Annons:
Etikett18-utrustning-säkerhet
Läst 3854 ggr
lisette
11/24/10, 5:37 PM

bra vantar?

behöver tips på några bra vantar som är lätta att sätta på barnet och som dessutom håller för all snö!

Annons:
AlbaStiffler
11/24/10, 6:55 PM
#1

Jag gillar didrikssons lite tunnare vante som är lite galonaktig med tunnare foder. Bra när det inte är så kallt o lite nättare. Lång o bra att dra över ärmarna.

elyse
11/25/10, 6:23 AM
#2

Om man tar på vantarna innan jackan/overallen är de flesta vantar lätta att ta på. Åhléns brukar annars ha bra vantar.

Mosaik02
11/25/10, 7:56 PM
#3

finns det undrar jag?

härhemma så blir det istället att man får köpa några par och sen får man byta vantar när dom blir blöta helt enkelt

AnnaLundin
11/25/10, 9:45 PM
#4

Reimas vantar är riktigt bra, håller händerna varma och torra.

Tyvärr är Remias lillebror Lassies vantar inte lika bra (dock är overallerna det!)

De är snordyra, men efter att ha gjort som #3 när de 3 äldsta barnen var små har jag insett att det är värt att lägga pengar på ETT par riktigt bra vantar i stället för att hålla på att byta blöta vantar hela tiden…

lisette
11/25/10, 10:00 PM
#5

#3 ja jag hoppas på det ju. =)

SannaHolmgren
12/5/10, 11:58 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#6

#4 Det gäller ju att de kan hålla reda på sina vantar. Jag köpte i höstas två par var åt mina tjejer. Den största har slarvat bort ett och ett halvt par, så hon har fått en ny uppsättning. Den mellersta har slarvat bort ett par. Den minsta har dock kvar sina men det beror på att hon ganska ofta får hjälp med på/avklädning. Så jag köper lite billigare vantar som de får ha och byta med.

Den minstas vantar kostade knappt något på gekås, och de är super. Än har jag inte märkt att de har varit blöta, Kidz waterproof "dagisvantar" är det. Tjejen i lila har dessa vantar på sig.

Annons:
johan
12/5/10, 10:12 PM
#7

Didriksons tycker jag också är bra. Finns både som tunna galonvantar, flisfodrade galonvantar och typiska vintervantar.

PoP:s vintervantar kör vi med i år och de är också riktigt bra. Går högt upp ovanför overallen så de fungerar bra även om man sa undersöka ett stuprör t ex…. (något som tydligen är väldigt kul när det regnar…)

Mvh // Johan

Född vid 334.00 PPM

AlbaStiffler
12/8/10, 9:52 AM
#8

Min son tappar vantarna konstant, vill inte ha dem på. Vår vana dagmamma har testat allt. Hennes senaste knep är att fästa vantspännena i tjocktröjan som är på under overallen. Då sitter de menar hon.

SannaHolmgren
12/8/10, 5:03 PM
#9

I ridsportsbutiken (eller Lantmännen/Granngården bland ridkläder) kan man hitta rejäla handskar typ skidvantar med tillhörande armband i snöre att fästa runt handleden, och vantarna kommer inte bort på så vis.

pwestermark
12/8/10, 5:38 PM
#10

Jag rekommendersr vantsrns från gekås. Mina barn har dom o ingen har klagat,de är billiga och jättebra. De behöver intr byta vantar.

Upp till toppen
Annons: