Annons:
Etikett01-allmänt-om-barn
Läst 3529 ggr
ProCanis
2010-08-08 01:29

FILM-TAJM

Hej!

Jag ska snart öppna ett hunddagis på en fd fritidsgård. det är en stor byggnad på 169kvm, där det var en fritidsgård förut.

medan jag har varit i lokalen för bygga och och pyssla så har det kommit förbi nyfikna barn som undrat vad det ska bli där och vad jag gör, om jag behöver hjälp osv.

Jag tycker det är helt underbart att jag fick en så bra lokal.
Men samtidigt tycker jag att det är hemskt tråkigt att man har lagt ner en fritidsgård dit barnen kunde gå på när de inte går i skolan och inte har något o göra.
Det enda som finns nu att gör är alltingen att gå hänga på ICAkvantum jättestor icabutik, eller går runt på en gräsplan och glo eller besöka någon av dom andra fritidsgårdarna, som ligger på andra sidan stan. Det är ju på det sättet som vandalisering bråk uppstår, vandalisering och liknande barnen har inget bättre att göra.

Jag tänkte försöka göra en sak för barnen, i och med att jag har en så stor lokal skulle jag kunna göra en del av lokalen till ett filmrum. Köpa en projektor med duk och sätta upp. Tänkte att man kunde ha film-visning för barn och ungdommar som är intresserade. Man ska kunna komma och skriva upp sig om man är intresserad av att vara med. Där man har ett avlat med föräldrarna förstås?

Vad tycker ni om idén/experiment som man kan prova ett tag? Låter inte det bra? Vad har ni för ideer, tankar och förslag kring detta?

Annons:
AnnaLundin
2010-08-08 03:08
#1

Det är alltid trevligt med initiativ som kan sysselsätta barn och ungdomar.

Fast jag är ju en såndär tråkmåns som ser både det positiva id et men även svårigheter - kom ihåg att det inte är tillåtet att visa hyrda filmer på offentligen förevisningar. För ajg antar att det är hyrfilm du tänker på?

ProCanis
2010-08-08 06:12
#2

Jag har faktiskt tänkt på dendär haken med det. Undrar hur det går o lösa det problemet?

ProCanis
2010-08-08 06:23
#3

Tack Annlundin fr att du nämnde detta med rättigheterna, hittade en sida som heter swedishfilm som säljer licens till ett lämpligt pris. så den biten är ju biff i allafall! :-)

ProCanis
2010-08-08 06:53
#4

Tänker lite nu
Hur attraktiv är den iden för barnen egentligen
Skulle det verkligen kunna bli poppis alls
Vill barn sitta och titta på gammal film eller är det bara nya filmer som gäller nu för tiden?

det är ju en sak man inte riktigt kan fråga barnen själv tror jag, för deras reaktin till idéen kan bli väldigt positiv för att det låter häftigt o så, men det kanske inte blir lika intressant sen när det väl är tillgängligt?

Zahara
2010-08-08 23:42
#5

tycker det är toppen film kanske inte funkar men annars en myshörna med lite kort att spela och bara ett ställe att vara på med vänner i stället för att "hänga" på gatan! STORT öycka till!

inget är omöjligt. Det tar bara lite längre tid! gottoblandat

medarbetare på scrapbooking.ifokus

pwestermark
2010-12-09 09:41
#6

Ett förslag är att höra med skolan om någon feöken kan kolla med sin klass om de skulle vara intresserade/tycker är en bra ide. Då har man ett hum om hur stort intresset kan bli.

Annons:
magma
2010-12-09 20:49
#7

Det skulle finnas fler engagerade vuxna som du:) Visst kan film funka, men kanske snarare som ett komplement, som typ bestämda dagar/månad? Eller varför inte TV-spelskvällar?

Annars brukar några sköna sittplatser, ett par kortlekar och kanske ett gammalt pingisbord räcka långt:)

Tussebus
2010-12-12 16:37
#8

Har en styvson som precis kommit in i tonåren. Han o hans polare tycker det är kul att kolla på skräckfilmer (särskilt om tjejerna är med), men framförallt är det tv-eller datorspel som gäller.

På förra skolan tyckte de om att spela fotboll, men den möjligheten finns inte nu i högstadiet. Tjejer verkar också tycka det är kul med TV-spel (iaf de som sonen umgås med, fast då är det lite tjejigare spel som Singstar och sånt som gäller).

Väldigt bra idé!

// Tussebus, Sajtvärdinna på HBT ifokus

"Amor vincit omnia et nos cedamus amori" - Kärleken övervinner allt, så låt oss besegras av kärleken

Upp till toppen
Annons: