Annons:
Etikett15-barnsjukdomar
Läst 7306 ggr
Bumsibum
7/22/10, 4:55 PM

alltid törstig!?

Min dotter på 2 år 8 månader 1 vecka och 1 dag är alltid törstig! Har varigt hos docktern o gjort massa blod och pisse prov men de visar ingenting… det är inte bara varmadagar hon alltid är törstig även svala dagar. Har varigt så nu i 2 - 3 månader.

Hur är era barn med sånt? skriv görna barnets ålder med men ja de behöver ju inte va så exakt som jag skrev… Tungan ute. Men ca åldern..eller om dom har varigt i en törstigperiod…

Läkaren är ingen barnläkare men han ville att en barnläkare skulle titta på henne med.. så han skickade en remis..så nu väntar jag på en tid hos barnläkaren.

detta kanse inte ä någon sjukdum men viste ej var jag skulle sätta den.

Annons:
KimE
7/22/10, 6:54 PM
#1

Vad och hur dricker hon?

AlbaStiffler
7/23/10, 12:32 AM
#2

Hur mycket o ofta dricker hon då? Äter ni annan mat nu på sommaren måntro, saltare mat kanske?

Det enda jag kan trösta med är att vissa är stordrickare o andra inte. Minns med fasa hur jag som liten, kanske 5-7 år, tvingades dela dricka alltid med min syster. Hon drack "normalt" men jag kunde gladeligen druckit 2 flaskor (gissar att det var 33cl flaskor) direkt. Mycket traumatiskt tyckte jag då att dela, hahaha… Men jag har alltid druckit mycket mer o större glas vätska än vanligt, utan diabetes eller andra sjukdomar!

Bumsibum
7/24/10, 12:26 AM
#3

#1 Allt möjligt men en hel del vatten ibland ber hon om vatten fast hon vet att vi har annan god dricka hemma.. de släker ju törsten lite bättre.

#2 Njaa.. nej tror vi äter rätt som vanligt.

ja.. sant så kan de ju bara vissa dricker ju mer än andra.. men hon gjorde diabetes test men de var de heller inte.. sen visade sig att de var vita blodpropar i urinet villket de kan finnas utan de är något men dom mistänkte urinvägsiflamation men med fler prover så var de inte de iheller och alla blodprov visa ingenting.. så de är väll inget ändå.. det som gör mig lite orolig är att dom så gärna vill att en barnläkare kollar på henne.. jag tycker hade dom inte mistänkt något alls hade väll en barnläkare inte behövt kolla..men vad vet jag.. jag är ju ingen expert..

Bumsibum
7/24/10, 12:28 AM
#4

#1 glömde svara på hur… olika ur glas, ibland mes sugrör och sitter hon i soffan eller i sin vagn så får hon en mugg (sån man kan ha upp o ner utan att e komemr något) men hemma när vi äter o sånt är de alltid glas i bland ber hon om sugrör.

KimE
7/25/10, 10:32 PM
#5

Sugrör gör det roligare så hon kanske dricker lite mer.

Bumsibum
7/26/10, 12:04 AM
#6

Jo, de kan ju va så.. Glad

Annons:
Trollhassel
7/26/10, 12:43 PM
#7

Det är vanligt att barn dricker för lite. Var glad att hon dricker vatten så länge det inte är kopiösa mängder.

Med Vänliga hälsningar

Myra Dessjack Medarbetare på Reptiler

Bumsibum
7/26/10, 3:11 PM
#8

jo de är ju sant de.

[kvasthilda1972]
7/27/10, 10:18 PM
#9

Är hon hungrig kanske?

Mirjami-78
7/28/10, 5:54 PM
#10

Min store son har alltid druckit väldigt mycket. När han gick i nollan var då 6 år har jag för mig så bad de mig att ta ett socker prov på han på vc. det visade inget men han fort. med sitt drickande. Man hittade inget fel så jag vet inte vad detta hela berodde på.

Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.

Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!Cool

Bumsibum
7/28/10, 8:19 PM
#11

#9 nja nej de tror jag inte! hon får mat som hon ska plus så är hon så stor så hon kan säga till om/när hon är hungrig för de händer att hon säger att hon är hungrig.. plus kan hon be om dricka fast hon ätit.. (och fårr dricka till maten så klart) hon dricker helt enkelt ovanligt mkt.. men kom på de nu hon var magsjuk 2grr på kort tid då när de gick vinterkräksjukan och då var hon utorkad så hon kan ju drika igen sig lite nu kanske.

#10 Aha.. ja vissa dricker mer än andra då helt enkelt.. Tungan ute

Upp till toppen
Annons: