Annons:
Etikett02-barn-0-12-mån
Läst 3807 ggr
Trollhassel
2/16/11, 10:08 AM

Sömnproblem, nu blir jag galen!

Julia hade jätteproblem med sömnen i 7-8-9 månadersåldern. Hon hade då problem med magen (hård) och vi bytte vällingen till majsvälling och hon blev bättre och började sova bra….tills nu. 11 månader.

Nu har hon i 2 nätter i rad vaknat och inte alls kunnat somna om. Inte gråtit men gnällt och sparkat. Hon har legat vaken i 3,5 timmar i går natt och 4 timmar i natt.

Jag har kännt av panikångest nu, vilket jag inte upplevt på länge. Är så sjukt rädd att hon ska få problem igen!

Vad ska jag ta mig till?! Vill inte att hon ska komma in i ett dåligt mönster igen!Gråter

Med Vänliga hälsningar

Myra Dessjack Medarbetare på Reptiler

Annons:
AnnaLundin
2/16/11, 1:15 PM
#1

Det finns så himla många orsaker till att de vaknar på nätterna, så det är svårt att ge dig några bra råd.

Förkylning eller tänder på gång? (tough luck Tungan ute) Är hon hungrig när hon vaknar? (ge ett till mål välling) Är temperaturen lagom? Fryser hon eller är för varm? (åtgärda med lagom tjock pyjamas)

Sömnstörningar kommer uppstå då och då under ett par år framöver, frösök helt enkelt vänja dig vid tanken och gör inte så stor affär av det.

Trollhassel
2/16/11, 1:51 PM
#2

#1 Tack för svaret. På dagarna nu har hon ju varit som vanligt så jag tror inte hon har ont eller är förkyld. Temperaturen i rummet växlar lite upp och ner från dag till dag berende på utomhusvädret. Svårt att veta om det stör henne men jag brukar känna under täcket och i nacken.

Hon sover i vår säng bredvid mig. Jag försöker bara ignorera henne när hon ligger och är vaken men det är svårt när hon sparkas. :(

Med Vänliga hälsningar

Myra Dessjack Medarbetare på Reptiler

Hannapanna
2/18/11, 2:40 PM
#3

En egen säng helst i ett eget rum gör MYCKET mer än vad man tror! Jag har jättesvårt att sova med Nelli i sängen och hon har svårt att sova bredvid oss, vilket blir jättedålig kombo! Dom vevar runt så mycket när dom sover och behöver både rum och ro :) Så det kan ju vara värt att prova.. sen kan det ju bero på så mycket annat också men en fördel rä det med egen säng (och rum).

Trollhassel
2/18/11, 2:43 PM
#4

Ok, vi ska fundera på det. Egen säng har hon men hon börjar knöla och gnälla vid 23-00-tiden så då har hon fått komma upp till oss. Annars vaknar hon en gång i halvtiman och gnäller. :(

Med Vänliga hälsningar

Myra Dessjack Medarbetare på Reptiler

Upp till toppen
Annons: