Annons:
Etikett20-tips-råd
Läst 690 ggr
[Nalaa]
5/16/17, 9:45 PM

Barnvagn

Hej! Har ett par kriterier, någon som kan tipsa om en vagn som uppfyller alla? - Syskonvagn, sitter bredvid varandra (inte bakom/under) - Fullt liggläge på sittdelarna - Vändbara sittdelar - Får inte väga ett ton!

Annons:
MikaelaS_
5/17/17, 6:53 AM
#1

Basson duo :)

mollyt
5/17/17, 7:32 AM
#2

Vi kommer köpa en (begagnad) bugaboo donkey. Den går lätt att ändra mellan singelvagn och syskonvagn beroende på om man ska ha ett eller två barn med sig. För mig som bär mycket i bärsjal känns det smidigt.

Lilolizeit
5/17/17, 11:06 AM
#3

Vi har en Bugaboo donkey duo och tycker den är kanon, även om vi inte hunnit köra den med två barn ännu. :)

// Lilo - medarbetare på akvariefisk & gravid samt sajtvärdinna på bortskänkes

[Nalaa]
5/17/17, 11:18 AM
#4

#3, den verkar kanonbra! Får nog åka och provköra en:-)

Lilolizeit
5/17/17, 11:19 AM
#5

Vi provkörde också innan och köpte sedan begagnad. Väldigt enkel och smidig att variera från enkel till syskonvagn.

// Lilo - medarbetare på akvariefisk & gravid samt sajtvärdinna på bortskänkes

[Nalaa]
5/18/17, 11:40 AM
#6

Vi ska till butiken idag och provköra lite. Funderar på att omvärdera lite, om vi ska ha en vagn där barnen sitter bredvid varandra måste vi köpa en ny bil eftersom vi har en hundbur i bagaget också. Vi har redan en stor bil men det går inte in en dubbelvagn bredvid buren. Så… Ny bil eller vagn där barnen sitter bredvid varandra:-p Hm…

Annons:
Lilolizeit
5/18/17, 12:05 PM
#7

Nu vet jag inte hur mycket bil ni åker och så, men om Bugaboon går in i Mono läge, så går den ju alltid att fälla ihop till det när ni packar in i bilen. :)

// Lilo - medarbetare på akvariefisk & gravid samt sajtvärdinna på bortskänkes

[Nalaa]
5/18/17, 12:07 PM
#8

Ja, det är klart! Jag gillar den, den är snygg men jag har inte provkört någon! Är den inte väldigt smal då? Dottern är ganska stor, 12 kilo och 14 månader, så sittdelen får inte vara för liten:-)

Lilolizeit
5/18/17, 12:11 PM
#9

Jag hade en brio smile innan och jämfört med den så känns Bugaboon lika bred i sitsen men tror den är kortare för benen. Eller jag upplever det så iaf, men sonen som är snart 2 år sitter bra i den.

// Lilo - medarbetare på akvariefisk & gravid samt sajtvärdinna på bortskänkes

Lilolizeit
5/18/17, 12:13 PM
#10

Dock är ju vagnen rätt bred i mono läge också.. tänker på hundburen nu

// Lilo - medarbetare på akvariefisk & gravid samt sajtvärdinna på bortskänkes

[Nalaa]
5/18/17, 12:17 PM
#11

Vi har en Brio Smile nu och det finns lite utrymme till bredvid vagnen och buren men inte allt för mycket… Jag tänker att det är roligare för barnen att sitta bredvid varandra istället för att en av dem får sitta under/bakom och inte se någonting…

Lilolizeit
5/18/17, 12:25 PM
#12

Det var mitt "måste" med syskonvagn också, att de skulle bara bredvid varandra. Sen efter som storebror ska börja på dagis så vill jag inte heller gå runt med en halvtom syskonvagn på dagarna, så då fanns bara Bugaboon som alternativ kvar för oss. Men har man båda barnen hemma så kanske det inte blir tomt i halva vagnen om dagarna heller. :) en hel djungel det här med vagnar!

// Lilo - medarbetare på akvariefisk & gravid samt sajtvärdinna på bortskänkes

[Nalaa]
5/19/17, 7:00 AM
#13

Det kommer bli en bugaboo donkey duo:-) Älskade den och mannen fastnade också för den! Stod mellan Emmaljunga Duoble Viking 735 men Bugaboon var överlägset mindre när man fällde ihop den plus att det var knappar och enhandsgrepp för att fälla vilket underlättar med en bebis i famnen eller en ettåring i handen som vill springa iväg:-p Landar på 16300 kronor och det är ganska mastigt, så vi tänker leta begagnat men vi gillade svart chassi med svart och grått tyg så vi får hoppas att vi hittar någon sådan på blocket:-p Med bugaboon kan man ju också sälja enkelvagnen vi har hemma eftersom bugaboon är både enkelvagn och dubbelvagn:-)

Annons:
Lilolizeit
5/19/17, 7:49 AM
#14

#13 vi gillade också svart vagn med svarta suffletter alt grå, dom försvinner snabbt på blocket, men vi lyckades jaga ikapp en för 7900 tror jag det var. Den hade silver chassit egentligen men hon som hade den innan hade dekorplastat den till "all-black" och gjort ett fantastiskt jobb!

// Lilo - medarbetare på akvariefisk & gravid samt sajtvärdinna på bortskänkes

[Nalaa]
5/19/17, 11:27 AM
#15

Oj, vad seriöst av henne:-) Vi har ju ett tag till på oss så det var tur att vi började kolla redan nu, nu har vi fram till augusti på oss att hitta en:-)

Ceciliaolucifer
5/20/17, 9:19 PM
#16

Vi har det svarta chassit, blir jääätte lätt repor i det så färgen försvinner :) men jag håller med om att det är snyggt med svart!

Lilolizeit
5/20/17, 9:21 PM
#17

#16 va tråkigt att de blir repiga. Kanske bättre med dekorplastat då, har knappt någon repa alls och vagnen är från -13 tror jag..

// Lilo - medarbetare på akvariefisk & gravid samt sajtvärdinna på bortskänkes

[Nalaa]
5/22/17, 7:51 PM
#18

Bra tips! Ska be mannen fundera över hur viktigt det verkligen är med svart chassi:-p Något jag lagt märke till är att svarta suffletter (på Bugaboo) lätt blir solblekta… Ska försöka få tag i en med annan färg:-)

Lilolizeit
5/22/17, 7:58 PM
#19

Ja dom blir solblekta! Vi har dock svarta ändå och har köpt till sommar-suffletter nu, Breezy sun canope i mörk kahki, så sparar dom svarta till den lite mindre soliga årstiden ;)

// Lilo - medarbetare på akvariefisk & gravid samt sajtvärdinna på bortskänkes

Upp till toppen
Annons: