Annons:
Etikett12-uppfostran
Läst 1342 ggr
tlover
2017-08-23 18:36

Utegångsförbud?

Vad innebär egentligen utegångsförbud? Jag hade aldrig själv det som liten, det kan ju ha att göra med att det inte fanns något att göra på kvällen på byn så "innegångsförbud" hade väl varit värre straff. Vad innebär det? När används det? Använder du det? Blev lite nyfiken då jag såg det användas i en annan tråd, den närmaste egna erfarenheten är från tv serier så jag har noll koll

l'm back

Annons:
[memoirsofaclone]
2017-08-23 18:48
#1

Det är väl typ att man inte får gå å träffa sina vänner. På mig skulle det aldrig ha funkat då jag inte haft några vänner och typ aldrig nån anledning att gå ut själv.

fackdack
2017-08-26 07:02
#2

ja det är ju att man inte får gå ut våra utegångsförbud till sambons dotter 15år det är att hon får ta hemma vänner me n absolut inte gå ut. man gör ju på sig att man är ett fängelse och så vidare. men vi kör väldigt ofta med henne först får hon bara bara ute till tio kommer hon försent får hon inte gå ut. thets it ! men det är bara för i denna stad har det börja hända så otroligt mycket och det har vi föraökt förklara med att därför är vi så hårda. men det blir så med att vi tar telefonen för henne som nu. hon var jätte stor i munnen och ja gjorde saker man inte får. då tog vi telefonen var nu 1 vecka sedan. tror att dagens ungdomar tar mera åt om man tar bort elektron sakerna .

Upp till toppen
Annons: