Annons:
Etikett02-barn-0-12-mån
Läst 686 ggr
Dexterr
5/10/17, 1:06 PM

Huvudet snett

E är nu 4 månader o har nu sen ett par dagar håll huvudet åt vänster nästan hela tiden. I samband med detta (kan ha kommit tidigare eller senare) så har hon varit extremt gnällig vilket hon inte är annars. Jag funderar på om gnällandet har med att det kanske är tänder på g? Ser nått vitt i underkäken men känner ingen tand, händerna är i munnen konstant o dregglar mycket. Eller kan hon ha ont pga att hon håller huvudet snett? Har ringt bvc men är ingen där idag utan dom är tillbaka imorgon… Jag antar att man får gå till sjukgymnast pga detta? Usch är så orolig att hon har ont pga det :(. Någon som vart med om nått liknande? Hur gjorde ni? Om de är tänder på g, hur märkte ni de på era barn?

Annons:
Pontiac57
5/11/17, 1:29 AM
#1

Min son ville gärna ha huvudet åt ena hållet och fick tipset av sjukgymnast att "bulla upp" så han inte kunde lägga huvudet åt de hållet hela tiden. Efter 1 v va han jämn i nackan igen :)

Inja
5/12/17, 8:39 PM
#2

Öroninflammation kanske?

[Smulan_88]
5/28/17, 10:33 PM
#3

Torticollis? Jag hade det själv som liten bebis, det är i "praktiken" en muskel som kommit i kläm i nacken. Bebisen får då i regel en favorit sida att lägga huvudet åt vilket resulterar att den klämda muskeln blir ännu mindre. Ta kontakt med BVC/sjukgymnast och få övningar för att träna bort detta. För annars kan det bli väldig skillnad på muskulaturen och även ansiktet.

Upp till toppen
Annons: