Annons:
Etikett01-allmänt-om-barn
Läst 5097 ggr
Bumsibum
5/28/10, 2:28 PM

att gråta inför sitt barn?!

Är det okej att gråta inför sina barn?

vad tycker ni?
har ni gjort det någon gång?

Annons:
AnnaLundin
5/28/10, 2:58 PM
#1

Ja, det tycker jag är helt okej. Vi vuxna är också människor med känslor och det är inget fel i att visa det.

Bumsibum
5/28/10, 3:08 PM
#2

ok, ja jag tycker samma! Glad

Trollhassel
5/28/10, 3:39 PM
#3

Gråta får alla göra, stora som små. Hellre gråta än skrika och gapa!

När jag var liten var min mamma ofta deprimerad av olika anledningar. Jag blev inte "skadad" av att se henne gråta, däremot ska man aldrig beklaga sig eller använda sina barn som "bollplank" i jobbiga situationer. Tycker det är onödigt.

Med Vänliga hälsningar

Myra Dessjack Medarbetare på Reptiler

Tangotime
5/28/10, 10:23 PM
#4

Att gråta hör till livet och visar bara att man är mänsklig. Jag har bara sett min mamma gråta en gång (om man bortser från vid dödsfall) och det var fruktansvärt att se henne ledsen för jag var inte van vid det. Jag hade aldrig sett en vuxen människa gråta om det inte var någon som dött.

Så visst måste man få gråta när barnen ser, men som #3 skriver att man aldrig ska använda barnen som bollplank eller beklaga sig/skylla på sina barn osv.

Ella har sett mig gråta en gång och hon kom och kramade mig. Det blir så svårt då för hon ska ju inte behöva trösta mig! Så jag vet inte riktigt hur jag ska göra då. Samtidigt så är ju en kram från henne allt jag behöver för att bli glad igen, för stunden i alla fall.

Bumsibum
5/28/10, 10:41 PM
#5

ja min dotter såg mig gråta idag.. hon kom fram och klappade på mig och sa "såja mamma, inte gråta" Hon tyckte nog det var skumt att se min gråta. Men som sagt de tillhör ju ändå… stora som små, man som kvinna. Lycka som sorg.

Tisdag
5/31/10, 2:17 AM
#6

Klart man ska kunna gråta, men man måste också kunna förklara varför man gråter… Barn kan lätt tro att det är deras fel. Är anledningen varför man gråter inte "barnvänlig" så får man ta till en liten vit lögn tycker jag.

Annons:
Bumsibum
5/31/10, 12:23 PM
#7

jo,så är det ju.

AlbaStiffler
5/31/10, 3:21 PM
#8

Tycker absolut att man får gråta inför sitt barn, det är ju bara nyttigt för dem att se att även vuxna kan bli ledsna. Själv minnsj ag så väl när jag första gången (?) såg min mamma gråta, en gång då vår hund dött. Och så här i efterhand undrar jag varför jag inte sett henne gråta oftare. Tyckte det var minst lika trautatiskt att min mamma grät som att hunden dött vid det tillvället (jag kanske var 8-9 år då). Och hade jag sett henne gråta fler gånger hade just detta med att hon grät vart så farligt… även om faktumet att hunden dött hade orsakat gråt oavsett.

Trine
5/31/10, 10:26 PM
#9

Jag har gråtit många ggr inför mina barn, tycker det är bra att dom får lära sig att ALLA kan vara ledsna. Men som tidigare skrivit ska man förklara varför så dom inte tror att det är pga av dom.( om det inte är det då)

Jag har fått växt upp med att det är en svaghet att gråta (enligt min far) och det är det ju INTE! Så när jag gick in i väggen (grät jättemycket då) hade jag väldigt mkt jobb med att acceptera att det är okej att gråta, vill inte att mina barn ska behöva känna det så..

Upp till toppen
Annons: