15 - Barnsjukdomar

Allergier

2010-09-20 10:36 #0 av: Iskall

Hur märker man att ens barn är allergisk mot något, tex pälsdjur?

Anmäl
2010-09-20 11:00 #1 av: [YlvaP]

Kliar i näsan, ögonen. Är snuvig och det rinner tårar. Nyser väldigt mycket. Ja det är några saker som man kan få. Gärna allt på en gång.

MVH Ylva / Wai-san
Vardagsbloggen
Medarbetare på Sommar och Scrubs.

Anmäl
2010-09-20 11:40 #2 av: AnnaLundin

Det är väl också så att det är väldigt ovanligt att allergier visar sig under första levnadsåret, det är väl möjligen födoämnesallergier som kommer då.

Anmäl
2010-09-20 11:47 #3 av: Iskall

Min lillkille på fyra månader brukar nysa tre, fyra gånger per gånger, olika antal gånger per dag. Så har jag katt, så att jag funderar ifall han kan vara allergisk mot katt.

Anmäl
2010-09-20 11:50 #4 av: AnnaLundin

#3 - den info jag har fått är att så små barn ytterst sällan visar allergi på det sättet, så troligen är det inte någon kattallergi. Men håll koll på vad som händer längre fram, om han blir röd och kliig i ögonen och täppt i näsan.

Anmäl
2010-09-20 11:58 #5 av: Trollhassel

Min lilla flicka nyser också massor. Frågade på bvc om det och fick svaret att små barn kan nysa av minsta lilla. De har så små näsor och trånga näsgångar. Alltså inte av allergi.

Anmäl
2010-09-20 12:50 #6 av: Iskall

#4 och #5 Hade jag ingen aning om att dom kan nysa för minsta lilla, men ska hålla koll försäkerhets skull.

Tackar för svaren

Anmäl
2010-09-20 13:04 #7 av: Trollhassel

Vissa barn är riktiga "nysare". Jag var lite orolig för Julia först, men det är ingen fara med henne. Hon kommer kanske utveckla allergier senare då både jag och hennes pappa är allergiska mot pollen och pälsdjur, men den dagen den sorgen.

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.