Annons:
Etikett17-juridik-försäkringar
Läst 4832 ggr
KimE
2010-05-20 17:12

Dagisavgift

Hur gör era kommuner? Här beräknas dagisavgiften på det hushåll där barnet är skriven och skickas dit. De vägrar att skicka separat räkning. I grann kommunen skickas separata räkningar och dagisplatsen kan hanteras separat.

Annons:
Zahara
2010-05-20 18:16
#1

Här i skåne/Hörby så beräknas det på hushållet oavset om man bor i hopa med mamman/pappan eller ej. Dvs bådas inkomst är bas i uträkningen av avgiften. Hoppas det var det du ville ha svar på?!

inget är omöjligt. Det tar bara lite längre tid! gottoblandat

medarbetare på scrapbooking.ifokus

KimE
2010-05-20 19:35
#2

Ja det är frågan.

Märkligt att inte min inkomst har någon betydelse. Då de tjänar 4ggr mer än jag måste jag ändå betala hälften.

johan
2010-05-21 00:36
#3

Du kanske ändå kommit upp i maxtaxa med din inkomst även om den är en fjärdedel av den andra förälderns?

Själv tycker jag det är märkligt att det inte går att jag som pappa ska få räkningen om jag bor ihop med mamman. All post som berör barnet är alltid adresserad till mamman. Vore det inte mer jämställt att posten är adresserad till "målsman för xxx yyy"?

Nu begår jag alltså ett brott genom att öppna post som berör mitt barn.

Mvh // Johan

Född vid 334.00 PPM

KimE
2010-05-21 00:44
#4

Jag har 13600 som arbetslös/praktik.

Jo man har ingen aning om vilken information man missar.

Kommuntanten tyckte inte att det var konstigt att hon får räkningen för min dagiskostnad. Även fast de flesta kommuner delar upp det.

Zahara
2010-05-21 09:08
#5

En kompis till mig som i dagsläget är arbetslös hade inte kommit upp i maxtacan själv men nu gör de det d¨å pappan tjänar bättre, de har delad ekonomi så de gör så att pappan får betala mer än vad hon gör. tror han betalat 2/3 av summan.

inget är omöjligt. Det tar bara lite längre tid! gottoblandat

medarbetare på scrapbooking.ifokus

KimE
2010-05-21 12:31
#6

5) bor de tillsammans?

Annons:
Zahara
2010-05-21 19:20
#7

ja det gör de.

inget är omöjligt. Det tar bara lite längre tid! gottoblandat

medarbetare på scrapbooking.ifokus

Upp till toppen
Annons: