål de vanliga sorterna.

Kimpa
4/27/10, 5:51 PM
#2

Jag använde baby semp till ena av mina barn och det funkade utmärkt.

Bumsibum
4/28/10, 1:52 PM
#3

NAN tycker jag är bra, det rekomenderade iaf de på Bb till mig eller ja till min dotter.. Glad

Anthka
4/28/10, 2:14 PM
#4

Vi pröver sempers version till barn med ömtålig mage, eftersom dottern haft lite problem med magen redan innan ersättningen.

'Beyond the Wild Wood comes the Wide World,'

Bumsibum
4/28/10, 2:19 PM
#5

har hon problem finns de en på apoteket rätt dyr, emn bra för magen, jag hade den "turen" att min dotetr hade kolik, om de nu var tur, men iaf… så¨jag fick sånt att jag kunde köpa 6 burkar för 120kr i stället för 1 burk för 198:-

Upp till toppen
Annons: