Annons:
Etikett05-barn-6-12-år
Läst 4012 ggr
[YlvaP]
2/18/11, 6:40 PM

Kalasfrågor

Hur gör ni i Sverige med inbjudan? Jag menar här på Åland är det vanligt att man skriver Ring om ni inte kan komma istället ring och meddela att ni kommer.

Vad skall jag göra med min äldsta tjej som fyller år snart. Hon har nästan inga kompisar allt från hennes klass utan leker med dom från andra klasser. Hörde redan i ettan att någon tyckte att man bjuder alla i klassen. Första året gjorde vi som vi tyckte. Men jag märker nu att hon blir bjuden på kalas av såna som hon inte bjudit och tanken var ju bara att ha ett litet sova-över-kalas för bara dom närmsta kompisarna.

Skall vi köra på det vi tänkt eller måste vi bjuda hela klassen (10 barn totalt). Känner mig rådvill kring detta.

Annons:
AnnaLundin
2/19/11, 12:35 AM
#1

födelsedagskalas ska vara för de kompisar som barnen vill bjuda, tycker jag

på vår skola är policyn att om man lämnar ut inbjudningar på skolan så ska hela klassen bjudas. Vill man välja bara några stycken får man bjuda in på annat sätt.

[YlvaP]
2/19/11, 10:16 AM
#2

Jo det tycker jag med men är det inte pinsamt att inte bjuda dom som hn varit på?

AnnaLundin
2/19/11, 3:40 PM
#3

#2 - det får man ju avgöra själv. Kanske är det så att man sjäölv ska avstå från att gå på kalas hos dem som man själv sen inte har lust att bjuda…

[YlvaP]
2/19/11, 4:38 PM
#4

Men barnen (mina barn iaf) blir ju ledsna om dom inte får gå på kalas som dom är bjudna till.

Har funderat på att hyra bowlinghallen och ha discobowling för alla. Och sen äter vi tårta och öppnar presenter där.

AnnaLundin
2/19/11, 7:13 PM
#5

#4 - det handlar väl lite om att välja, man kan inte både ha kakan och äta den. Vill de gå på alla kalas, då bör de nog också bjuda alla på sina egna kalas. Vill de (eller du) begränsa antalet inbjudna till barnens kalas så får du kanske tala om för barnen att de också måste avstå från några kalas.

[YlvaP]
2/19/11, 7:26 PM
#6

Det är sant. Nu var dottern på ett kalas hos en kompis (hmm?) som jag inte trodde att hon skulle bli bjuden till men tydligen bjöd dom hela klassen. Hon fick gå.

Men vi får fundera ut något bra. Kanske hon kan ha sin sova-över-dag senare i år när det börjar bli lite varmare ute.

Även om vi väljer att dom inte får gå på kompisarnas kalas så har dom ändå blivit bjudna och det räknas det med tycker jag.

Annons:
Upp till toppen
Annons: