Annons:
Etikett20-tips-råd
Läst 703 ggr
hanna-jo85
7/24/17, 8:00 AM

Utslag på benen.

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Idag har min dotter fått utslag på båda benen.. tror hon även har lite feber, ska kolla vid nästa blöjbyte.. det ändå jag kan komma på att det kan tänkas vara är att hon kröp mycket i gräs igår. Nån som vet va det kan vara? Svårt att få en bra bild på det.. syns mer i verkligheten.

Annons:
hanna-jo85
7/24/17, 8:00 AM
#1
[Thiah]
7/24/17, 8:17 AM
#2

Kan vara vanliga värmeutslag som går bort av sig själv. Joel fick alla möjliga nippor och utslag när han var varm som liten. Verkar dom klia?

hanna-jo85
7/24/17, 8:21 AM
#3

Funderade också på värmeutslag. Men hon har legat i bara blöja inatt och inte känts så varm. Men kan ju vara så ändå kanske. Det verkar inte klia.

[Thiah]
7/24/17, 8:26 AM
#4

Kliar det inte skulle jag inte oroa mig alls. Kan ju vara "skavsår" från gräset eller nått annat också. Med småttisar är det svårt att veta. Kommer det feber och sedan utslag däremot kan det vara en sjukdom som de flesta barn får. 3 dagars feber tror jag den heter. Googla så finns det info på 1117.se :)

hanna-jo85
7/24/17, 8:32 AM
#5

Tack för tipset. Här varit inne och läst nu. Verkar inte riktigt stämma in så hon fått utslag och eventuellt feber samtidigt. Får hålla koll på det idag och ringa vc om det blir värre.

oh-la
7/24/17, 10:11 AM
#6

Kolla höstblåsor. Både jag och dottern fick det för ett par veckor sedan.

Annons:
oh-la
7/24/17, 10:13 AM
#7

Ne, tar tillbaks det. Ser inte ut som det vi hade när jag kikade närmare.

Lilolizeit
7/31/17, 9:50 PM
#8

Sonen hade liknande, var enligt BVC nässelutslag som kom i samband med infektion i kroppen/förkylning. Försvann av sig själv några veckor efter att förkylningen brutit ut.. fick råd av BVC att smörja med miniderm.

// Lilo - medarbetare på akvariefisk & gravid samt sajtvärdinna på bortskänkes

Upp till toppen
Annons: