Annons:
Etikett04-barn-3-5-år
Läst 2810 ggr
[YlvaP]
2010-10-15 21:19

Måste få skriva av mig

Ja ni vet ju mina problem med att vara samspelt med mina barn. Nu är det inte med den stora tjejen jag kommer att skriva om men jag känner att jag måste dela med mig.

Igår hade vi strömavbrott i säkert 40 minuter. Minstingen som är hemma med mig (dom andra två är hos farmor och farfar) ville inte sitta i köket och vänta på att strömmen skulle komma tillbaka. hon ville till sängen så vi la oss tätt inpå varandra och bara myste. Hon spelade spel i min mobil men det hände inte så mycket så jag tog ifrån henne mobilen och spelade själv. För gissa vad? Hon hade somnat. Inom två minuter efter att vi la oss. Hon hade kläder och allt på sig.

Klockan var strax efter 19. Låg där med henne i 20 minuter innan jag var tvungen att gå på toa. Det var så mysigt att höra henne ligga och snusa i min famn. Sen sov hon i 13 timmar.

Skrattande

Annons:
AnnaLundin
2010-10-16 01:10
#1

Underbart! Kyss

Strömavbrott är faktiskt inte enbart av ondo. Vi har ju haft 4 dygns strömavbrott efter båda stormarna (Gudrun och Per) och det har på sätt och vis varit lite mysigt att "leka forntid" i några dagar. Barnen har också lärt sig att inte ta strömmen för given och börjar genast leta stearinljus och ficklampor vid minsta korta strömavbrott numera Skrattande

[YlvaP]
2010-10-16 11:15
#2

Fyra dagar? Hur fick ni varm mat?

AnnaLundin
2010-10-16 20:07
#3

Jadu, det var en bra fråga. Det blev en del McDonalds, pizza och liknande. Det är några år sedan nu så jag minns faktiskt inte riktigt hur vi löste det.

[YlvaP]
2010-10-16 20:11
#4

Idag har vi myst i soffan mest hela dagen. Min lilla gullunge som bara busar och har roligt. Synd att jag inte kan göra så med dom andra. Det är sällan som ett av dom större barnen är själv med mig. Farmor orkar inte med minstingen och ett barn till. Skall minstingen till farmor så måste hon gå själv dit.

AnnaLundin
2010-10-16 20:15
#5

Kan du inte be pappan ta ett av barnen och farmor den andra, så att det verkligen blir lite ensamtid med förälder för alla barnen. Det är nog mycket värt i er sits!

[YlvaP]
2010-10-16 20:21
#6

Tjo det skulle han kunna göra. Han brukar åka till sin mamma med alla eller två barn när han är hemma. För oftast vill ingen stanna när det vankas farmor och farfar.

Annons:
AnnaLundin
2010-10-16 20:26
#7

Men du, när jag har tänkt lite till - se till att verkligen göra så att ni tar varsitt barn och parkerar det tredje hos farmor. Då får alla tre barnen samtidigt lite värdefull ensamtid med vuxen. Rotera sen barnen så att de inte alltid är med samma förälder. Ensamtiden kan man ägna åt olika saker, någon kanske vill mysa hemma medan nån annan skulle uppskatta en shoppingrunda på stan på tu man hand, osv.

[YlvaP]
2010-10-16 21:46
#8

Ja det skulle nog uppskattas av barnen. Skrattande Får se vad det blir nästa helg.

Upp till toppen
Annons: