Annons:
Etikett04-barn-3-5-år
Läst 2926 ggr
Mirjami-78
2010-08-02 00:49

Skilda föräldrar

Igår kom min son hem från sin pappa. Direkt så började han nästan skrika mot mig och bete sig väldigt elakt. Senare på kvällen började han även slå och sparka mig vilket han inte brukar göra. Jag sa ifrån flera gånger men han ville inte lyssna.

Jag och pappan har inte levt tillsammans under ca 2 års tid men pappan har ju varit här lite då och då. Då har sonen nästan som vaktat sin pappa att han inte ska försvinna. Sonen har inte velat sova utan sin pappa då han har varit här osv.

Kan detta ha påverkat sonen nu då att pappan tog med han istället för att träffa han här hemma som han tidigare har gjort?? Sonen är 4 år gammal.

Tyvär har jag och pappa just nu en väldig dålig relation till varandra ut av många orsaker och jag har bla. viljat gå till fam.rätten för att reda ut mycket ut av detta för barnet skull samt få en fungerande umgänge men hans pappa vägrar helt enkelt.

Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.

Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!Cool

Annons:
magma
2010-08-02 13:19
#1

Detta är inte lätt… Hmm, hur är pojkens relation med pappan? Den är ju det primära, trots allt. Ville han följa med pappan, förstod han att han skulle sova över där? Funderar på om han kan ha känt sig arg på dig, för att du inte var där/var "borta".

Var det första gången han sov hos pappan och första gången utan dig?

Mirjami-78
2010-08-03 00:59
#2

Detta var första gången han sov över hos pappan på ett år ensam utan mig, fast pappan har träffat sonen här hemma och inte tagit med han.

Jag vet att han gillar sin pappa men är väldigt sur över att pappan har många gånger bara försvunnit utan att säga hej då och då pappan var här i mellan så vaktade han sin pappa.

Jag fick den känslan att sonen var arg på mig för han sa sedan att jag älskar bara mamma, fast han behandlade mig som han gjorde.

Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.

Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!Cool

AnnaLundin
2010-08-03 01:28
#3

Jag skulle gissa på att din son tar ut sin frustration på dig, när det inte blir som han vill med pappan.

Kom ihåg att de ofta vågar bråka mest med den de känner sig tryggast med, det kan vara en tröst när det blir jobbigt.

Mirjami-78
2010-08-03 23:46
#4

#3 Tror du har rätt i det hela.

Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.

Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!Cool

Upp till toppen
Annons: