Annons:
Etikett25-off-topic
Läst 974 ggr
[postmortum91]
8/20/17, 10:38 PM

Lärare, kolla hit

Ni lärare som har en lärartjänst/ferietjänst. Hur många timmar/veckan innefattar en heltidstjänst inkluderat förtroendetiden? Min vän så 45 h/v Jag tror jag jobbar för mycket. Jag har 80% kontrakt och jobbar 32 h + 8h förtroendetid +1 h kurs som vi måste gå

Annons:
[Jbgs]
8/21/17, 12:24 AM
#1

Heltid = 40 tim/ v

[westerlind]
8/21/17, 8:17 AM
#2

Jag jobbar heltid och har 45h per vecka. Där inkluderat förtroendetid.

vendelay
8/23/17, 10:53 AM
#3

Vad innebär förtroendetid?

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

Tusen
8/23/17, 11:22 AM
#4

En heltidstjänst som lärare är 45 timmar i veckan. 35 timmar platsförlagt (skuggtid) + 10 timmar förtroendetid.

Jobbar du 80% skall du inte ha mer än 28 timmar platsförlagd tid (skuggtid) + 8 timmar förtroendetid.

Prata med skolledningen om detta och om de inte lyssnar på dig så prata med ditt fack. Det är jättevanligt att skolledningen utnyttjar deltidsarbetande då det är så många lärare som brinner för sitt yrke. Antingen får de ta bort tid ifrån dig eller anställa dig på heltid. Inte så mycket val för din arbetsgivare/skolledare.

Tusen
8/23/17, 11:26 AM
#5

#3 Lärare jobbar in alla lov genom att jobba 45 timmar i veckan. 35 timmar av dessa styr skolledningen över var man ska befinna sig. de övriga 10 timmarna (förtroendetiden) bestämmer läraren själv över var och när denne jobbar. Den tiden används ofta till att rätta prov, planeringar som en kan göras under skoltid, telefonkontakter, möten med föräldrar som inte kan nås på den ordinarie tiden osv. Sen har alla lärare lika lång semester som alla andra.

Upp till toppen
Annons: