Annons:
Etikett02-barn-0-12-mån
Läst 512 ggr
Mia95
2017-06-26 12:53

Resa utomlands med bebis?

Vi funderar på att resa till Turkiet i slutet av augusti & då kommer vår bebis vara 6mån ungefär. Finns det några som rest med bebis och har några tips om vad man ska tänka på? Eller är det några som lämnat iväg bebisen. Vi kommer vara borta en vecka och vet inte om bebisen ska få följa med eller stanna hos farmor…

Annons:
Lojs
2017-06-26 13:08
#1

Jag hade tagit med bebisen, de är fortfarande så himla bundna vid sina föräldrar i den åldern. Om ni inte redan bär är själ eller sele så skulle jag rekommendera det. Vi var iväg på semester en vecka när sonen var strax under året, jättesmidigt att ha sele istället för klumpig vagn. =)

"If someone ever says "-You don't need more aquariums." Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.

Sarah
2017-06-26 13:14
#2

Skulle aldrig lämna en så liten så länge. Vi var borta en månad när dottern var 4-5 månader. Inga problem med något. Sele är jättebra men vi köpte även en billig lätt vagn på plats.

Surpan
2017-06-27 05:51
#3

Ta med farmor också så får ni ett par extra händer där nere och slipper lämna bort bebisen! :)

/Surpan

Mia95
2017-06-27 12:22
#4

Tack för alla bra svar! Allt är väldigt nytt för mig :) #3 haha smart får göra det 😂👍🏼

mollyt
2017-06-27 19:15
#5

Hehe, jag hade också helst tagit med farmor (eller annan) som kan avlasta på semestern om ni vill gå och äta/bada tillsammans eller liknande. Hade aldrig lämnat ifrån mig mitt barn. 

Det tips jag stött på tidigare som ofta återkommer är att amma under start/landning för att barnet inte ska få så ont i öronen på flyget. Annars så tänk bara på att det är väldigt varmt, så var inomhus under timmarna mitt på dagen och se till att barnet ammar/dricker mycket för att inte riskera uttorkning. Jag har varit i Turkiet 2 gånger sommartid och då har vi haft över 40 grader båda gångerna… lite väl varmt för ett litet barn tycker jag. 🤓

[Thiah]
2017-06-27 19:21
#6

#5 snart och barn blir lätt uttorkade och överhettade. Så man måste minnas att vara inne och i skuggan hela tiden.

Annons:
Upp till toppen
Annons: