Annons:
Etikett06-tonåring
Läst 20339 ggr
NALLE-112
9/6/10, 10:11 PM

11 ÅR BLÖJBARN

JAG VAR PÅ STRANDEN I SOMMR I VÅRAN KOMMUN OCH DÅ FICK JAG TIIL MIN FÖRSKRÄCKELSE SE EN TJEJ

SOM JAG SENARE FICK VETA VAR 11ÅR HON HADE EN T-TRÖJA OCH EN BLÖJA+SNIBB PÅ SIG NÄR HON GICK OMKRING PÅ STRANDEN OCH LEKTE BLAND DOM ANDRA BARNEN UTAN ATT SKÄMMAS FÖR ATT HON HADE BLÖJOR PÅ SIG…

DET VISADE SIG ATT HON INTE HAR NÅGOT HANDIKAPP ELLER ANNAT FEL PÅ SIG,BARA ATT HENNES MAMMA HADE FÅTT FÖR SIG ATT EMELIE SOM HON HETER INTE HINNER PÅ TOALETTEN DÄRFÖR HADE HON BLÖJOR PÅ SIG SÅ ATT ALLA KUNDE SE DETTA NÄR HON VAR PÅ BADSTRANDEN,ÄR DETTA EN NY TREND BLAND BARN SOM BÖRJAR KOMMA I PUBERTETEN ATT BLJÖA PÅ SIG OCH ÄVEN VISA DET SÅ PASS ÖPPET FÖR ALLA,ELLER ÄR DET BARA JAG SOM SETT DETTA OCH ÄVEN LÄST OM DETTA PÅ BARN I FOKUS SISTA TIDEN…MEN ÄVEN LÄST DETTA I ANDRA TIDNINGAR M.M

Annons:
exitingsvillemo
9/7/10, 1:17 PM
#1

Slå av Caps Lock på din dator.

Linda
9/8/10, 3:48 AM
#2

Visste inte att det fanns snibb blojor fortfarande..

Tycker att det later markligt att en 11 aring skulle ha bloja savida inte denna har ett handikapp.

mvh Linda

Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Mirjami-78
9/10/10, 12:40 AM
#5

Jag kan förstå att en 11-åring kan behöva ha en blöjja pga. ex sjukdom som kan göra att denna inte hinner till toaletten. Har själv en 11-åring och har inte hört talas om detta att det skulle vara ny trend och desutom så tror jag att en 11-åring skulle inte känna sig bekväm med att gå runt med en blöjja.

Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.

Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!Cool

Linnea
9/10/10, 11:43 AM
#6

finns ju 6-7åringar som både har napp och åker vagn.. suck. är folk lata?

Skynda långsamt så går det fortare Sajtvärd på Fälttävlan

Annons:
Bumsibum
9/10/10, 4:32 PM
#7

Jag tycker nästan att föreldrarna som låter barn sitta i vagn högt upp i åldern får skylla sig lite själv om barnet tjatar på att den inte orkar gå när den slutat me vagn, jag tror de är för den var ju så van att åka i vagn min Dotter blir 3år i November och redan nu går hon mer än åker vagn.. de är hon själv som vill de, jag ska minska mer o mer me den redan nu när vi ska till lite kortare promenader. Tar man en lång promenad kan man ju ta me den… fall i fall. Men till våren kommer jag nästan inte ha me den me tanke på att denna sommaren har hon knapt åkt i den alls.

[YlvaP]
9/10/10, 5:28 PM
#8

Alla våra flickor slutade med vagn strax att dom fyllde två år.

AlbaStiffler
9/11/10, 1:23 AM
#9

Vi använder bara vagn när vi tex är på affärer där man behöver sina händer till annat än att rädda saker från hyllorna. Annars går vår 1.5åring.

Sebe
9/11/10, 8:53 PM
#10

Kanske mamman som ville ha en stor bebis? Jag har aldrig läst om en "blöjtrend"

[Shazie]
7/1/11, 10:20 PM
#11

Det är iallafall ingen trend, för jag bara något år äldre än henne och har VERKLIGEN INTE hört något. Tycker det låter väldigt konstigt och har svårt att tro att hon skulle vilja ha på sig en blöja, jag hade skämts ihjäl eller helt enkelt tvärvägrat.

ho0mii3z
7/12/11, 10:38 PM
#12

Blöja är nog inte svaret ifall barnet har svårigheter med inkontinens. Många unga kvinnor kommer till ett stadie då knipmuskulaturen växer och försvagas, då behöver man få hjälp med knipövningar som stramar upp detta.

Tycker att om fallet är så att mamman valt att dottern ska ha blöjor istället för att ta i tu med problemet så accepterar hon på något sätt att hennes dotter inte kan kämpa igenom problemen.

Av med blöjan och kontakta en expert!

Tiktok: @iminaandetag
Instagram: @iminaandetag

apache
7/25/11, 10:49 PM
#13

Jag hade en kompis när jag var yngre som hade svårt att hinna på toaletten. Hon var ca 14 år när hon slutade kissa på sig.

Hon kände helt enkelt inte att hon var kissnödig och när hon väl kände det var det ofta för sent.
Tyckte väldigt synd om henne då detta inte var självförvållat att hon gjorde på sig, hon skämdes väldigt mycket för detta.

Det kanske är samma problem det barnet du såg hade…

Annons:
lane
7/27/11, 11:33 PM
#14

hon kasnke hinner inte att gå till toa

Wand
8/8/11, 6:58 PM
#15

Hon kanske har något fel med urinblåsan? Det är väl inget att sitta och hänga ut den stackars flickan för? 
Min lillasyster som är 6 år kan inte alltid känna när hon är kissnödig så hon kissar på sig jätteofta.

Det verkliga livet existerar i fantasin. Did I mention demons?

CelsiusT
8/10/11, 5:40 PM
#16

Det finns många som har problem med att dom kissar på sig, av olika anledningar, långt upp i åldrarna. Jättetråkigt att se sådant, men det kan ju faktiskt finnas en orsak. Speciellt om barnet själv går runt och "visar upp" att hon har blöja på sig, då finns nog någon anledning. Tror inte annars att en 11-åring hade gått runt med blöja på sig öppet.

Medarbetare på westernridning.ifokus

[Ai-chan]
8/18/11, 9:29 PM
#17

Det finns många i vuxen ålder som kissar på sig med.

[nataschaj]
8/21/11, 9:37 PM
#18

Måste bara påpeka att denna tråden är 1 år gammal…

sen va texten för jobbig för mig å läsa, men de finns nog skäl till vf detta barn hade blöja på sig.

fber
10/2/12, 11:55 AM
#19

Ingen har rätt klaga eller tycka det är fel någon har blöja oavsett ålder. Flickan i fråga tycks inte må dåligt av det och insändarn vet inte varför utan spånar på egna idéer och fantasier.

Det kan finnas många anledningar till att en 11 åring har blöja och det är ingen annan än den familjen som behöver veta varför. Det är helt och hållet upp till barnet om det vill ha blöja eller inte, punkt slut. Ålder har NOLL betydelse. Det finns gott om 11 åringar som vid olika tillfällen har blöja.

Sluta döma andra och acceptera alla som dom är. Vad har ni för problem med blöjtävlingar där alla barn "måste bli torra" först på jorden?
Löjligt ju. Det finns inte en 2 åring som på egen hand klarar sig med detta. Det är enbart föräldrar som måste stressa de stackars barnen.
Allt har sin tid och föräldrar ska inte lägga sig i varandra eller det som anses "normalt" eller inte.

Allt är normalt, inget fel om en tonåring skulle ha blöja heller, ingen förutom den personen som har blöja vet varför så sluta döma hela världen utan veta bakomliggande orsak. VAR INTE SÅ FRUKTANSVÄRT NYFIKEN, det är väl enklast. Är alla svenskar så jäkla nyfikna och måste titta ner i magen på varandra??

JossanH
10/5/12, 10:47 AM
#20

#19 jag hade inga stressande föräldrar men var torr på dagen innan jag var 1,5 år, och torr även på natten när jag var 2. Inget konstigt i min familj. Sen undrar jag när böja är något som är bra och inte ska "stressas" bort. Det är långt ifrån bra för huden att använda blöja dygnet runt (bättre med tygblöjor dock) och accepterar man bara att äldre barn har det för att inte "stressa" barnet så gör man säkert barnet en björntjänst för jag tror ingen vill gå i blöja som 11 åring..

Sajtvärd på Iller.ifokus

Annons:
Ketang
10/6/12, 11:13 AM
#21

Detta är ett troll. Har varit uppe på "tapeten" tidigare.

Upp till toppen
Annons: