Annons:
Etikett08-nybliven-förälder
Läst 2911 ggr
Linn
2010-06-22 22:16

Vart ska jag föda?

Jag har lyxen att kunna välja mellan 3st BBn. NÄL, Östra och Mölndals sjukhus. Planen från början var att jag skulle föda på NÄL, bland annat för att jag har hört mycket bra om NÄL och för att jag kanske inte är super sugen på att åka genom göteborg när jag ska föda.

Nu är det dock så att dom ska renovera någonstans om det var precis brevid BB eller om det var någonstans på BB avdelningen när jag är planerad att föda. Och jag vet inte om jag är så sugen på att ligga där under tiden de renoverar…Dels är det inte säkert att blivande pappan får lov att stanna kvar under natten på grund av platsbrist och sedan vill man ju inte vakna tidigt på morgonen på grund av att dom borrar osv…

Så jag skulle vilja höra era erfarenheter av olika BBn. Vad tycker ni om Östra och Mölndal? Vet ni vart man kan hitta information om de olika ställena?

(Vet inte om det blev rätt grupp inlägget hamnar i nu)

____________________________________________________

Linn

Sajtvädinna Florist.ifokus
Medarbetare GodaNyheter.ifokus och Barnlöshet.ifokus

Annons:
AnnaLundin
2010-06-22 22:31
#1

jag vet inget om de ställen du nämner, men om jag vore i dina skor hade jag nog besökt alla tre för att känna av atmosfären. Och kanske prata lite mer med personaen på NÄL om hur de tor att renoveringen kommer påverka avdelningen.

Lycka till!r

AlbaStiffler
2010-06-23 02:31
#2

Kan ju även vara intressant att veta hur lugna/ stressiga de respektive ställena är, om de har högt tryck vanligtvis. Välj ett lugnt ställe. Vill du bada, kolla om de har badkar. Andra önskemål? Kika in i färlossningsrummen, kanke är något trivsammare än andra sjukhus. Annars tror jag mer på tillfälligheter o vilken Bm man får hur lyckat det blir. Studiebesök är oavsett rekomederat. Intressant att få testa lustgasen med!!! ;)

Linn
2010-06-23 10:16
#3

#2 tack för tipsen, bada vill jag. Vi missade tyvärr tillfällena när de hade sista visningen på förlossningen för sommaren.

Kan man bara ta sig en tripp dit för att veta hur man ska köra och gå in och prata lite med dom?

____________________________________________________

Linn

Sajtvädinna Florist.ifokus
Medarbetare GodaNyheter.ifokus och Barnlöshet.ifokus

[YlvaP]
2010-06-23 11:48
#4

Nu har jag ingen erfarenhet av dessa sjukhus men på ett annat forum så var det en hel del som inte tyckte om NÄL.

AnnaLundin
2010-06-24 03:46
#5

#3 - ring och fråga dem!

Linn
2010-06-24 09:38
#6

#5 det är ju också en lösning på problemet ;)

____________________________________________________

Linn

Sajtvädinna Florist.ifokus
Medarbetare GodaNyheter.ifokus och Barnlöshet.ifokus

Annons:
Mirjami-78
2010-06-25 14:47
#7

Jag födde på Östra och det var jag tvungen att göra med. pag. vissa orsaker. Många som jag pratade med tycket att Mölndal är bättre än Östra. De tyckte att de tar bättre hand om en när man är där och att på Östra så är det inte på samma sätt.

Sen skulle något inträffa under förlossningen så finns då tillgång till det mesta på Östra….Så där kan man på att sätt få vården man behöver direkt nästan.

Jag skulle nog välja Östra eller Mölndal istället för NÄL. NÄL har jag inte fött på men när jag väntade på mitt första barn så skickades jag vidare vid rutin UL till Östra för de hade inte de specielisterna som hade beövöts för att kunna säga vad det var "fel" på mitt barn.

Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.

Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!Cool

Upp till toppen
Annons: