Annons:
Etikett03-barn-1-3-år
Läst 5168 ggr
Tangotime
2010-10-13 12:47

Övergrepp på dagis??

Jag vet inte om ni läst/hört att en tvååring i vätterbygden troligtvis blivit utsatt för sexuellaövergrepp på en förskola. ALLT stämmer med min dotters förskola och personalen beteer sig lite lustigt där nu. Nu är min dotter hemma pga sjukdom, så i morse när jag ringde till dom ställde dom konstiga frågor. Nu säger ansvarig på kommunen att det inte är på dotterns förskola detta har hänt utan på en annan i vår kommun. Men informationen stämmer inte med någon av dom andra. Dotterns förskola är den enda som ligger i "anslutning" till annan skolverksamhet. Men inte kan dom väl ljuga om det??? 

Jag är nog lite i chocktillstånd tror jag. Hur hanterar man sånt här? Det är ju varje förälders mardröm om ens barn blir utsatt för något sånt här! Jag är arg så jag skakar och skulle kastrera fanskapet utan att blinka om jag kunde!

Annons:
AnnaLundin
2010-10-13 21:36
#1

jag har inga bra svar på dina frågor, det enda som är positivt i eländet är väl att det hela har uppdagats.

elyse
2010-10-13 23:40
#2

Har du kontaktat förskolechefen? Jag skulle ringa till den och fråga.

Tangotime
2010-10-14 11:00
#3

Jag har ringt ansvarig på kommunen på inrådan av förskoleläraren på hennes dagis. För dom fick inget säga. Han sa att jag inte behöver oroa mig för det har inte hänt på hennes dagis. Men allt tyder på det och rykten säger det så helt lugn är jag inte även om jag givetvis får försöka tro på att det han säger är sant.

Men dom vet inte vem som kan ha gjort det och det har inte jobbat någon man där så det KAN ju likagärna vara någon av dom kvinnliga. Dom har ingen misstänkt. Allt känns så himla lustigt. Eller olustigt kanske jag ska säga Obestämd

elyse
2010-10-14 20:51
#4

#3 Om det hela fortfarande är under utredning kan det ju vara så att det är just hemligstämplat just nu. Man kanske varken är säker på att ett övergrepp skett och/eller om det skett på förskolan?

Tangotime
2010-10-14 21:12
#5

#4 Ja polisen har tydligen först i dag fått rapporten från läkaren som undersökt flickan. Så man har ju inte gått ut med om det faktiskt är så att hon HAR blivit våldtagen eller om man misstagit sig. Får förmodligen svar i morgon, hoppas det i alla fall!

elyse
2010-10-14 21:14
#6

#5 Ja, det måste vara olidligt för alla inblandade att gå och vänta på besked!

Annons:
Tangotime
2010-10-15 09:47
#7

Ja det är lite små jobbigt och då kan jag ändå inte säga att jag faktiskt är inblandad då dom säger att det inte va på dotterns dagis. Men jag ska ut och hämta in tidningen nu. Hoppas det står något om det idag!

Tangotime
2010-10-15 10:15
#8

Inte ett ljud om det i tidningen i dag… Obestämd

lisette
2010-10-15 12:05
#9

på flashback står det mycket intressant. inlägg #6 tex.

skulle det vara din dotters dagis är jag övertygad om att de har skyldighet att berätta det för föräldrarna!

Tangotime
2010-10-15 15:47
#10

Det är inte på hennes avdelning i vilket fall. Men det finns fler avdelningar på samma förskola och det är den enda förskolan som ligger i anslutning till annan skolverksamhet vilket gör mig förvirrad. Dom kan ju skriva tokigt i tidningar iofs, men man blir ju helt klart fundersam!

magma
2010-10-18 01:03
#11

Förstår inte riktigt, varför ställde de "konstiga frågor" till dig när du ringde och sjukanmälde din dotter? På vilket sätt var de konstiga?

Hoppas du snart får klarhet i om det var er förskola eller inte!

Tangotime
2010-10-18 09:40
#12

När jag ringde var det en helt okännd människa som svarade i telefonen. Jag sa bara att jag var ellas mamma och att hon skulle vara hemma i dag också. Då blev hon ställd och undrade om hon var sjuk? Obestämd Jag berättade att jag fått hämta henne från dagis tidigare på måndagen för att hon verkade ha feber och var hängig. Ja ha, sa hon då. Det är inget annat du vill berätta? Förvånad Vad skulle det ha varit???

Mirjami-78
2010-10-20 02:41
#13

#12 Jag kan förstå din oro runt det hela, men om det nu har hänt något där så tror jag att dem mistänkte troligen inte är på jobbet pga. just misstankarna. Sen måste de nog informera er föräldrar om det hela. Jag har själv jobbat på en förskola men vet inte hur man går tillväga i sådant här fall.

Det enda jag vet är att man måste lämna ett utdrag från brottregistret när man ska arbeta med barn.

Kan det ha varit en vikarie som är misstänkt för brottet??

Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.

Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!Cool

Annons:
Tangotime
2010-10-20 09:17
#14

Som det är nu har vi inte fått veta någonting. Personalen på dotterns dagis sa igår att det enda dom vet är att det inte är någon personal som är misstänkt. Polisen är väldigt tysta om utredningen så det står väldigt lite i tidningen också. Vi vet inte än vad läkarundersökningen gav. Så det KAN fortfarande vara så att flickan inte har varit utsatt. Obestämd Det är egentligen ovissheten som är jobbigast. Hade jag vetat ATT det hänt och på vilket dagis så hade jag ju kunnat vara lite lugnare eller hanterat det på något sätt. Men som det är nu vet man ingenting.

Upp till toppen
Annons: