Annons:
Etikett25-off-topic
Läst 2822 ggr
[Golgadoth]
11/23/10, 1:46 AM

Längtan.

Har detta året bara längtat mer och mer efter barn, vet inte varför, för många tycker att jag nog är för ung (fyller 18), men känner ändå bara att det skulle vara mysigt med en liten bebis.
När började du/ni längta efter barn, och hur lång tid tog det innan det kom nåt? :)

Annons:
magma
11/23/10, 2:01 AM
#1

Började väl längta på allvar när jag var 25, sedan blev det barn när jag var 29 år. När sedan bebis dök upp insåg jag att det var en promille mys och resten hårt arbete, skriande sömnbrist och zombietillvaro som blev verkligheten, åtminstone det första halvåret…Tungan ute 

För att inte tala om denna oro! Ingen hade upplyst mig om att så fort bebisen föds så föds också en ständig oro för barnet, i stort som smått, och att detta är något man är tvungen att acceptera och införliva med ens nya jag- det jag som föddes samma stund bebisen föddes.

Tina-A
11/23/10, 7:54 AM
#2

Jag började längta efter barn tidigt i tonåren. Ålder har (nästan) ingenting med när man är redo att skaffa barn tycker jag, det viktigaste är att man är mogen och redo som person samt har förutsättningar för att ett barn ska få en bra uppväxt - bra bostad, stadig ekonomi.

Jag flyttade hemifrån när jag var 18, jag har snart pluggat klart på stockholms universitet till lärare (bara 1 år kvar!), jag har fast jobb, stadig ekonomi, bra bostad och en samo/fästman som jag varit tillsammans med i 7½ år snart. Vi väntar första barn om 11 veckor (tiden går så fort!!)

Nu är jag visserligen 21 år och inte så ung, men tar man tag i sin personliga mognad och uppväxt och faktiskt skaffar jobb och bostad och tar tag i sitt liv så är det bara att köra på sen tycker jag!

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

[1992mammatill3]
11/23/10, 12:42 PM
#3

Jag har alltid viljat haft ban och vart fast besluten för att det fic vänta men en dag när jag var 15 och jag hade sex så tänkte jag mig inte för(Oskyddat).KLANTIGT! plötsligt typ veckan efter kom jag på att jag hade ju inte tagit akutppillret! Så jag ringde til min pjkvän och vi gick tsm upp tll ungdomsmotagningen och ja jag var med barn.sitter nu hr med trillingar på 3 årD:

men jag råder dig vänta åt minstonde tills du har jobb och råd med barn.

Trollhassel
11/23/10, 6:31 PM
#4

Jag började längta efter barn när jag var 18 men det var inte passande för mig att skaffa barn då eftersom jag inte mådda bra i själen och mitt förhållande var inte alls bra.

Fick barn när jag var 22. Inte med samma kille som jag var med då. Skulle nog kunnat vänta ännu längre men nu blev det inte så. Ödet såg ut på ett annat vis men det känns jättebra ändå.

Med Vänliga hälsningar

Myra Dessjack Medarbetare på Reptiler

elyse
11/23/10, 8:52 PM
#5

En egen längtan har jag inte fått ännu. Jag är 26 år och gift, men också förskollärare och arbetar med 1- och 2-åringar hela dagarna så jag får liksom min dos redan. Jag vet ju också att det inte bara är mysigt med småbarn. Det är ju lagom roligt med t.ex. diarréfyllda byxor och gallskrik på bussen… ^^ Det finns saker jag vill göra innan jag blir förälder; ställen jag vill besöka, sparkonton att ha pengar på och bara umgås och ha roligt med min man.

Tofu
11/25/10, 6:50 PM
#6

Den biologiska klockan tickar olika men, man bör nog tänka sej för många gånger innan man satsar på barn i den åldern.Det ser bara så gosigt ut med rosiga babysar.Kanske du kan arbeta med ungar-det botar definitivt längtan för unga att bli mödrar för tidigt.Det behövs inkomster,helst en närvarande far-också.Inte samhällets plikt försörja.Tänk dej för-ett barn behöver mycket och de blir bara dyrare ju äldre de blir.

Annons:
Tina-A
11/25/10, 7:37 PM
#7

#6: Jag arbetar på förskola, som förskollärare, med barn 1-3år och det är ett underbart och fantastiskt jobb :) Nu är jag som sagt inte så ung, 21 år, men mitt arbete har inte alls "botat" någon längtan utan snarare ökat den. Barnen är så underbara och roliga. Jobbiga, javisst - man blir helt tokig!, men jag älskar mitt jobb!

Sen är det en helt annan sak med sina egna barn.. Bara 11 veckor kvar för min del :)

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

Upp till toppen
Annons: