Annons:
Etikett20-tips-råd
Läst 6221 ggr
vedda
11/9/10, 10:05 AM

Natusan zinksalva

Ett gott tips till alla småbarns föräldrar är Natusan Zinksalva. Blöjeksem är ett minne-blott. En fet men inte kladdig kräm man stryker på med snabba resultat. inom några dagars användning ettpar gånger om dagen sedan försvann blöjeksemen på vår lille dotter. Hade testat andra salvor/krämer mot blöjeksem men såg inga resultat fören jag testade Natusan Zinksalva.

Bytte omgående till Natusans våtservetter också, de kan med fördel användas på hela kroppen och är väldigt milda mot huden. En erfarenhet med tips värd att föra vidare och rekommendera. Om ni inte testat och har dessa problem är det helt klart värt att testa för det funkade för oss! (Zinksalvan hjälpte även min vän med spruckna nagelband, den återfettar utan kladd)

Annons:
AnnaLundin
11/9/10, 2:35 PM
#1

Tack för ditt tips!

Det finns många bra salvor och vi har nog alla våra egna favoriter.

(däremot undrar jag hur du tänker med våtservetterna, som innehåller massor av kemikalier som stannar kvar på barnets hud om du inte sköljer med vatten efteråt…)

[1992mammatill3]
11/18/10, 11:08 PM
#2

jag körde också med det..lite jobbigt vr det ibland då dom på dagis inte smörjde på det..men det funkar iaf..

elyse
11/19/10, 4:03 PM
#3

Vi har bl.a. den salvan på förskolan och det märks på barnen att de tycker att det hjälper mot röd rumpa.

Upp till toppen
Annons: