Annons:
Etikett20-tips-råd
Läst 3957 ggr
urfaren
10/24/10, 8:49 PM

skaffa barn nu eller vänta?

Jag och min sambo har bott ihop i tre år nu (varit förlovade i 4) och har ett par månader funderat på att skaffa barn. Min sambo jobbar och jag studerar på högskola tom i juni. Vi tycker båda att det skulle vara skönt att "klara av" barnen innan jag skaffar ett fast jobb.

Det ända som oroar oss är föräldrapenning då jag bara har haft tillfälliga jobb så får jag bara basbeloppet.

Någon som vét hur mycket det är? Tycker ni vi ska vänta några år?

Lina - Medarbetare på Cocker spaniel i fokus

Annons:
MimmieM
10/24/10, 9:03 PM
#1

180 kr/dag minus skatt

Carpe Diem

[YlvaP]
10/24/10, 9:11 PM
#2

Hur gamla är ni? Hur stark är barnlängtan? När jag ville ha barn så kunde jag inte tänka på något annat än bara barn. Såg gravida överallt.

Jag hade visserligen ett heltidsjobb när vi skaffade vårt första barn. Men när längtan var så stark så ville jag inte vänta. Vi hade bara varit ihop knappt ett år.

urfaren
10/24/10, 9:38 PM
#3

Vi har längtat i något år, men den sista månaden kan vi inet tänka på annat. Så fort man ser någon med barn så längtar man.

Lina - Medarbetare på Cocker spaniel i fokus

urfaren
10/24/10, 9:38 PM
#4

glömde skriva att vi är 24

Lina - Medarbetare på Cocker spaniel i fokus

AlbaStiffler
10/24/10, 9:39 PM
#5

Mitt råd är att komma ut på arbetsmarknaden innan ni skaffar barn. Dels för inkomsten, dels för sgin o dels för att det är mycket svårare att hitta jobb om du inte har erfarenheter OCH har barn. Det är ju tyvärr svårt nog utan barn.

Framför allt kostar barn, massor. :-)

Säg att ni vill ha 2 barn. Då är risken stor att du inte hinnet skaffa jobb mellan barnen. O plötsligt har du vart hemma 4-5 år utan att ha kommit ut på marknaden. Kanske låter negativt med är nog ändå rätt realistiskt. Men visst, gör en avvägning mellan hjärta o hjärna! Lycka till. :)

AnnaLundin
10/24/10, 11:00 PM
#6