Annons:
Etikett02-barn-0-12-mån
Läst 4282 ggr
Trollhassel
11/27/10, 1:29 PM

Julia sover jättedåligt!

Julia är 8 månader nu och har för det mesta sovit bra. Hon har varkat 1-2 gånger och fått mjölk eller välling. Vi flyttade för snart en månad sedan och då fick hon börja sova i spjälsäng vilket gick jättebra. Hon sov gott första veckan….sen började det!

Jag har lagt henne i spjälisen varje kväll och hon har somnat men vid kanske 22 så vaknar hon första gången…sen vaknar hon varje - varannan timma hela natten. Ibland gråter hon, ibland ligger hon bara och jämrar sig och sparkar.

Frammåt morgonen så brukar jag vara så totalt slut att hon får ligga brevid mig och då kan hon somna och sova en stund. Bättre men inte bra.

Har ingen aning om vad detta kan bero på.

Nu är vi båda helt utmattade! Jag vet inte hur länge jag kommer orka. Har ni några tips på vad jag kan göra?

Med Vänliga hälsningar

Myra Dessjack Medarbetare på Reptiler

Annons:
Trollhassel
11/27/10, 1:45 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Kyss

Med Vänliga hälsningar

Myra Dessjack Medarbetare på Reptiler

AnnaLundin
11/27/10, 4:01 PM
#2

Min erfarenhet är att de har perioder då de gör sådär.

Det du kan göra är att kolla så hon inte är hungrig, annars är det bara att härda ut.

Trollhassel
11/27/10, 4:16 PM
#3

Ja, hon har haft en sån period förut men den var inte såhär lång. Gråter

Med Vänliga hälsningar

Myra Dessjack Medarbetare på Reptiler

AnnaLundin
11/27/10, 4:45 PM
#4

perioderna blir längre med åldern. Både de bra och de inte riktigt lika roliga…

Trollhassel
11/27/10, 6:46 PM
#5

Åh, jag hoppas så att detta går över! Rynkar på näsan

Med Vänliga hälsningar

Myra Dessjack Medarbetare på Reptiler

AlbaStiffler
11/30/10, 9:30 PM
#6

Göööh. Vår son är snart två o han har haft värre perioder o sämre perioder. I värre perioder vaknar han som du säger, varannan timme. Kan vara hunger, kan vara mardrömmar, kan vara närhetsbehov, tänder, feber, sjukdom osv osv. De senaste månaderna vaknar han 2-3 ggr per natt. Påfyllning av välling o flytt från spjälsängen till vpr säng är det enda som hjälper. Rätt jobbigt, men tro dig, man överlever. Lär er dela på nätterna med maken.

Annons:
AlbaStiffler
11/30/10, 9:31 PM
#7

Jusr det, börjar de inte drlmma i sitt barns ålder? Har för mig det. Dessa månader var lite omställning.

Trollhassel
12/1/10, 9:50 PM
#8

#7 Mycket möjligt att hon drömmer. Men så händer det massor i hennes värld just nu. Något nytt varje dag.

Hoppas både din och min börjar sova bättre!

Med Vänliga hälsningar

Myra Dessjack Medarbetare på Reptiler

Henrik70
12/2/10, 10:03 AM
#9

Har ni en trådlös telefon, trådlöst datanätverk eller mobilmast i närheten. Om ni bor i lägenhet kan ju grannen ha en sådan på andra sidan väggen. Strålning kan ge sådana besvär som Julia har.

Trollhassel
12/2/10, 10:44 AM
#10

#9 Jasså, det visste jag inte. Men hur känner de av det?

Med Vänliga hälsningar

Myra Dessjack Medarbetare på Reptiler

Henrik70
12/2/10, 1:58 PM
#11

#10 Hon kan förhoppningsvis inte känna strålningen, för då är hon rejält elöverkänslig och så små barn brukar inte vara det. Men strålning kan leda till att man vaknar flera gånger på natten och ibland i chockliknande uppvaknande. Varför det är så vet jag inte.

Trollhassel
12/2/10, 4:59 PM
#12

#11 Jasså, det var ju inte bra! Det ska jag kolla upp!

Med Vänliga hälsningar

Myra Dessjack Medarbetare på Reptiler

Lindbygarden
12/6/10, 12:31 PM
#13

Aha.. kände jag inte heller till!

Vi har trådlösa nätverk både till tv o dator, ska börja stänga av dem o se om man märker ngn skillnad!

Annons:
Tisdag
12/7/10, 4:10 AM
#14

Min BVC sköterska har varnat för 8 månaders krisen. Då barnet ofta vaknar upp och skriker. Minska på intrycken under dagen så kanske det hjälper.

Trollhassel
12/7/10, 11:45 AM
#15

Vi ska ta det lugnt några dagar nu. Det hände en jobbig sak i helgen som gjorde att vi hamnade på sjukan, det var tufft för henne men nu sov hon gott när vi kom hem.

Med Vänliga hälsningar

Myra Dessjack Medarbetare på Reptiler

[Kaninlycka]
12/7/10, 2:06 PM
#16

Vi hade också en jobbig period där runt 8 månader med våran dotter. Då ammade jag fortfarande men när jag slutade med det så sov hon som en stock.

Nu är hon stora tjejen, 2.5 år och storasyster. Glad

Trollhassel
12/12/10, 3:05 PM
#17

Nu har det uppdagats att hon har problem med magen och det är förmodligen därför hon sovit dåligt. I går blev hon förstoppad akut och vi fick åka in ill sjukhuset där hon fick hjälp och medecin. I natt sov hon som en liten gris utan att vakna alls.

Nu hoppas vi bara på att vi kan lyckas hålla magen mjuk på henne så vi slipper detta!

Med Vänliga hälsningar

Myra Dessjack Medarbetare på Reptiler

Upp till toppen
Annons: