Annons:
Etikett04-barn-3-5-år
Läst 4485 ggr
flocken
2010-12-04 11:17

kaos hemma. 3årig trotsig son

är helt gråtfärdig. Är en mamma på 27 år. har diagnoserna Fibro, Bechterews, IBS & RLL. Är väldigt svag i hela kroppen.

Min son blev 3 år i Augusti. Vår dotter skulle blivit 4 år i September om hon levt. Jag & sonen bråkar varje dag. Min sambo & hans far är i tyskland hela helgen. Vi skulle ha haft en mys dag med att vara ute & leka i snön & åka pulka.

Men det slutade med att sonen nu har somnat i soffan av utmattning för han har skrikit hela morgonen. Han är jätte svår att få på kläder. Säger även hans far föräldrar. Försökte prata med honom & förklara att man måste ha kläder på sig ute. efteer 1 timme hade han overallen på sig. Men sen blå vägrade vantarna.det slutade med att jag drog av han kläderna & gick in till sovrummet & stängde dörren för att lugna mig. Känner mig som världens sämsta mamma som inte ens kan ta hand om min egna son.

Han slår vår hund som arbetar som service hund åt mig, han sparkar vår kanin & låser in honom i lådor.

Jag vet inte längre vad jag ska göra. Fasar för varje gång jag ska vara hemma med min son själv..

ska det vara såhär?

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

Annons:
Mosaik02
2010-12-04 14:33
#1

hmm helt klart behöver du hjälp med din son men frågan är vilken väg som är bäst att gå….kanske börjar med BVC och se vad dom kan göra annars så är kanske Bup något

nåt som gör mig bekymrad är att han slår djur det är ett beteende som man måste få bort och det snarast möjligen

jag tycker  att du gjorde rätt för antingen så tar man på sig kläderna annars så kan man inte gå ut så enkelt är det när det är kallt ute

och du är inte en dålig mamma det va bra gjort av dig att gå undan när du inte orkade mera

försök att få lite hjälp så blir det förhoppningsvis lite bättre

och 3 års trotsen går som tur va över men man får försöka att ha tålamod

flocken
2010-12-04 14:56
#2

#1 Vi har gått på samtal hos en kurator via BVC förut. Först ang vår dotter sen fortsatte jag vidare pga sonen. Sen kändes det bättre en period. Men nu har det brakat igen.

Det med djuren vet jag inte varför han har har börjat bete sig så illa mot. För samtidigt så får ingen annan klappa djuren För det är hans djur. han är ena sekunden väldigt mån om både Axel(hunden) & Djarfur(kaninen), Nästa sekund så  sparkar han Djarfur som är 12 v eller puttar på Axel.

Det har iof varit rätt mkt nu en period med djuren. Fick akut skjuta en av de förra kaninerna jag hade. Den älsta honan flög på min son & bet honom. Så den är inte heller kvar här hemma. Fick ta bort ett marsvin pga tumörer. Vi hade även en hund här tillfälligt under 8v. Kan även blivit för mkt för honom.

Nu är han hos farmor & ska sova där.

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

SannaHolmgren
2010-12-05 12:23
#3

Mina tjejer trotsade som allra mest när de var mellan två o fyra år. Det har nog varit den allra värsta perioden till och med, vad jag kan minnas. Sen fyller de ungefär fyra, och då händer något i deras utveckling och livet med de små blir lite lättare. Vad du kan göra nu är att se till att du har någon (släkt eller vän) som kan vara med dig. Att vara ensam med endast trotsig treåring som sällskap är skitjobbigt.  Men tänk på att det inte kommer vara för evigt, och njut av de goda stunderna när ni bara är glada tillsammans och då det faktiskt fungerar (även om det bara handlar om ett par minuter) så får du mer energi att orka med de lite jobbigare stunderna.

Det är vanligt att små barn inte är snälla mot djur. En av mina fick jag hålla ett öga på hela tiden så hon inte mosade katten eller dränkte kaninen. Det går också över, man kan försöka att vara konsekvent och ligga steget före i allt så djuret inte råkar illa ut.

Hoppas det går bra för er, lycka till.

flocken
2010-12-05 12:28
#4

#3 tack så mkt. Vi har som tur var farmor som ställer upp hela tiden. Nu har sonen sovit där så jag har fått vila upp mig & träffa en vännina i lugn & ro & prata & vara ute med hunden & andats. Så nu har man nya kraffter. För stunden

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

[YlvaP]
2010-12-05 21:13
#5

För ett tag sedan hade jag katter här hemma och alla ungarna blev som värsta huliganer mot djuren så jag valde att lämna tillbaka dom till dom förra ägarna. Tycker att du skall tänka på det du också. Inget djur skall bli behandlade på detta sätt.

Tre års trotsen är asjobbig och varje unge här hemma har gått igenom detta men det har nu lugnat ner sig. Perioden är hur jobbig som helst men håll ut för det går över. Om det inte är tex adhd med i bilden.

Jag är ensam varannan vecka då mannen jobbar på sjön. Själv har jag adhd och bipolär sjukdom och att ta hand om mig själv är svårt men att ta hand om barn som trotsar var skitjobbigt. men nu har jag hjälp i form av kontaker, farmor och farfar samt mediciner.

Ta hand om dig. :D

AnnaLundin
2010-12-05 22:05
#6

#4 - JÄTTEBRA att du fixar dig lite egentid så att du hinner andas och hämta krafter mellan varven!

(jag skrev ett långt svar på detta igår, men det försvann nånstans - får se om jag orkar skriva igen..)

Annons:
Lindbygarden
2010-12-06 12:06
#7

Ja jättebra att du tar dig egen tid!

Kan också hålla med om att du kanske borde hålla iaf kaninen borta.

Det blir ett extra "störelsemoment" om du förstår hur jag menar?

Kan vara skönt att slippa ta den striden och den oron iallfall.

har du möjlighet till utebur? Så blir istället kaninen ngt positivt att ni kan gå ut och mata o kela med när han är go och glad?

Samt framförallt är det synd om kaninen.

Barn kan vara våldsamma och hårdhänta med djur, där har vi en viktig uppgift. Småbarn vill ha allt direkt och de lever ut sina känslor.

Jag har själv en treåring hemma nu och en femåring. min äldste är fjorton så han har lämnat den där trotsen..

Jag brukar ge mina barn ett val, det fungerar faktiskt nästan alltid när de sätter sig mot. Istället för att bli arga på varandra så får de välja. sen får man vinkla valen lite så man ändå får som man villFlört

Man alla  vi med barn i trotsåldern sliter vårt hår stundtals, tänk va bra om man kunde fått med en bruksmanual när man fick dem.

Ibland, för att inte bli nipprig, så ja jag har inte hört talas om ngt barn som har skrikit ihjäl sig.

flocken
2010-12-06 15:41
#8

Tack för era svar. Kaninen är frigående inne kanin på 12 v & får absolut inte vara ute eller sättas i bur då han aldrig suttit i bur innan. Får bara ha koll.

Idag har det faktiskt gått helt ok. Men vi har varit hemma i 4 v nu pga hosta hos sonen. så vi är nog rätt trötta båda 2 på detta. Men på Osdag dagis

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

Lindbygarden
2010-12-06 17:40
#9

Läste att sonen haft långvarig hosta samt kikade lite på din blogg och kunde se att vi bor i samma region..

Min äldste har haft mycoplasma vilket också tycks gå i krokarna runt den stora staden. Långvarigt hosta är typiskt, min kille hostade nästan oavbrutet stackaren!

Så har de inte hittat ngt och tjorvar så be dem ta ett sånt prov på honom.

flocken
2010-12-06 18:11
#10

#9 Okey. tack. Vi ska prova Dagis på Onsdag. Nu kan han iaf sova & vara ute & leka utan att storkna av hostan

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

Upp till toppen
Annons: