Annons:
Etikett05-barn-6-12-år
Läst 3967 ggr
stallostby
11/2/10, 10:35 PM

Kalastid?

Min son fyller 6!

Vilken tid är lämpligast? Vardag, helg?

vad tycker ni?

Han har varit en gång på kalas, en vardagkväll mellan 17-19 ca..

Har svårt att få ihop en bra tid, och ny på detta. Lutar åt söndag ca 11.. tyvärr lite efter födelsedag (kanske med ponnyridningGlad)

Annons:
AnnaLundin
11/2/10, 11:56 PM
#1

tidpunkt och kalasets längd beror på vad du har tänkt att barnen ska hinna med att göra och vad du tänker bjuda på för något ätbart.

Tänker du bara bjuda på tårta osv så bör kalaset ligga så att barnen hinner äta något ordentligt innan de kommer dit. Tänker du bjuda på något mer ätbart (korv eller annat) så kan det ligga vid lunchtid.

Ska ni hinna med både att äta korv, rida och sen äta tårta så är 2 timmar i minsta laget…

Jossan86
11/3/10, 9:50 PM
#2

Ja det beror ju som sagt på vad planerat att göra Glad

Vi hade 6-års kalas förra söndagen mellan 13-15 och då hann grabbarna med lite 5-kamp, fika och en stunds fri lek innan alla skulle hem igen..

stallostby
11/4/10, 7:25 PM
#3

Tack för svaren, jo tänkte lunch och ngn aktivitet.. Men det blir nog söndag över lunch och då ingen brådska hem…

[1992mammatill3]
11/4/10, 11:19 PM
#4

när mina tre barn har kalas(3år) så brukar vi ha mellan 12-13 till 15-14 beror väldigt mcyket på vad vi sak göra..vi brukar ha det på helg oftast lördag då mina barn har två kompisar som måste med mama och pappa till kyrka på söndagar..

Upp till toppen
Annons: