Annons:
Etikett02-barn-0-12-mån
Läst 3433 ggr
Trollhassel
2010-05-06 10:14

Spottar ut dropparna!

Julia (7 veckor) har blivit skeptisk mot allt som kommer på sked. Semperdroppar, minifom och D-vitamin spottas ut fortare än kvicks trots att jag testat att blanda det i mjölk.

Tips, någon?

Med Vänliga hälsningar

Myra Dessjack Medarbetare på Reptiler

Annons:
Bumsibum
2010-05-06 11:50
#1

nån sån form av spruta?
men klart så lite droppar hon ska ha är de ju svårt och få in de i en sån medecinspruta ju, humm sen så är de ju inte bra att blanda ut de i för mkt mjölk, fall om hon ej orkar allt ju. Men om du inte ammar kanske du kan blanda i de i typ 30 så du vet att hon orkar de, sen blandar du ny ersättning då resten. Eller får du börja pumpa lite o pumpa ut ca 10 - 30 i flaskan sen ta i dropparna.. då kanske hon orkar allt, (om hon nu vill ta flaska alla vill ju ej) sen kan du ju amma restan.. Glad

KimE
2010-05-06 12:22
#2

Stryk henne på stuphuvudet så får hon en svälgreflex.

TIMMY
2010-05-08 12:57
#3

Har lite samma problem…våran kille är ett kräksbarn…så jag blir orolig att han lyckas spy upp d dropparna direkt. vi har gjort så att vi försökt ge innan han är trött och skall sova middag eller liknande. Han spyr inte/mindre när han sover. Tar bebisen napp kan man ge på nappen ett par droppar åt gången så sväljer dom när dom duger på nappen.

Har använt detta då killen vill ha napp när han skall sova.

Bumsibum
2010-05-08 12:59
#4

#3 så smart gjort!  visa saker tänker man inte alls på, då min dotetr aldrig haft problem med droppar när hon var bebis!

Trollhassel
2010-05-09 11:46
#5

Hon blir jättearg om man stryker henne på halsen. Hon sväljer inte bättre för det :(

Vi har blandat lite på en sked och gett henne. Det går bättre just innan hon ska äta och hon är inställd på att svälja. Då kan det gå av bara farten.

Hon tar inte napp men suger på våra lillfingrar. Kanske kan droppa lite på fingret…fast då kommer hon väl vägra det också.

Med Vänliga hälsningar

Myra Dessjack Medarbetare på Reptiler

Bumsibum
2010-05-09 11:57
#6

värt att pröva iaf.. Glad

Annons:
Trollhassel
2010-05-09 12:17
#7

Javisst! Glad

Med Vänliga hälsningar

Myra Dessjack Medarbetare på Reptiler

Upp till toppen
Annons: