Annons:
Etikett05-barn-6-12-år
Läst 966 ggr
Anonym
Anonym
2017-10-15 19:31

Barn vill inte bjuda in kompisar

Hej! 

I Augusti flyttade jag och min dotter till en ganska liten lägenhet,( 55 kvm ) nu kommer vi till problemet hon vill inte bjuda in kompisarna hon tror att dem ska tycka att hon är fattig och hon säger jag kommer bli mobbad. Vad skulle ni göra?

Annons:
Aleya
2017-10-15 19:42
#1

Jag är förvånad över att ett barn ens tänker i dessa banor. Jag brydde mig inte hur lite eller stort någon bodde då jag var barn eller äldre. Inte tänkte jag på om någon var fattig heller. Ja hur ni ska lösa det blir ju lite svårt. Hon måste som själv välja om hur hon vill lösa detta. Men jag tror knappast att kompisar skulle mobbas bara för att ni bor mindre.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

[KatarinePierce]
2017-10-15 19:48
#2

#1 Jag har sagt till henne att ingen skulle mobba henne för det

_Fisken
2017-10-15 20:05
#3

Mina erfarenheter säger att (yngre) barn som kommer på besök inte bryr sig. Din dotter tänker dock på att det blivit mindre yta. Det kan ju vara svårt å övertyga henne om annat. Jag hade nog använt nåt att locka med; Nåt hon blir glad över att bjuda hem dem till. Nåt som imponerar…
Man kanske inte alltid ska "locka-med-godis" men ibland är det en bra metod för att bryta en dödläge.

[KatarinePierce]
2017-10-15 20:10
#4

#3 Jag vet att hon vill ha råttor kanske inte den smartaste iden

Aleya
2017-10-15 20:50
#5

#2 det kanske skulle vara smart att fråga varför hon tror att dom ska mobba henne. Då kanske du får reda på orsaken och kan förklara för henne bättre att det inte sker

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Upp till toppen
Annons: