Annons:
Etikett26-omröstningar
Läst 4544 ggr
Emaljoh4
2011-02-05 20:55

Var det svårare att ha barn än du hade trott?

Var det svårare att ha ett barn än du hade trott?

T.ex uppfostran m.m…

Eller var det som du hade trott?

Medarbetare på Agility Ifokus - Välkommen in! Glad

 

Normal is an illusion. What's normal to a spider, is chaos to a fly.

Annons:
AnnaLundin
2011-02-05 22:59
#1

Det är svårt att ge något entydigt svar på den frågan, tycker jag.

Det jag ganska snabbt insåg var att det tar mycket mer tid än jag hade förväntat mig att ha en liten bäbis. Jag fick t.ex snabbt nerprioritera mina krav på hur mina hästar skulle skötas, för att slippa få magsår för att det inte blev som jag egentligen ville.

Men på andra plan var det mycket enklare än jag trodde att ha barn. Jag, som mellan 15-25 års ålder aaaaaaldrig skulle ha några barn, har ju vänt om helt och är nu fyrabarnsmamma….

[YlvaP]
2011-02-05 23:21
#2

Det var inte som jag trodde. Trodde det skulle vara enkelt och barnen skulle följa mig och göra det minsta lilla som jag sa åt dom men istället fick jag tre olika viljor och ett hett temperament.

På mitt personliga plan visste jag inte heller hur det skulle sluta.

Trollhassel
2011-02-06 10:32
#3

Jag har bara nått en bit. Min tös är 11 månader. Hittills har jag gått igenom några faser som varit riktigt jobbiga men jag har alltid väntat mig det värsta så jag har blivit positivt överaskad att det bara nästan blir så illa som jag trott med sömnlösa nätter, kolik, rackartyg och annat. Nu låter det som att jag är en pessimistisk person, men inte alls! Jag har bara lärt mig en strategi som funkar för att göra mig hoppfullt positiv. Förebered dig på det värsta så blir du positivt överaskad…om du har tur.

Med Vänliga hälsningar

Myra Dessjack Medarbetare på Reptiler

Kimpa
2011-02-06 22:46
#4

Det var betydligt svårare än jag trott då den första hade kolik och jag till slut såg mer död än levande ut!
Sen med den andra som föddes med LKG och sen fick ytterligare diagnos.

Trodde jag skulle få mer tid med hästarna medan jag var hemma i flera år, men istället blev det tvärtom.
Men jag ångrar inte en sekund, även om man ibland blir gråhårig över deras temperament ibland.

[Theriss]
2011-02-10 12:04
#5

Min son är bara två månader gammal men än så länge är det inte som jag hade trott, på ett positivt sätt. Jag räknade med skrik hela dagar och nätter, ingen som helst sömn etc. Det värsta helt enkelt. Istället är han i stort sett väldigt okomplicerad. Hittills ;)

Trollhassel
2011-02-10 13:02
#6

#5 Samma överlevnadsstrategi som jag hade Tungan ute Hoppas det håller i sig å!

Med Vänliga hälsningar

Myra Dessjack Medarbetare på Reptiler

Annons:
regskylt
2011-02-14 19:40
#7

Hittills så tycker jag att det har varit mycket lättre än vad jag trodde. Enda jobbiga är att hon är synsvag (ser dåligt) och allt runt om kring det.

Min dotter är 2,5 år.

Emaljoh4
2011-02-14 19:51
#8

Rätt intressant att de flesta har tyckt att det har varit som de trott, eller lättare! Iaf av de som har svarat här i tråden

Medarbetare på Agility Ifokus - Välkommen in! Glad

 

Normal is an illusion. What's normal to a spider, is chaos to a fly.

Emaljoh4
2011-02-14 19:51
#9

Rätt intressant att de flesta har tyckt att det har varit som de trott, eller lättare! Iaf av de som har svarat här i tråden

Medarbetare på Agility Ifokus - Välkommen in! Glad

 

Normal is an illusion. What's normal to a spider, is chaos to a fly.

AusaBausa
2011-02-15 12:53
#10

jag tyckte det blev som jag trodde..tuffa småbarnsår, lite lättare mellantid när de var i äldre fsk-åldern sen nu när äldstan är 14 år så börjar man komma in i tonårsbekymmer etc men tuffa perioder alla åldrar men ju äldre de blir desto mindre koll har man på dem då de är mer ute själva, hos kompisar, på stan o fritidsgården.

Så svårare att guida de men tror att har man gjort ett ngt så när bra jobb när de är små så klarar de sig rätt bra sen också…men visst kan det komma omständigheter som gör att de hamnar snett ändå..tyvärr..

Gäller att vara tydlig med sina regler o vad man tycker från dag 1 det har man igen senare..

Greigh
2013-03-23 20:10
#11

Jag hade inga speciella förväntningar, då barn var något helt nytt för mig. Jag tog det som det kom och det blev som det blev. Jag tycker att det är en väldigt intensiv och jobbig situation, speciellt det första levnadsåret. Men man blir van med tiden, man tar sin roll som förälder och gör det bästa åt situationen. Vissa dagar vill man bara dö, andra dagar är helt underbara. Men jag ångrar absolut inte att vi fick barn. Det är en ny erfarenhet, man ändrar rutiner, upplever så mycket mer och får vara med på ett annat sätt. Jag älskar det :)

Jag gillar min roll som förälder, men jag trodde det skulle vara betydligt enklare än vad det faktiskt är.

Sussi89
2013-03-24 10:30
#12

#7 hon har väl glasögon? :-)

Som people don't understand why I talk to animals. That's okej, the animals understand . ~ Anthony Douglas Williams~

S*Winterwind

Sussi89
2013-03-24 10:33
#13

Är mamma till en liten 1 åring. Och än så länge har det varit som jag tänkt mig, tror jag :-P man växer in i rollen att man glömmer av lite hur man trodde det skulle vara innan man fick barn. Men jag måste säga att jag är lyckligare nu som person än jag var innan jag fick barn ♥

Som people don't understand why I talk to animals. That's okej, the animals understand . ~ Anthony Douglas Williams~

S*Winterwind

Annons:
regskylt
2013-03-24 11:45
#14

#12 synsvag innebär att hon är synskadad typ, inte att hon har syn som går att fixa med glasögon. Hon har inget färgseende, extremt ljuskänslig och jättenärsynt som inte går att ljustera med glasögon. Färgade glasögon för att höja och sänka kontraster inne samt mörka för att dämpa ljuset.

Bumsibum
2013-03-25 14:21
#15

det var som jag trodde, barn är inte alltid en dans på rosor som många tror när de är gravida "bebisar sover ju mest bara, vaknar och äter, får ny blöja, myser och sover igen" men ne… de förstod jag att de inte var… som en del tror, så hitintills under mina snart 5,5 år som mamma har de vatt som jag tänkt mig.. 🙂

Nilam
2013-03-26 08:21
#16

Min dotter är bara 1 år, men första året har varit mer tidskrävande än jag trott och mindre svår i uppfostran/inlärning än jag trott. Tidskrävande därför hon hela tiden vill vara vid min sida, men hon är iaf lugn i temperament och har lätt att lära sig saker.

Upp till toppen
Annons: