Annons:
Etikett05-barn-6-12-år
Läst 7013 ggr
Jonas00
9/7/17, 4:46 PM

Orolig pappa till en 12 årig tjej som vill ha blöja igen

Fick ett långt sms av min 12 åriga dotter i dag när ja va på jobbet där hon berättar att hon vill ha blöja igen och bli behandlad som ett litet barn igen och så ville hon ha likadanakläder som ett litet barn fick även flera länkar till alla olika grejer som hon ville ha fick en länk som de stog informatjon om tånåringar som vill bära blöja och va ett litet barn stog även om vuxna som gilla samma tydligen är inte detta ovanligt förstod ja efter läst igenom alt hur ska ja göra? Har inte kunnat prata med henne idag eftersom hon inte har varit hemma men ska prata med henne i morgon när ja kommer hem från jobbet Vet verkligen inte va ja ska göra ska ja låta henne göra detta och stötta henne?

Annons:
[AnimeV4]
9/7/17, 5:01 PM
#1

Detta har jag aldrig hört när det har gällt barn, utan är bara bekant med att folk i +18 BDSM-kretsar har det som en så kallad kink.

Därmed är jag osäker på hur man ska göra i detta fallet. Jag tror att det är en god idé att kontakta en tredje part där ni tre tillsammans kan prata om detta.

Jag tänker i grund och botten att så länge ingen skadas av detta kan hon väl hållas med det under sin egentid, för såvitt som jag fattat det är det inget hon vill involvera dig i, som förälder? Hur som helst tycker jag att du ska stötta henne.

Jonas00
9/7/17, 5:20 PM
#2

Ja har aldrig heller tidigare hört de. Hmm vet inte om de är så bra och ta in en tredje part och prata med 🤔 Tror helst min dotter vill hålla de inom familjen. Hon ville att ja och min fru skulle ta hand om henne precis lika dant som vi gjorde när hon va liten som typ byta blöja mata läsa saga och sånt ska vi ställa upp på de? Men Vill ju göra alt för min dotter för hon ska va lycklig 🙂

[AnimeV4]
9/7/17, 5:51 PM
#3

Du får fråga! En tredje part kan nog ställa rätt frågor och har kanske hört om detta förut samt vet vad det beror på. Jag tänkte att det lätt kan bli missförstånd annars.

Angående att ni ska ha en sådan relation med henne är väl i det stora hela en moralfråga. Det är ännu en anledning till att jag tycker att ni ska blanda in en tredje part, även om er dotter inte vill delta i samtalen.

Jonas00
9/7/17, 6:11 PM
#4

Får nog ta och göra som du säger och ta kontakt med en tredje part så ja kan få lite råd hur ja ska gå till väga 🙂 Men ska prata med min dotter i morgon kväll när ja kommer hem från jobbet så får ja höra va hon tänker och vill 🙂 Men vill hon att ja och min fru ska byta hennes bajs blöja matta henne och läsa saga så kommer vi göra de kommer även köpa alla grejer hon vill ha 🙂 Hon är de ända barnet vi har och har hon drömmar så ska vi såklart göra alt för att dom ska bli Värkliga så klart 🙂 Älskar ju min dotter 😄

[AnimeV4]
9/7/17, 6:35 PM
#5

Jag förstår hur du tänker, men kan inte uttala mig om eller hur det skulle påverka er eller henne relationsmässigt eller socialt. Därför tänker jag att det inte är rätt för mig att säga varken eller (är dessutom kluven) utan att ha den erfarenheten.

Hoppas oavsett att det blir bra för alla parter🙂

Maleficum
9/7/17, 7:12 PM
#6

Vet inte hur det blir i detta fall men när jag var yngre så var jag en katt hela sommaren, skulle ta ur en rosa kattmatskål och svara inte på något annat än Missan. Vad jag minns lät mina föräldrar mig hållas och "spelade" med tills jag själv "växte" ur det.

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Annons:
Isalel
9/7/17, 9:40 PM
#7

Jag skulle inte ställa upp på blöjbiten, kan inte se vad det skulle göra för gott! Att barn i vissa åldrar gör lite "baksteg" i utvecklingen och vill bli fråntagna ansvar är inte konstigt eller ovanligt, kan börja samla gosedjur som man slutat med sedan ett tag eller vilja hålla mamma och pappa i handen som var otänkbart några månader tidigare. Men att själva blöjan skulle jag inte alls uppmuntra. I min mening tror jag inte det är sunt för er relation och att det i sig kanske inte måste betyda att det här är något hon faktiskt vill. Vad tror du att hon säger om du säger nej?

Jonas00
9/7/17, 10:41 PM
#8

Troligen så blir hon helt galen tyvärr hon är en väldigt bestämd tjej har hon fått för sig nåt som hon ska göra så gör hon de 🙂 Men får se va hon säger imorgon 🙂

Sollar
9/8/17, 1:02 AM
#9

Den här trådstarten, i princip ordagrant, har jag läst förut. Tror det var på familjeliv men kan tyvärr inte hitta den nu, är antagligen borttagen.

OlgaMaria
9/8/17, 8:52 AM
#10

Jag skulle inte ställa upp på det. Däremot skulle jag se signalen om att något inte står rätt till och försöka fundera på hur man bäst hjälper. Kanske hon skulle behöva få gå och prata med någon.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

[AnimeV4]
9/8/17, 2:38 PM
#11

#10 Jag tänkte lite samma eftersom det handlar om en yngre person, fast det kan ju lika gärna vara utforskande av sexualitet. Står fast vid att en tredje part bör blandas in!

Maria
9/8/17, 2:43 PM
#12

Jag hade nog funderat på detta flera gånger. 

Är man så ung så är det lätt att falla för nycker på nätet t.ex och. man är ju så lättpåverkad i den åldern och det kan vara så att säga en "nyck"' då hon uppenbarligen varit ute på nätet och hittat detta eller sökt….

Det kan också vara djupare än så och jag håller med övriga här att man ska blanda in en tredje part för att utvärdera allvaret i det hela så att säga.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Kyllan56
9/8/17, 5:48 PM
#13

Ja rekommenderar precis som alla andra en tredje part, som kan ge råd och hjälpa till. Man kan behöva ta reda på orsaken varför hon vill bli en "blöjbarn" igen. Hon är tolv år och börjar komma in i puberteten. Är det ett symtom på att hon inte vill bli "vuxen". Vill hon ha extra uppmärksamhet, är det något sexuellt o.s.v.

Att älska sitt barn är inte att ge dem allt. Hon kanske testar era gränser? Det verkar som hon får allt hon pekar på. Barn behöver också möta frustration och lära sig att bemästra den. Man kan inte ta bort alla hinder, för då lär sig barnet inte hur de ska tackla det. Men just där kan ni som föräldrar behöva hjälp som guidar er genom denna utmaningen. 

Sedan ska inte en pappa byta blöjor på en tolvåring. Hon håller på att bli könsmogen och redan där finns en gränslöshet och hon vill att du ska göra det.  Där måste du som pappa och vuxen sätta en gräns. 

Blöjorna skulle jag inte ställa upp på som förälder. Det är viktigt att ta reda på vad den här önskan verkligen bottnar i.

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

Annons:
Sarah
9/10/17, 7:37 AM
#14

Skulle inte heller ställa upp på blöjorna. Den typen av relation mellan föräldrar och en frisk tolvåring känns inte lämplig. Att göra allt för sina barn, visst vill man ge allt man kan, men man måste sätta gränser också.

Wellcraft
9/10/17, 10:04 PM
#15

Trollvarning. Finns en precis likadant inlägg på familjeliv som dock lades ut för ett tag sedan.

Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund

[AnimeV4]
9/11/17, 12:09 AM
#16

#15 Konstaterades det att det var ett troll där då?

Sollar
9/11/17, 2:20 AM
#17

#16 Det är väl rätt uppenbart att det är en trolltråd. Jag skrev redan i #9 att jag läst denna TS förut, men jag kanske inte var tillräckligt tydlig, det var alltså ett tag sedan jag läste den där, kanske en eller ett par månader sedan. Då var det exakt samma, TS hade fått ett sms från dottern idag på jobbet, exakt samma sms alltså, och han skulle prata med henne imorgon eftersom hon inte var hemma.

[AnimeV4]
9/11/17, 2:22 AM
#18

#17 Nej, det var inte uppenbart för mig, därav frågan.

Men då hänger jag med, om det nu stod att det var "idag" i båda trådarna som var upplagda på olika datum. Annars såg jag inget konstigt med det.

Sollar
9/11/17, 2:26 AM
#19

#18 Jag inser att jag inte gjorde det tydligt att det var ett tag sedan, jag försökte vara lite finkänslig eftersom folk redan svarat i tråden.

[AnimeV4]
9/11/17, 2:37 AM
#20

#19 Nåja, det är ju löst nu!🙂Och iofs kan ju TS ha missat att det stod "idag" om han kopierat rakt över bara. Inte läst motsvarande tråden, så jag vet ju inte om han svarar samma där också. Det lilla problemet som beskrivs i tråden tror jag knappast är så ovanligt.

Annons:
Sollar
9/11/17, 3:07 AM
#21

Fast om han fått smset från dottern för säg 2 månader sedan så borde han väl hunnit hem och pratat med dottern vid detta laget? Det skulle han ju göra dagen efter. Jag kan inte tänka mig annat än att TS är ett troll, han har ju fyllt på i kommentarerna här att detta händer nu. Dessutom, hur många föräldrar skulle bara gilla läget och börja byta blöjor på sin friska 12-åring? Ingenting i TS sätt att skriva låter som att detta är något som faktiskt pågår i hans liv.

Ria74
9/11/17, 4:47 AM
#22

Du har fått många bra svar i tråden TS så väljer att låsa tråden nu. //sajtvärden

mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar

Inlägget är låst för nya kommentarer
Upp till toppen
Annons: