Annons:
Etikett08-nybliven-förälder
Läst 1488 ggr
[Nalaa]
9/26/17, 12:52 PM

Pseudotvillingar

Hej! Jag har nyligen fått en son, han är 13 dagar gammal idag. Jag har också en dotter på snart ett och ett halvt år. Är det fler som är i samma situation? :-) Tänkte att det kunde vara kul att prata med folk som kämpar med vardagen för att lyckas med allt, typ påklädning inför dagis, städning och matlagning samtidigt som man måste amma och byta blöja på två barn och gå ut med hunden… :-p

Annons:
[Thiah]
9/26/17, 1:24 PM
#1

Jag vet att i alla fall mikaelaS har pseudotvillingar men dom ör äldre än dina två.

MikaelaS_
9/28/17, 12:53 PM
#2

Japp, har 16 månader mellan mina killar men de är tre och två så jag har överlevt första tiden redan ;) Men det är fortfarande intensivt mellan varven såklart :)

[Nalaa]
9/28/17, 12:56 PM
#3

Hur ser er vardag ut? Är det förskola för dem? Jobbar du? Jobbar din partner?

MikaelaS_
9/28/17, 10:08 PM
#4

Jag jobbar denna veckan ut, sen går jag hem på graviditetspenning :) Killarna har vart på förskola sedan förra hösten då vi skolade in båda samtidigt, fick plats på samma avdelning så det funkade väldigt bra. De var då 2,5 och 1 år. Skulle vart hemma lite längre var tanken men så fick jag en jobbmöjlighet jag inte kunde tacka nej till. Jobbade halvtid över vintern och nu i sommar har jag jobbat 100-130% men mycket kvällar och helger. Maken jobbar heltid, 7-16. :)

[Nalaa]
10/1/17, 8:01 PM
#5

Graviditetspenning? Är det en tredje på g?:-) Man kommer verkligen in i det. Och man är så mycket coolare den här gången, lugnare liksom:-)

MikaelaS_
10/1/17, 9:26 PM
#6

Japp, vår tredje pojk är beräknad femte december :) Verkligen! Tyckte tvåan bara gled med i cirkusen, märkte inte så stor skillnad mot att ha bara ett barn. Mycket tackvare att de kom ganska tätt tror jag, vi var ju redan inne i bebistiden kändes det som.

Annons:
Pontiac57
10/1/17, 10:23 PM
#7

Inte jätte täta men ca 20 månader emellan :) Dottern som är 5,5 v har varit ganska krävande (jämfört med storebror) och vill äta jämt och inte sova nån annanstans än i famnen och sonen som är mammig och väldigt gosig har tyckt det varit jobbigt. Men överlag går det bra och man lär sig att hantera det. När jag ska ut med mina 2 hundar på längre tur får båda ungarna åka vagn men på kortare går sonen. Nu bor vi i hus på landet så har ju väldigt lätt att ta mig ut med hela skaran :)

[Nalaa]
10/2/17, 12:42 PM
#8

Jag passar på att vila på förmiddagarna nät dottern är på förskolan, då hinner jag ligga i soffan eller lägga mig i sängen i en timme i alla fall. Den stunden gör väldigt mycket för mig eftersom sonen inte är så trött på nätterna:-p Vi försöker få in i rutinen att det är sovning som gäller på natten mensen är inte lätt att få en liten kille på knappt tre veckor att förstå det:-p

MikaelaS_
10/2/17, 12:48 PM
#9

Jag hade storebror hemma när lillebror kom, men de var ganska smidiga och sov en stund samtidigt varje förmiddag. Gick en kort sväng så både somnade och sen rullade jag in dem i hallen, då kunde jag slappa en stund i soffan 🙂

[Nalaa]
10/3/17, 12:54 PM
#10

Ja, man måste ju passa på:-) Jag älskar vår vardag, jag tycker att vi har bra rutiner och det känns så himla bra att dottern trivs så bra på dagis:-D

Upp till toppen
Annons: