Annons:
Etikett02-barn-0-12-mån
Läst 614 ggr
Lakritsstjärna
6/1/17, 10:13 AM

Ammning utanför hemmet

Hej Jag har 2 barn och anmar inte längre men gång på gång så läser jag att mammor som blir utkastade då de ammat sina barn. Att inte låta mammor amma ute tror jag bidrar till att mammor stannar hemma oftare och förre mammor som ammar efter som det då blir krångligt. Det kan även slå tillbaka på kaffer och butiker tappar kunder då ammande kvinnor känner sig begränsade och går inte dit. Amningsrum är bra som man kan sitta i lugn och ro men är bebisen hungrig ska man inte behöva lämna kafét och avbryta fikat för att leta redan på ett amnings rum som dessutom ofta är fylla på vardagar. Man ser ju mindre bröst när man ammar än i en urringad topp. Är det någon som har problem med en bebis som äter från sin mammas bröst så är det den personen som borde lämna kafét eller butiken eller titta bort. De flesta ammar mycket diskret har inte mött någon som med flit sitter och flashar sina mjölksorängda bröst för allmän beskådning. Andra barnet ammade jag då han var hungrig och orkade inte längre bry mig om vad alla andra tyckte. Att han blev mätt och nöjd var det viktigaste. Ni som har problem med ammning vad är det som är så jobbigt med Amning som ni inte klarar av?

Annons:
Ceciliaolucifer
6/1/17, 11:26 AM
#1

Jag hör ständigt det här att folk blivit utkastade men känner ingen i min närhet som blivit det. Inte i bekantas närhet heller. Det förekommer uppenbarligen men känns som det händer extremt sällan.

jackiejohn
6/1/17, 12:24 PM
#2

Också hört detta men jag har ammat båda mina barn lite varstans. Innen på kaphall, på en resturang, ett café, mitt i stan, i bilen, på stranden etc etc och har aldrig ens fått en kommentar eller "blick". Folk kanske tyckt nåt om de men ingen har sagt någonting till mig. Jag ammar mina barn när de vill ha mat oavsett var jag är, som ts skriver så visar många gånger en urringad topp mer bröst än vad som syns vid Amning.

typjessica
6/1/17, 10:35 PM
#3

Jag har ammat två barn och blivit tillsagd en gång av en farbror på ett café. Jag satt med ryggen ut mot lokalen och min väninna mitt emot. Då kom farbrorn och satte sig bredvid när jag redan höll på att amma. Jag märkte rätt fort att han störde sig, han börja sucka och vrida på sig. Tillslut så han till mig att jag borde respektera min omgivning och syssla med det sära inne på en toalett. Jag är inte en gosig person av mig, Men jag blev helt vansinnig och kunde inte behärska mig så jag så till han att där inne borde även skitgubbar sitta. Han bytte bord och jag amma vidare.

mollyt
6/2/17, 8:53 AM
#4

Jag har fått lite blickar men inget jag tänkt mer än så på. Jag tänker som ni, är barnet hungrigt så får det amma - helt naturligt självklart.

MikaelaS_
6/2/17, 10:38 AM
#5

#1 Samma här, har ju hört om det men känner absolut ingen som vart utsatt.. Jag ammade överallt, men brukade fästa en tunn filt i bh-bandet som jag drog halvt om bebisen. Då kunde vi ha ögonkontakt men den lille behövde inte bli störd av omgivningen. Blev ju även ett skydd för andra så att de, Gud förbjude, inte skulle råka se lite av ett bröst. Men det får ju vara respekt åt båda hållen tycker jag :)

[Smulan_88]
6/2/17, 2:57 PM
#6

Jag förstår inte att det finns folk som hellre hör ett hungrig gråtande barn ( vi har väll alla hört och kännt paniken när de gallskriker och ska ha mat på stört när man ammar) , än se ett som ligger lugnt och äter..?!? Här ammas det överallt, men vi har också en amningsfilt så bebisen har lugn och ro.

Annons:
Upp till toppen
Annons: