Annons:
Etikett01-allmänt-om-barn
Läst 6383 ggr
[1992mammatill3]
2010-11-18 23:01

Vardags-Schema.hur ser era ut?

Hur ser era dara ut på vardagar?

mina ser ungefär ut så här:

04.30 jag går upp hoppar in i duschen gör mig klar.plockar fram kläder och allt till barna.plockar fram frukosten.

05.15 väcker Mella Benice och Lowiza.gör dom klara.

05.25 vi äter frukost.

05.50 bostar vi tänder och hår.

05.58 går vi hemmi från lämmnar dom på dagis

kl 06.00 skyndar mig till jobbet.

0610-09.30 är jag på jobbet.

0940-14.30 är jag i skolan.

14.40-17.50 är jag på jobbet.

18.00 hämtar tre trötta tjejjer på dagis.

sedan är det hem ta på alla myskläder/pjamas beror på vilket dom vill ha.

18.30 lagar jag mat,äter vi och sedan gör vi något annat kasnke gosar kanske tv kanske leka

20.00 bada Mella Benice och Lowiza.

Sängdags!

jag plockar städar och diskar och IBLAND TVÄTTAR!

ca 00.30 lägger mig!

det är en vardag för mig! enormt stressigt men vad ska jag göra för att få i hop pengar till tre dagis platser hyra och så mcket mer?

hur ser era dagar ut?

Annons:
AnnaLundin
2010-11-19 00:08
#1

Oj, du måste ta det lugnt också så du inte springer med huvudet före rakt in i väggen! Jag förstår att du har det jättetufft, men det går ju inte att hålla på sådär i längden!

Jag själv lever lyxliv i jämförelse med dig, avstår just nu från att spalta upp mina dagar…

[YlvaP]
2010-11-19 10:09
#2

Oj det var en tuff dag ni har. Jag har det också lyxigt jämfört med dig.

magma
2010-11-19 22:44
#3

Ojoj, det där är helt ohållbart för en längre tid, du kommer klappa ihop till sist. Jag måste fråga, vilka arbetstider har barnens pappa och vad bidrar han med tidsmässigt vad gäller barnen?

[1992mammatill3]
2010-11-21 23:07
#4

ja.det kommer ju inte vara alls lika stressigt efter sommar då jag går ut skolan:)

men visst är det jobbigt och vi alla är helt utmattade när kvällen kommer och på helger är det också fullt upp.inte lätt men är man envis så är man:)

barnas pappa har bara träffat dom 3 gånger nu då han inte vill vara med i bilden(var jätte positiv att bli pappa när jag va med barn :( ) vi har delad vårdnad.jag ska försöka få ensam vårdnad om dom.men när jag pratar om honom om det säger han bara att det tänker han inte gå med på..

Tina-A
2010-11-22 08:45
#5

Dom är väldigt långa dagar på förskolan, och du har väldigt långa dagar med allt du ska göra. Låter som att du behöver hjälp med hämtning och lämning då och då så att barnen får vila lite, och du behöver verkligen också vila!

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

magma
2010-11-22 10:44
#6

Jag förstår inte riktigt… Ni har delad vårdnad? Men han har bara träffat dem "tre gånger nu"? Om ni har delad vårdnad så har han dem väl varannan vecka?

Och har han dem inte 50% av tiden så hoppas jag att han betalar underhållsstöd till dig och barnen, för det är han skyldig att göra.

Annons:
[YlvaP]
2010-11-22 14:19
#7

Umgånge och gemensam vårdnad har ingenting med varandra att göra. Man kan ha gemensam vårdnad men ändå inte träffa barnen.

[1992mammatill3]
2010-11-22 22:04
#8

Ja.han vill träffa dom säger han och jag säger att det bara är att han kmommer förbi.men han hör aldrig av sig och när jag ringer så är han bara otrevlig så..nej han betalar inget även om han ör skyldig det..

magma
2010-11-22 22:50
#9

Hmm, aha?

Men hur som helst- om han inte tar hand om barnen 50% av tiden så ska han betala underhåll, och gör han inte det så borde du "1992mammatill3" absolut gå vidare med det eftersom han gör sig skyldig till ett brott. Det är liksom inget han bara kan välja bort, för att han inte har lust att betala!

Om inte annat så skulle ju de pengarna kunna bidra till att du inte behövde slita livet ur dig med jobb- för att ha råd med barnomsorgen..? Om du klappar igenom, vem ska då ta hand om dina barn? Var rädd om dig, du är den viktigaste dina barn har just nu…

[1992mammatill3]
2010-11-22 23:10
#10

ja jo jag vet.är barn fri idag.blev chockad när tre av mina vänner kommer hem till mig och säger hej du Bea vi snor dina barn tills imorn så lämnar vi dom och allt på dagis.

jaha.vart tog dom bvägen tomt här det ekar.satt iaf och pratade igenom allt med deras pappa idag och sa att jag orkar inte hålla på at slita röven rentutsagt av mig.och allt jag får som svar är bara.det skulle du tänkt på tidigare vart så jävla förbannad så ringde upp mina tre vänner somk har barna idag och sa skulle ni kunna ha dom tills sent i morgon?

klart kunde dom det så nu har jag bokat biljetter pratat med min lärare(kan nå honom direkt om det skulle vara akut.)och fixat barn vakt packat väskor och städat duschat och packat min egna väska pratat med mamma då jag inte fått pengar en så fick pengar aqv henne så I natt går jag upp kl 0400 för att ta tåget klockan halv 6 och åka till honom för nu är jag jävligt trött på att han är så noncalant som han är!

han skulle visst vara hos hans föräldrar imron och dom ska hämta mig vid tågetför dom kan inte heller prata med han om detta.så får se hur det går imron.

Mosaik02
2010-11-22 23:27
#11

istället för att bråka med barnens pappa så kan man ta hjälp av familjerätten

vårdnad och umgänge är två helt olika saker och det är svårt att få enskild vårdnad och för umgänget så spelar det ingen roll en förälder har alltid rätt att träffa sina barn

om barnens pappa inte vill betala underhåll så kan försäkringskassan betala ut pengarna och sedan kräver dom honom på pengarna

tror även familjerätten kan hjälpa till med underhållsbiten

elinskogsberg
2010-11-22 23:27
#12

Hoppas han förstår att du behöver mer hjälp. Lycka till! :)

magma
2010-11-22 23:40
#13

"om barnens pappa inte vill betala underhåll så kan försäkringskassan betala ut pengarna och sedan kräver dom honom på pengarna"

Perfekt, ta fasta på det och se till att du får det ekonomiska stöd du har rätt till den vägen. Det är ju faktiskt barnens pengar han undanhåller dem, så kan du få dem på det sättet vore det ju jättebra. Ring Försäkringskassan imorgon!

Och det vete 17 om jag skulle ha åkt tåg i ottan när jag var helt slut när jag äntligen fick chansen till en enda sovmorgon…Tungan ute

Hur som helst, lycka till!

Annons:
[1992mammatill3]
2010-11-23 11:01
#14

Hheh.sitter hos dom nu..han hade tydligen bivit varnad av hans flickvän (En av mina förra klasskamrater.).Som jag pratade med i går.Great! bara vänta tills han kommer för han skulle "jobba".men lovade att komma sedan.

ja jag får ta och ringa dom.ska jag göra det nu på en gng eller i morgon?

lisette
2010-11-23 11:31
#15

ring nu, medan du väntar!

[1992mammatill3]
2010-11-23 11:34
#16

Okejj:) då gör jag så.ska bara leta upp ett nummer.

Ylva_87
2010-11-23 12:36
#17

#16 Ring till kommunens växel, din hemkommun, och be att få komma till familjerätten.

[1992mammatill3]
2010-11-23 12:39
#18

vadsmart du är.Känner att jag är lite trött! hehe. ja ska göra det nu på en gång.

AlbaStiffler
2010-11-23 14:45
#19

Vad duktig du är nu som tar tag i dina problem. Prata med försägringskassan med o red upp dina rättigheter o hur du når dit. :-)

Då kan du lägga korten korrekt på bordet för pappan när han kommer.

Håll diskussionen saklig o försök att inte dra in irrelevanta ämnen. Gör en plan o skriv ner den på papper som ni alla undertecknar, dvs vad ni pratat om o vad ni kommer överens om. Du vet, som på ett vanligt möte. Var sakluga o problemlösande o mossa inte in er i historia o alla fel som redan gjorts, då skapar ni bara en värre konflikt. Lycka till!!!

[1992mammatill3]
2010-11-23 16:10
#20

TACK!

ja ska fixa allt nu har ringt allt nu.det känns tungt att man ska behöva gå den här vägen men,vad finns att gör? så han skulle komma hem klockan 14.30 har inte kommit än och det tar ca 10 min att åka hit.+dröjjer han på det så får jag åka tillbaka en annan gång.för mitt tåg går klockan 1908 ikväll.

Annons:
Ylva_87
2010-11-23 16:16
#21

Bra jobbat! Ge dig inte nu förens du får ungerhåll av honom så att du kan dra ned på takten och fokusera på skolan och dina barn! I längden hjälper du dig själv bäst genom att ta den här striden nu och få en ändring i livsschemat.

Jag vet inte alls hur det ser ut med familj och vänner runt dig, men var inte orolig för att söka hjälp via socialtjänsten med tex en kontaktfamilj som kan vara med och avlasta dig. Eller om du har någon i släkten som kan ha barnen tex en helg i månaden så att du vet att du får lite avlastning.

[1992mammatill3]
2010-11-23 16:19
#22

Min syster har dom ibland.dock förstår jag inte ur hon orkar dom på dagar och nätter då hon har en liten knodd själv:)

Men hon ställer alltid upp för mig och hjälper mig.

[YlvaP]
2010-11-23 16:32
#23

Vad skönt att höra att din syster kan hjälpa dig. Det är bra att du kan få lite avlastning iaf.

[1992mammatill3]
2010-11-23 17:11
#24

ja men det är inte så ofta som jag vill ha hjlp heller.;P

Upp till toppen
Annons: