Annons:
Etikett26-omröstningar
Läst 4254 ggr
nyfikentjej
2/25/11, 9:24 AM

Hur mycket har ni kvar?

Min sambo och jag har en grabb på snart två år varannan vecka och jobbar hårt på barn numer två men vi har snöat in oss lite på ekonomidelen…

i vår uträkning och när vi betalat alla våra räkningar så har vi ca 3400kr kvar varje månad att ha roligt för (vi har räknat in utgifterna för barn numer två också) och de som bli kvar är de som vi kan ha kul för med familjen varje månad.

så, hur mycke har du kvar när du betalt följande:

Mat
Transport (bensin, busskort osv)
Hyra
Tele(mobil och hem)
El
Internet
Tv
Hemörsäkring
Försäkringar
Lån
Dagis
"månadspeng"
Övrigt
(i övrigt har vi räknat in underhåll som han betalar för grabben och nappar och lite sånna svårkatigoriserade saker :P)

Så, vad ligger ni på varje månad?

Självklart behöver du inte skriva nått mer exakt om du inte vill då är det bara klicka i de alternativet som passar din/er hushållskassa bäst :)

Jätte tacksam för svar!!

Puss&Kram

Annons:
Ketang
2/25/11, 1:55 PM
#1

Jag svarade det första alternativet. Vi gör så att vi sparar allt som vi har kvar efter att ha ligt ca 1000:- på "annat" som ex någon leksak, resa osv. Jag tycker 3400:-/mån är mycket att roa sig för. Sparar ni inget då?

[Catteklina]
2/25/11, 4:27 PM
#2

Första alternativet.
Endast mannen i huset som har jobb. Men vi brukar inte hitta på något speciellt, kanske hyr film något månad. Annars blir dom pengarna som är över till "skoj" oftast för den lille som får leksaker eller något pyssel.

Mvh,
Catarina

nyfikentjej
2/25/11, 8:55 PM
#3

#1 Tack för att du svarade!

och jo, vi har ca 500kr i sparande varje månad men de är liksom mer en buffet ifall de behövs mer nån månad tex oväntat tandläkarbesök eller så..

Ketang
2/26/11, 10:28 AM
#4

500:- oj, vi sparar ca 3000-6000:-/månad! Fast vi har hus…

Upp till toppen
Annons: