Annons:
Etikett01-allmänt-om-barn
Läst 910 ggr
[Thiah]
2017-09-25 09:04

Barns knasigheter

(Här är det humor som gäller!) Min stackars son har tyvärr fått den lotten i livet att han ska balansera finlandssvenska och rikssvenska(mestadels stockholmska). Detta gör honom ibland ganska förvirrad, speciellt med sj, tj, sch ljud. Siffran sju uttalar han ibland hu eftersom jag säger det så mjukt mot resten av folket här. Samma sak med u. Finlandssvenskar(eller finskspråkiga) säger inte u som vi gör ;) Bara det låter roligt… Men det roligaste är när han tar mina uttryck och gör om dom lite. Tex så säger jag hoppsan sa…. Vi tittar mycket på fotboll. Mamma gillar Zlatan brukar vi säga. Mamma och pappa säger även ett svärord som liknar zlatan. Detta ordet använder min son perfekt när det tex tappas nått. Så häromdagen lekte han ensam och helt plötsligt hör jag "Hoppsan satan" och det har även kommit ut ett "hoppsan zlatan". Han kan även säga att han är satan när han spelar fotboll… :D Vad gör / säger era ungar för knasiga saker?

Annons:
typjessica
2017-09-25 18:56
#1

Haha hoppsan satan! Min treåring säger mycket roliga saker, Men det roligaste var häromdagen. Treåringen har en lillebror på snart 2år som treåringen ofta kan bli trött och arg på vår av jag försöker förklara att det hjälper inte alltid att skälla på lillebror för han förstår inte bättre för han är liten. Men iaf Så hade min sambo städat lekrummet men jag tyckte han slarva så jag gnällde lite på honom. Då kom treåringen och sa; Men mamma skäll inte på pappa, Han förstår inte bättre! Så tokigt 😉

Ria74
2017-09-25 19:04
#2

Vi var i affären och handlade. Dottern 4 år hoppade runt på stället vid kassan. Kassörskan lutade sig fram och frågade: -Dansar du? Dottern svarar glatt: -Nä det kliar i röven. Jag visste inte vad jag skulle säga så jag betalade och packade varorna i rekordfart.

mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar

[Thiah]
2017-09-25 19:40
#3

Hahaha vad underbara grejer!

Sarah
2017-09-26 08:13
#4

Elva hade några veckor då hon presenterade mig för alla vi mötte. Hej, här är Elvas mamma Sarah. Hon sa det till alla vi mötte i butiker, till kassörer m.fl. Var väldigt kul :)

Ria74
2017-09-26 08:18
#5

Dotterns favorit att titta på är Pumba och Timon, vi har en film där Pumba fiser ganska häftigt och det tycker hon är höjden av humor. För ett tag sen träffade vi en familj från förskolan och då presenterade min söta lilla dotter mig: -Detta är min mamma, jag kallar henne Pumba för hon fiser så mycket. Gissa om dom hade svårt att hålla sig för skratt.

mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar

mollyt
2017-09-26 19:49
#6

Åh vilken underbar läsning! 😃

Annons:
Fien
2017-10-01 20:02
#7

Haha så rolig tråd! Kan lämna ett bidrag från helgen. Vår dotter (2 år och 9 månader nu) har i stort sett noll tålamod sen födseln och vi brukar nog säga "du får vänta lite" och "du måste lära dig att ha lite tålamod" ungefär 200 gånger om dagen här hemma… I helgen var mormor barnvakt och det skulle målas med vattenfärg vilket mormor verkade ha något bekymmer med varpå dottern säger "du får ha lite tålamod mormor". Mormor blev åtminstone lite ställd. :)

Herveaux
2017-10-04 22:14
#8

Hittade tråden efter att ha ramlat in på forumet via en annan tråd i Nya Inlägg,
jag har inte barn själv, men jag och min hund har fått höra en del lustigheter från småttingar när vi är ute och går.

Jag har en Irländsk Varghund, 89kg tung och ca 93 cm i mankhöjd.
Stor vovve med andra ord.

Flicka till sin mamma:
"Titta mamma, den där hunden är större än… större än…en tårta!"

Liten grabb frågade oroligt sin pappa:
"Pappa… Är det där en dinosaurie…?"

En av småtöserna på gården:  Hur gammal är hunden?
Jag: Han är 5år. 
Lilltösen: Va?! JAG är 5år och jag är inte så där stor!

En lustigkurre-pappa fick svar på tal:
Pappan "Oj, har du sett! En häst i koppel!"
Barn: "Men pappa, det var ingen häst, det var ju en kamel!"

En liten tjej sa till sin familj:
"Den där hunden måste vara jättegammal, för den är alldeles grå och har skägg."
(Pitcher var vid tillfället knappt 3år.)

Andra små nyfikna knattar har frågat om Pitcher är en varg, björn, häst, kalv, drake, ren, får, älg eller ett lejon. Ett litet pyre tyckte också han såg ut som en fågel.


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

Ria74
2017-10-04 23:09
#9

#8 Underbara kommentarer 😃

Min dotter säger: "Såååå söt" med inlevelse om i princip alla hundar och är noga med att fråga om det är en pojke eller flicka. Hon tycker det är en väldigt viktig fråga just nu eftersom hon börjar bli medveten om att alla inte är likadana 🙂

mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar

[Thiah]
2017-10-05 05:43
#10

#9 joel säger också såå söööööt jag vill krama om vartenda djur. Men även om annat ahn tycker om, tex glasspaketet ska kramas.

fluffis
2017-10-05 16:35
#11

Haha, vilket härlig läsning! :)

Upp till toppen
Annons: